Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klimboom naast de kooi staan ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Klimboom naast de kooi staan ?

Ik heb een klimboom naast de kooi staan van Puck zodat hij zelf kan kiezen waar hij het liefste zit. Nu valt het mij op dat (Hij is de hele dag uit zijn kooi wanneer ik thuis ben.) minder tijd door brengt op de klimboom, en dat hij het liefste op de openstaande deur van de kooi zit, Puck zit daar als een soort roofvogel op de loer de kamer in te kijken of er misschien iets te vangen is. Puck klimt zelf wanneer hij zin heeft van de kooi op boom en weer terug.

-Hoe doen jullie dat met jullie gaai laten jullie je gaai ook zelf kiezen waar hij kan mag verblijven op de boom en/of kooi ?. Puck klimt wanneer hij buiten de kooi is ook de buitenkant rond,en klimt ook wel op de boom en houd schijn gevechten met zich zelf en hangt schuin aan de buitenkant aan zijn poten van de kooi krijst hij, om ik denk de vijand te gaan verslaan of weg te jagen dit schreeuwen duurt niet lang het is echt om de "vijand" angst aan te jagen en te verslaan.

Herkennen jullie dit ?!

Verder is het een lief en eigenwijze papegaai, en zou nog wel wat beter mogen luisteren.

Eric
    Puck zit op zijn kooi !!..

ze doen dat niet allemaal hier maar herken het gedrag wel hoor,hier doen ze dat gekke gedoe dan met een speeltje alsof dat de vijand is ofzo,best grappig om te zien

Comment

Hier ook bekend. Ook met of tegen de bel of ander speeltje. De boom hebben we een poosje weggehaald omdat ie steeds terug vloog naar z'n kooi. Zit ook het liefst op de opening van de kooi en klimt en klautert alle kanten op.

Comment

typisch gedrag van de grijze denk ik.
        alles wat niet echt bekend (veilig) is, moet met argusogen bekeken worden.

Hang eens iets op/in de klimboom waar ie nieuwsgierig naar is of een forageerding met iets lekkers erin.
        gegarandeerd dat ie de boom in gaat.

Alles wat vreemd en anders is, heeft een giga tijd nodig om vertrouwd te raken.
        bijzondere vogels hoor die grijsjes. Kan er over mee praten. Heb er 2 hier.

Ik enthousiast een nieuw klimtouw naast de speelboom gelegd. (zitten overdag op de boom, kooi is boven) springen ze beiden de hele dag van de boom af. Het nieuwe ding verder weggelegd en het was over.
        Nu na 1 week mag dat nieuwe ding weer zichtbaar worden maar nog niet te dichtbij. Is nieuw, dus onbekend.

Comment

Hier zitten ze ook allemaal liever op hun kooi dan op een boom, daarom hebben we de boom weggedaan.
          Nu hebben we op en aan de hokken extra takken en speelgoed gemaakt zodat de hokken tegelijkertijd hun speelbomen zijn. Zo hebben ze toch ieder hun eigen plekje en zit groot en klein rustig apart.

Het op de deur gaan zitten is hier opgelost doordat we een grote Java-zitstok vlak naast de deur hebben geplaatst zodat het eigenlijk niet meer fijn is om op de deur te gaan zitten, maar nu dus gewoon op de zitstok.
          Ook op het aanvliegluik hebben we een stok gemonteerd, wel zodanig dat het luik nog makkelijk open kan. De stok doet zowel dienst als het luik open is, als dat het dicht is.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X