Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tweede vogel erbij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• tweede vogel erbij

hallo allemaal , wij hebben een grijze roodstaart papegaai , hij is nu andere half jaar oud , na een halfjaartje is hij begonnen met plukken hij is getest op van alles maar er is niets uit gekomen , hij heeft een kraagje en een kokertje om gehad en na die af was gegaan was hij gestopt met plukken en zag hij er weer tip top uit , maar nu het weer herfst word is hij weer begonnen met plukken , wie heeft de gouden tip ,

heeft iemand ervaring met plukkende papegaai en toen er een tweede bij kwam was het plukken toen gestopt of doet hij het nog steeds
    graag jullie reacties en ervaringen

Waar is de vogel allemaal op getest.
    Wat krijgt hij te eten.
    Geef je vitamines en of supplementen.
    Waar staat de vogel in de kamer.
    Heb je cv of een gaskachel.
    Heb je zijn ouders gezien en zo ja hoe waren de veren van hun.
    Is hij weleens buiten in de zon of in de regen.
    Hoe is de luchtvochtigheid in huis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
      Waar is de vogel allemaal op getest.
      Wat krijgt hij te eten.
      Geef je vitamines en of supplementen.
      Waar staat de vogel in de kamer.
      Heb je cv of een gaskachel.
      Heb je zijn ouders gezien en zo ja hoe waren de veren van hun.
      Is hij weleens buiten in de zon of in de regen.
      Hoe is de luchtvochtigheid in huis.

hallo
      hij krijgt psittacus pellets te eten
      ik geef geen vitamines omdat het al in het eten zit
      we hebben een cv
      ik heb zijn ouders gezien die zaten in het blok en de jonge waren uit het blok gehaald
      hij komt wel buiten , maar nu niet zo vaak omdat het koud is en hij weinig veren om zijn lijfje heeft
      huisvochtigheid zou ik zo niet weten , hoe kom ik daar achter

Comment

Ik zou in eerste instantie meteen de kraag omdoen zodra hij begint met plukken,
        dat doorbreekt dan iig even zijn gewoonte gedrag.
        Ik geef momenteel ook de Psittacus pellets, merk daardoor hier geen verandering
        bij mijn elf gaaien. Het zou kunnen zijn, mochten er pinda's in verwerkt zijn, dat
        hij daarvoor overgevoelig is, maar het kan ook hormonaal zijn, dat hij in bepaalde
        periodes alleen plukt. Helaas wordt plukken vaak een gewoonte.
        Je kan voor de luchtvochtigheid een hygrometer aanschaffen. De kans dat het daar
        aan ligt acht ik niet zo groot. Af en toe een nevel douchebeurt is wel goed.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
          Ik zou in eerste instantie meteen de kraag omdoen zodra hij begint met plukken,
          dat doorbreekt dan iig even zijn gewoonte gedrag.
          Ik geef momenteel ook de Psittacus pellets, merk daardoor hier geen verandering
          bij mijn elf gaaien. Het zou kunnen zijn, mochten er pinda's in verwerkt zijn, dat
          hij daarvoor overgevoelig is, maar het kan ook hormonaal zijn, dat hij in bepaalde
          periodes alleen plukt. Helaas wordt plukken vaak een gewoonte.
          Je kan voor de luchtvochtigheid een hygrometer aanschaffen. De kans dat het daar
          aan ligt acht ik niet zo groot. Af en toe een nevel douchebeurt is wel goed.
          met een kraag om plukt hij nog steeds , het is een poosje weg geweest in de zomerperiode , en nu is het dus weer begonnen
          ik douche hem ongeveer 3 x per week

Comment

Allereerst zou je kunnen stoppen met de pellets in deze pellets zit erg veel high fructose corn syrup ( dit is niet goed voor een vogel)(Dit is hele slechte suiker die een vogel in het wild nooit eet of zal eten. Bij mensen staat deze suiker erom bekend dat deze leververvetting veroorzaakt en leververvetting kan zorgen voor een jeuk en haaruitval. Een papegaai hoort eigenlijk alleen raw food te eten en geen geextrudeerd voedsel.
            De kans is ook groot dat de vogel een magnesium tekort heeft dit veroorzaakt ook een slechte bevedering.
            Omdat er zoveel suiker inzit worden deze en andere pellets gegeten en raken ze er een soort van verslaafd aan. Als de pellets niet zo zoet zouden zijn is er geen papegaai die ze wil eten.
            Verder is het verstandig om de vogel gekiemd zaad (Liefst bio) (https://www.tiszoalstis.nl/a-4130136...ogelvoer-10kg/) te geven +/- 50 % en de rest klein gesneden groenten en fruit aangevuld met gebakken of gekookt ei.
            Gekiemd zaad heeft tot 300% meer vitamines dan droog zaad en ook nog eens natuurlijk in tegen stelling tot pellets waar imitatie vitamines overheen verneveld worden. Gekiemd zaad is zogenaamd levend voer en pellets is energetisch dood.
            Omdat je een cv hebt is de luchtvochtigheid waarschijnlijk te laag voor je vogel. Deze zou optimaal meer dan 50% moeten zijn.(dit kan je meten met een hygrometer) Bij banggood.com kost een redelijke hygrometer minder dan € 5,-( https://www.banggood.com/nl/-35-55-D...r_warehouse=CN)
            Verder zou je nog op schimmel en mijt kunnen laten testen.
            De plaats van de kooi moet zodanig zijn dat de vogel aan 2 kanten beschermd is dus het beste is in een hoek en niet halverwege een muur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
              Allereerst zou je kunnen stoppen met de pellets in deze pellets zit erg veel high fructose corn syrup ( dit is niet goed voor een vogel)(Dit is hele slechte suiker die een vogel in het wild nooit eet of zal eten. Bij mensen staat deze suiker erom bekend dat deze leververvetting veroorzaakt en leververvetting kan zorgen voor een jeuk en haaruitval. Een papegaai hoort eigenlijk alleen raw food te eten en geen geextrudeerd voedsel.
              De kans is ook groot dat de vogel een magnesium tekort heeft dit veroorzaakt ook een slechte bevedering.
              Omdat er zoveel suiker inzit worden deze en andere pellets gegeten en raken ze er een soort van verslaafd aan. Als de pellets niet zo zoet zouden zijn is er geen papegaai die ze wil eten.
              Verder is het verstandig om de vogel gekiemd zaad (Liefst bio) (https://www.tiszoalstis.nl/a-4130136...ogelvoer-10kg/) te geven +/- 50 % en de rest klein gesneden groenten en fruit aangevuld met gebakken of gekookt ei.
              Gekiemd zaad heeft tot 300% meer vitamines dan droog zaad en ook nog eens natuurlijk in tegen stelling tot pellets waar imitatie vitamines overheen verneveld worden. Gekiemd zaad is zogenaamd levend voer en pellets is energetisch dood.
              Omdat je een cv hebt is de luchtvochtigheid waarschijnlijk te laag voor je vogel. Deze zou optimaal meer dan 50% moeten zijn.(dit kan je meten met een hygrometer) Bij banggood.com kost een redelijke hygrometer minder dan € 5,-( https://www.banggood.com/nl/-35-55-D...r_warehouse=CN)
              Verder zou je nog op schimmel en mijt kunnen laten testen.
              De plaats van de kooi moet zodanig zijn dat de vogel aan 2 kanten beschermd is dus het beste is in een hoek en niet halverwege een muur.
              bedankt voor je reactie ik ga ermee aan de gang

Comment

Een discussie over wel of geel pellets zal altijd blijven...
                Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
                  ja dat heb ik in de gaten ...

Comment

Antonia 1968
                    Klopt net als de discussie over wieken, bastaarden kweken, ara kruisingen en solitair houden.

Niets mis mee zolang we het netjes houden een ieder zijn mening en het is aan de lezer wat die er mee doet.
                    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X