Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plotseling valt mijn papagaai mij aan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Plotseling valt mijn papagaai mij aan?

    Hallo allemaal, Ik heb een grijze roodstaart vanaf kleins af aan in huis. Hij was altijd helemaal gek van mij, moest hebben blijven kroelen. Ook probeerde hij mij altijd te voeren. Allemaal erg leuk. De papagaai is nu al weer 20 jaar en een een jaar of 3 geleden begon zijn gedrag te veranderen. Hij wilde alleen door mijn vrouw nog maar aangehaald worden en naar mij begon hij te bijten. Nu zijn we in het stadium aangeland dat hij zodra hij uit de kooi mag direct de aanval op mij begint te openen. Hij valt dus echt aan. Het enige dat er is veranderd in die tijd, is dat ik klaar ben met werken en dus vaker thuis ben. Heeft iemand enig idee wat het probleem is. Want op deze manier is het of niet meer uit de kooi of hij kan niet meer in huis blijven.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Richard1967 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal, Ik heb een grijze roodstaart vanaf kleins af aan in huis. Hij was altijd helemaal gek van mij, moest hebben blijven kroelen. Ook probeerde hij mij altijd te voeren. Allemaal erg leuk. De papagaai is nu al weer 20 jaar en een een jaar of 3 geleden begon zijn gedrag te veranderen. Hij wilde alleen door mijn vrouw nog maar aangehaald worden en naar mij begon hij te bijten. Nu zijn we in het stadium aangeland dat hij zodra hij uit de kooi mag direct de aanval op mij begint te openen. Hij valt dus echt aan. Het enige dat er is veranderd in die tijd, is dat ik klaar ben met werken en dus vaker thuis ben. Heeft iemand enig idee wat het probleem is. Want op deze manier is het of niet meer uit de kooi of hij kan niet meer in huis blijven.
    Hallo Richard,
    Het is natuurlijk een vreemde gewaarwording dat de papegaai die 17 jaar lief geweest is en ineens verandert in een bijtend gevaar.
    Wat precies ten grondslag ligt aan het bijtgedrag is moeilijk te achterhalen, misschien is het jaloezie, misschien is het terretoriumgedrag of misschien is de vogel wel om iets beledigd.
    Maar...
    Ik heb wel het vermoeden dat je het bijten onbewust gestimuleerd hebt en mogelijk nog steeds stimuleert.
    Hoe??? zal je je afvragen... door op het bijten te reageren naar de vogel.
    Elke reactie... zoals terugtrekken van de hand, schreeuwen of vermanend toespreken of met de hand zijn richting uitgaan en zodra hij bijten wil weer terugtrekken... elke reactie is voor de vogel interessant, is drama, is aandacht.
    Bijtgedrag van de vogel is goed aan te pakken.
    Maar je zal eerst je angst voor de vogel moeten overwinnen. Daarna kan je met de vogel gaan werken, trainen buiten de kooi in een vreemde omgeving.
    Het hoofdstuk "tam maken" geeft een heel duidelijke handleiding.
    Ook het hoofdstuk "bijten" geeft een hoop vingerwijzingen.
    Ik ben ervan overtuigd Richard, dat met geduld, liefde en inzet jouw vogel binnen een paar weken het bijten heeft afgeleerd.
    Lees betreffende hoofdstukken goed door en maak gewoion een nieuwe start met je vogel... je hebt per slot van rekening de tijd nu.
    Groet en succes, Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      dank

      Ik zal er zeker aan gaan werken. Bedankt voor de snelle reactie.

      Comment


      • #4
        Gaat het inmiddels al wat beter?

        Wel vervelend hoor. Ik mocht de mijne eerst ook gewoon kroelen toen ze nog bij een vriendin van me woonde.. Nu woont ze bij mij en ze is volgens mij verliefd op m'n vriend.. ik hoef mn vinger er in elk geval niet meer in te doen..
        .. Mag dr alleen nog kroelen als 'ie nachtvissen is en al 2 dagen weg is want dan heeft ze aandacht tekort

        Comment


        • #5
          Mijn moeder was vroeger ook Costellos lieveling, en dat terwijl mijn vader alles met hem deed. Toen ik geboren werd 24 jaar geleden is hij (was toen ong ene jaar) overgestapt op mijn geleidelijk.
          En hij heeft toen hij 14 was een luchtaanval op mijn moeder gedaan, waarbij hij zo een stuk uit de oor heeft gebeten. Als ze nu de kooi verplaatst doet hij alles om der te kunnen grijpen.
          Vreemden mogen hem zowieso niet aaien, maar als ze hem niks doen doet hij ook niks, maar op mijn moeder zet hij gelijk de aanval in.
          Wij snappen er ook niks van, maar hebben het nooit kunnen veranderen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Richard1967 Bekijk Berichten
            Ik zal er zeker aan gaan werken. Bedankt voor de snelle reactie.
            Hallo Richard,

            Op 5 augustus 2008 heb je bovenstaand bericht geschreven, inmiddels zijn we 2 1/2 maand verder.
            Ik ben me werkelijk benieuwd wat je inmiddels geprobeerd hebt en of je al resulaten geboekt hebt.
            We horen graag van de verdere ontwikkelingen.

            Groet, Frans
            fkbmac www.koppiekrauw.com

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door costello Bekijk Berichten
              Mijn moeder was vroeger ook Costellos lieveling, en dat terwijl mijn vader alles met hem deed. Toen ik geboren werd 24 jaar geleden is hij (was toen ong ene jaar) overgestapt op mijn geleidelijk.
              En hij heeft toen hij 14 was een luchtaanval op mijn moeder gedaan, waarbij hij zo een stuk uit de oor heeft gebeten. Als ze nu de kooi verplaatst doet hij alles om der te kunnen grijpen.
              Vreemden mogen hem zowieso niet aaien, maar als ze hem niks doen doet hij ook niks, maar op mijn moeder zet hij gelijk de aanval in.
              Wij snappen er ook niks van, maar hebben het nooit kunnen veranderen.

              Hallo "Costello",

              Ook jullie hebben het antwoord naar Richard gelezen en ik neem aan omdat jullie met identieke problemen als Richard zitten (zaten) dat je moeder mogelijk ook wat met Costello is gaan werken.

              Nu ben ik be benieuwd of dat ook zo is en zoja of er ook resultaten geboekt zijn.

              Groet, Frans
              fkbmac www.koppiekrauw.com

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X