Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwade papegaai: wie kan me helpen????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • kwade papegaai: wie kan me helpen????

    beau wilt niet meer uit zijn kooi
    hallo iedereen,

    mijn papegaai wilt niet meer bij me komen.
    als ik hem wil uit zijn kooi laten vliegt hij in zijn kooi, al krijzend.

    als hij eruit is mag ik hem niet aaien.

    wat kan ik hier aan doen?

    kan iemand mij hier bij helpen?


    vriendelijke groeten.

    barbara

  • #2
    hier heb ik ook zo een kwade papegaai rondvliegen
    gisteren was hij ook heel boos op mij, hij heeft me zelf aangevallen, ik zit hier nu met lakkertjes aan mijn vingers

    ik herinner me wel nog dat hij verleden jaar deze tijd van het jaar ook zo kwaad was.
    Ik denk dat het is omdat hij een beetje gefrustreerd is, omdat hij "verliefd" is op mij, en niet krijgt wat hij wil.
    Bij de mijne is dat toch zo, misschien bij jouw ook

    verleden jaar was ik daar heel verdrietig over, maar dit jaar ben ik het al gewoon.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door beauke Bekijk Berichten
      beau wilt niet meer uit zijn kooi
      hallo iedereen,
      mijn papegaai wilt niet meer bij me komen.
      als ik hem wil uit zijn kooi laten vliegt hij in zijn kooi, al krijzend.
      als hij eruit is mag ik hem niet aaien.
      wat kan ik hier aan doen?
      kan iemand mij hier bij helpen?
      vriendelijke groeten.
      barbara


      Hallo Barbara,

      Ik vraag me af of de vogel ook een reden heeft om ineens zo'n veranderd gedrag te tonen.
      Is de vogel misschien ergens van geschrokken, of misschien wel mishandeld geweest?
      Om de een of andere reden moet de vogel toch ineens zijn vertrouwen in de mens hebben verloren.

      Maar goed... hoe nu verder...

      1) VOGEL KORTWIEKEN
      2) VERTROUWEN VAN DE VOGEL TERUGWINNEN

      Lees op www.koppiekrauw.com het hoofdstuk dat over "tam maken" gaat helemaal door en begin helemaal opnieuw met je papegaai.

      Doe je dat alles, dan verwacht ik dat je binnen heel korte tijd hier een positief bericht over Beau kan schrijven.

      Succes en groetjes, Frans
      fkbmac www.koppiekrauw.com

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door stientje58 Bekijk Berichten
        hier heb ik ook zo een kwade papegaai rondvliegen
        gisteren was hij ook heel boos op mij, hij heeft me zelf aangevallen, ik zit hier nu met lakkertjes aan mijn vingers

        ik herinner me wel nog dat hij verleden jaar deze tijd van het jaar ook zo kwaad was.
        Ik denk dat het is omdat hij een beetje gefrustreerd is, omdat hij "verliefd" is op mij, en niet krijgt wat hij wil.
        Bij de mijne is dat toch zo, misschien bij jouw ook

        verleden jaar was ik daar heel verdrietig over, maar dit jaar ben ik het al gewoon.
        volgens mij is dit één van de oorzaken waarom hij zo kwaad is,
        bedankt voor u reactie
        groetjes barbara

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door fkbmac Bekijk Berichten
          Hallo Barbara,

          Ik vraag me af of de vogel ook een reden heeft om ineens zo'n veranderd gedrag te tonen.
          Is de vogel misschien ergens van geschrokken, of misschien wel mishandeld geweest?
          Om de een of andere reden moet de vogel toch ineens zijn vertrouwen in de mens hebben verloren.

          Maar goed... hoe nu verder...

          1) VOGEL KORTWIEKEN
          2) VERTROUWEN VAN DE VOGEL TERUGWINNEN

          Lees op www.koppiekrauw.com het hoofdstuk dat over "tam maken" gaat helemaal door en begin helemaal opnieuw met je papegaai.

          Doe je dat alles, dan verwacht ik dat je binnen heel korte tijd hier een positief bericht over Beau kan schrijven.

          Succes en groetjes, Frans
          bedankt, ik hoop dat dit echt werkt.
          groetjes barbara

          Comment


          • #6
            Hallo Barbara,

            Inmiddels zijn we ruim 6 weken verder.
            Eigenlijk ben ik me benieuwd hoe de situatie met Beau nu is.

            Ben je er inmiddels achter gekomen wat de reden was.
            Wat heb je ondernomen?
            Welke ervaringen heb je opgedaan?
            Is Beau's gedrag nu weer normaal of verbeterd?

            Ik hoop werkelijk dat alles weer ok is hoop hier nog wat te mogen lezen over Beau.

            Groet, Frans
            fkbmac www.koppiekrauw.com

            Comment


            • #7
              kwade

              hallo ik heb een grijzeroodstaart pino nu 3 weken ,hij heeft verschillende baasjes gehad maar elkekeer moest hij weg bij mijn schoondochter heeft hij ook gestaan maar kreeg uitslag ,,vond dat zo zielig voor pino dat ik hem nu heb een heel leuk beest hoor maar hij is voor mij nog bang en gaat bijten en is bang voor mn hand ,,maar als ik hem een pinda geef pakt hij het wel gewoon aan en kan af entoe hem aaien door de trailies komt het omdat ik ook een beetje bang ben ,want ze kunnen wel hard bijten hoor ,mijn schoondochter kan hem wel in de kooi aaien en ook buiten de kooi dan komt hij gelijk met zn koppie voorover om geaait te worden ,,wat moet ik doen ik wil het ook zo graag ,,wie kan mij advies geven gr birgitta

              Comment


              • #8
                hallo
                mijn kido heeft ook zijn periode gehad van 3 dagen echt super chagie.
                reden mijn man was voor zijn werk 2 dagen van huis. en dat zinde mevrouw totaal niet.
                ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
                dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

                Comment


                • #9
                  de vogel moet wel weer wennen aan de nieuwe omgeving en dat brengt stress en frustratie mee, zeker als een gaai verschillende keren veranderd van baasje kan je het beste rustig aan doen zonder dat er geen of niet te veel stress brengt, gewoon iets lekker door de tralies blijven aanbieden ook het voer en water door jou zelf laten doen en de kooi schoonmaken ook moet jij dat blijven doen. geduld is een schone zaak. onze gezinsleden kunnen onze grijze ook iets geven en allleen ik en me dochterje mogen hem pakken in en uit de kooi, je moet gewoon blijven oefenen door de tralies. later zou je iets aan kunne bieden IN de kooi een grot stuk appel ofzo of iets wat hij lekker vind, ook daar kan je in blijven oefenen, zo kan je elkaars vertrouwen winnen en als die het netjes aan pakt belonen met lieve woordjes zoals "goed zo "das braaf. succes
                  Diana DJ sigpic

                  Comment


                  • #10
                    kwade pino

                    dank je wel voor dit bericht ,,hij heeft zn eigen nu bijna helemaal kaal geplukt van voren en zn poten ik denk dat hij een kraag om moet voor zn eigen bestwil anders komen er allemaal wondjes ,,ik ben nu al zo gek op hem terwijl hij mij bijt maar komt wel goed hoor het is een schatje mijn pino ,,bij mij gaat hij zeker niet meer weg ik heb heelveel geduld gelukkig ,heb net palmolie gehaald dat is goed zeggen ze ,hoop dat het gauw wat beter gaat gr birgitta,eigelijk ben ik op zoek naar iemand die bij mij in de buurt woont van haarlem om mij te helpen ,om tam te maken ,,

                    Comment


                    • #11
                      onze klaas was ook 2 daagjes behoorlijk chago toen mijn vriend en ik onverwachts alle2 een hele dag weg waren..
                      wou neit meer opstappen en zat liever in zijn kooi dan er boven op of op zn boom..
                      goed gemaakt emt veel lieve woordjes, kroelen en belonging zodra die weer dicht bij kwam !
                      _.-._ Tessa, Lyran & Klaasje _.-._

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse

                      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                      Working...
                      X