Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

agresief en schreeuwen en bijten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • agresief en schreeuwen en bijten

    hoi allemaal.


    de laatste tijd is mijn gaai niet meer hoe hij is geweest
    tegen woordig schreeuw hij de boel bij elkaar en als ik hem voer wil geven of aandacht wil hij mij bijtenals de hok dicht zit wil hij graag dat ik hem op zijn kopje geaaid wil worden maar dan ineens bijt die in mijn vinger.
    wie weet wat ik moet doen

    groetjes daniel

  • #2
    Hallo Daniel,

    Het schreeuwen moet je negeren, want negatieve aandacht is ook aandacht. Ik zal de papegaai naar je toe laten komen, niet meer in zijn kooi aaien, alleen uit de kooi aandacht geven.

    Groetjes Anneke

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door daniel30 Bekijk Berichten
      hoi allemaal.


      de laatste tijd is mijn gaai niet meer hoe hij is geweest
      tegen woordig schreeuw hij de boel bij elkaar en als ik hem voer wil geven of aandacht wil hij mij bijtenals de hok dicht zit wil hij graag dat ik hem op zijn kopje geaaid wil worden maar dan ineens bijt die in mijn vinger.
      wie weet wat ik moet doen

      groetjes daniel
      Hallo Daniƫl,

      Er vanuit gaande dat de vogel gezond is volgende:

      Het komt zo nu en dan voor dat de papegaai een "machtsgreep" doet.

      Reageer je daar op een verkeerde manier op dan zal de vogel volharden en jou duidelijk willen maken dat hij de baas is.

      Heel consequent zijn, de vogel duidelijk laten merken door negeren wat wel en wat niet mag.
      Bijten onder geen enkele voorwaarde accepteren!
      Bijten of zelfs maar een poging tot bijten betekent direct voor minimaal 15 minuten in de time-out-kooi.

      Pas dat alles toe en de vogel is binnenkort weer als vanouds.

      Succes, Frans
      fkbmac www.koppiekrauw.com

      Comment


      • #4
        Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde gehad,alleen bij mij thuis is de gezinssituatie veranderd.
        Ik kon eerst ook alles met chico doen,maar nadat mijn dochtertje geboren was kon ik er ook niks meer mee doen.
        Ik ben weer helemaal opnieuw begonnen met chico,ik moest zijn vertrouwen weer opnieuw winnen.
        Met veel geduld en begrip(respect) naar chico toe is hij me stukje bij beetje weer aan het vertrouwen.
        We zijn op de goede weg maar nog lang niet waar ik zijn wil.
        Als we misschien 1 stapje vooruit gaan dan ben ik blij, maar soms doe je dan ook weer 2 stapjes terug.
        Waar het op neer komt is dat je niet op moet geven en vooral veel geduld hebben en ermee werken.

        suc6 ermee
        groetjes giesje en cheeky

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X