Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

knorren/grommen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • knorren/grommen

    Spikey is nou 2 dagen bij ons, naar ons idee is ze al lekker gewend en helemaal niet bang, het liefst zit ze lekker boven op de kooi! gisteravond zaten wij op de bank en kwam ze aangefladderd vanaf de kooi bij ons op de bank, nou viel mij op. als ze bij mij zit dan gromt of knort ze wat en zit ze bij mijn vriend dan is er niks aan de hand, dan doet ze lekker de oogjes dicht en gaat ze lekker tegen hem aan liggen. Heb ik haar vertrouwen nog niet helemaal gewonnen, of betekend het grommen/knorren wat anders?

    Nog zoiets, ik heb kunstnagels, daar blijkt ze gek op te zijn, ze probeert ze echt kapot te kraken, net zoals nootjes. Iemand anders die dit ook heeft? Of zijn ze gek op lange nagels haha

  • #2
    Hallo Melice,

    grijsjes zitten graag aan dingen te frunikken, Popsy doet dit altijd met mijn oorbellen.

    Dat knorren heb ik geen verklaring voor, geen idee wat het kan zijn. Blijft ze het doen als ze bij je zit of stopt ze er wel mee??

    Groetjes Anneke
    Last edited by Popsy; 26-01-09, 10:10.

    Comment


    • #3
      Hallo Melice,

      Mijn amazone papegaai Shimo, gromt ook als ik bijvoorbeeld wil dat hij terug de kooi in gaat of als ik iets doe wat hij niet wil. Wat hij ook doet is knorren maar dat doet hij als ik hem aai en hij het lekker vind. Tussen die 2 geluiden zit bij mij wel verschil.
      Ik zelf heb ook lange nagels en inderdaad bij mij knabbelt hij er ook graag aan, ik zelf laat dat liever niet toe want dan wordt het van kwaad tot erger. Hij doet het nu minder als voorheen. Ook moedervlekjes of velletjes vind hij leuk om er af te knabbelen, maar ook dat mag hij ook niet.
      Vr. Gr. van Schimo Lorrie en Dobby, Snowy, Maya, Bonky en Deborah

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door melice Bekijk Berichten
        Spikey is nou 2 dagen bij ons, naar ons idee is ze al lekker gewend en helemaal niet bang, het liefst zit ze lekker boven op de kooi! gisteravond zaten wij op de bank en kwam ze aangefladderd vanaf de kooi bij ons op de bank, nou viel mij op. als ze bij mij zit dan gromt of knort ze wat en zit ze bij mijn vriend dan is er niks aan de hand, dan doet ze lekker de oogjes dicht en gaat ze lekker tegen hem aan liggen. Heb ik haar vertrouwen nog niet helemaal gewonnen, of betekend het grommen/knorren wat anders?

        Nog zoiets, ik heb kunstnagels, daar blijkt ze gek op te zijn, ze probeert ze echt kapot te kraken, net zoals nootjes. Iemand anders die dit ook heeft? Of zijn ze gek op lange nagels haha

        Hoi Marlies,

        Grommen en knorren kan tweeerlei redenen hebben.
        De papegaai kan wat knorren van genot, maar grommen kan ook een soort waarschuing zijn.
        Het onderscheidt leer je snel kennen.

        Bijten op nagels.
        De tamme papegaai zal over het algemeen met voorzichtig met zachte delen van de mens omgaan (bijv. de lip) daarentegen een harde nagel, dat is een uitdaging om daar eens flink op te gaan knauwen.

        Groet,
        fkbmac www.koppiekrauw.com

        Comment


        • #5
          oke, ik zal het even goed in de gaten houden of ik inderdaad verschil hoor in het grommen en knorren.

          en wat betreft op mijn nagels bijten, ik heb ook liever niet dat ze het doet, maar wel grappig dat meer gaaien dit doen

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X