Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krabben op het hoofd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Krabben op het hoofd

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier op het forum.ik heb sind einde december een grijze roodstaart,het is een lieve vogel en haar naam is fanny.wat mij opvalt is dat ze veel aan haar hoofdje krapt.is dit normaal?

    gr.
    Johan

  • #2
    Hoi Johan,

    Welkom op het forum Johan & Danielle!
    Leuke vogels hebben jullie, een oranjekuif en een grijze! Kunnen ze het goed vinden samen?
    Je zegt dat de grijze veel op haar kopje krabt - krabben is natuurlijk normaal maar ik neem aan dat je bedoelt dat ze het echt overmatig de hele dag door doet...?
    Als een vogel veel jeuk heeft, kan het wellicht zijn dat hij last van mijt heeft:

    Lees er op deze site eens over: www.koppiekrauw.com klik op ''trefwoordenregister'' en dan op ''parasieten''. Misschien handig deze site op te slaan: werkelijk alles over opvoeding, gedrag, voeding, gezondheid, etc etc.
    Als je het niet helemaal vertrouwt, raad ik je aan om even met je grijze naar een goede vogelarts (geen gewone dierenarts) te gaan; op koppiekrauw.com kun je ook een lijst met vogelartsen vinden.

    Veel plezier op het forum!
    Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

    Miriam & Nico sigpic

    Comment


    • #3
      Hallo,miriam en nico
      Bedankt voor de link,ik ga straks naar de dierenzaak waar ik hem gekocht heb.die is op zondag de hele dag open,mischien kan die man mij iets geven tegen parasieten.

      Gr
      Danielle en Johan

      Comment


      • #4
        ...maar stel wel eerst vast of je grijze wel een parasiet heeft??
        Ik zou nõoit iets aan je vogel gaan geven als het niet nodig is!
        Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

        Miriam & Nico sigpic

        Comment


        • #5
          ik heb nog andere vogels,en die behandel ik met een natuurproduct tegen mijten,onze kaketoe heeft er nogtans geen last van.maar ik ga de man van de winkel die een kenner is op gebied van papegaaien vragen of ik mijn grijsje preventief mag behandellen tegen mijten.en maandag ga ik er toch onze dierenarts over spreken.

          Comment


          • #6
            Zie ook http://www.grijsje.nl/gezondheid-gri...ek-zn-nek.html

            Ik ben sinds een paar dagen begonnen met AloeVera.
            Als dit na een paar weken geen verbetering oplevert, ga ik naar de dierenarts.
            Bocky Wocky in Papegaaienland
            Gisteren is geschiedenis. Morgen is een mysterie. Vandaag is een cadeau

            Comment


            • #7
              ik ben naar de winkel geweest en de man daar heeft mij eenmiddel gegeven van het merk Ravipharma tegen luis en worm,volgens hem is dat een goed product dat men ook preventief mag toedienen,1 druppeltje in de nek en dit om de 4 à 5 weken.ik hou jullie op de hoogte.

              Comment


              • #8
                het krabben is na het toedienen van het product 3 dagen geleden verminderd.

                gr.
                Johan

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse

                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                Working...
                X