Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HOE ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • HOE ??

    Hallo iedereen

    Een aantal weken geleden heb ik me voorgesteld onder de topic titel"papegaai krijgen"

    Nu is het eindelijk zover dat ik deze geweldige vogel thuis heb!!!. Nu heb ik veel hier rond gelezen over hoe en wat betreft deze papegaai soort, en ook op kopiekrauw.com was/is erg nuttig.

    Nu heb ik zelf een beetje het idee dat ik wel een hele gemakkelijke vogel heb. Hij schreeuwt niet, maakt geen rotzooi, gaat eten/slapen wanneer ik eet/slaap, is niet vals.

    Ik vind hem onwijs COOL. Maar.....!!! Hij kan best praten, fluiten,hoesten, klikken.niezen. melodietje fluiten, polka dansen. ( en ik heb hem nog maar 3 dagen) Maar meestal doet ie dat als ik niet in de buurt ben!!

    Okay beetje dansen en wat klik geluiden doet ie wel als ik er ben, maar als ik in de douche of tuin ben. Dan gaat z'n trukendoos open!!!!. Hoe kan ik er voor zorgen dat ie dat ook doet als ik in buurt ben??

    Verder heb ik nog een vraag. Lorrie zijn vliegpennen wil ik laten knippen alleen dat is een tijdje geleden voor hem. Hij is volgens mij ook al een aantal jaren niet uit zijn kooi geweest!(hij is rond de 25 jaar)

    Hij is handtam geweest(nog steeds denk ik) ik kan gewoon met mijn hand ik de kooi iets lekkers geven zonder dat ie uithaalt ofzo. Het ligt meer aan mij dat ik niet durf hem aan te halen.

    Maar goed zoals ik vernomen heb zijn de dierenartsen niet zo'n held in het knippen van?? Daarom is mijn vraag dan ook. Is hier iemand in de buurt van Roosendaal die mij e.v zou willen helpen, dit hoeft niet voor niets natuurlijk. Of iemand die mij info/advies kan geven.

    Bedankt alvast!!

    Groet Danny

  • #2
    hallo
    ik denk dat hij nog even aan jou moet wennen onze grijze praat en fluit ook niet als er vreemden mensen binnen zijn toen wij hem net hadden duurden het ook wel even voordat hij begon te fluiten als wij in de buurt waren dus ik denk wel dat het goed komt in ieder geval veel sucses ermee
    groetjes wendy

    Comment


    • #3
      Hallo Danny,

      Allereerst gefeliciteerd met je aanwinst!!
      Ik herken veel van wat je verteld. Onze marco moest ook wel even wennen aan ons en zijn nieuwe omgeving voordat hij (of zij) meer van zich liet horen. Ik denk dat je inderdaad veel aan de info op kroppiekrauw hebt hierbij. En gun jezelf en de vogel ook de tijd om rustig te wennen.

      Niet te veel te gelijk willen . Marco heeft bij ons ook eerst een paar weken in rust mogen en moeten wennen. Daarbij is het al een heel goed teken dat je de vogel al wel wat eten in de kooi kunt geven en hij niet van je hand schrikt.

      Ik zou zeggen rustig de stappen van tam maken volgen en zo een vertrouwensband opbouwen!

      Marco liet in begin ook niet met ons erbij alles horen wat hij kon (begin alleen windjes en boeren laten) En nog steeds is hij rustig als er visite is. En heeft zo zijn fluitsesies met Ben en kletsbuien met mij .

      Veel plezier saampjes!!

      Groetjes Wilma en Marco
      Last edited by Wilmaaa; 08-04-09, 14:27.
      "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

      Groetjes Wilmaaa


      & R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

      Comment


      • #4
        Hallo Danny,

        Ook wij hebben sinds een maand een grijse van 21 jaar in huis.
        Na een maand zagen we dat hij zich steeds meer op zijn gemak ging voelen en dat hij veel meer dingen gaat uit proberen.
        Dus geduld en veel praten met je grijsje dan komt alles wel in orde;

        grts Peter en Heidi

        Comment


        • #5
          Ola

          Thanks voor jullie reacties!!! Maar idd het is een kwestie van geduld. Hij begint nu ook al te draken als ik erbij ben, hij vergeet werkelijk niks, alle geluidjes die hij hoort slaat ie op en vervolgens krijg ik dat een dag later te horen.

          Comment


          • #6
            hallo Jack,

            Gefeliciteerd met je aanschaf.
            Ik hoop dat jullie samen erg veel plezier aan elkaar zullen hebben.
            Voor wat betreft het wieken, op www.koppiekrauw.com staat een uitgebreide uitleg.
            Wanneer je het te moeilijk vindt kan je eerst even oefenen door maar een klein stukje van de veren af te knippen.
            Kijk je van boven neer op de opengetrokken vleugel zie je duidelijk de lijn van de bovenste dekveertjes lopen.
            Knip van buitenaf de onderste 8 tot 9 veren, precies volgens de lijn van de dekveertjes maar zorg wel dat de geknipte veren minimaal 1 tot 2 cm langer zijn als de dekveerlijn.
            Blijkt dat de vogel dan nog kan vliegen kan je iets dichter bij de dekveren knippen tot maximaal gelijk aan de dekveren.
            Succes,
            Frans
            fkbmac www.koppiekrauw.com

            Comment


            • #7
              Beste allemaal,

              ik ben nieuw op deze forum. sinds 1 week heb ik een baby congo grijze roodstaart. Ik ben er helemaal weg van. Echter hij doet soms van die dingen, die ik niet begrijp.
              Een ervan is: als hij staat, staat hij op 1 pootje, van de andere maakt hij een vuistje en tilt hij op. In het begin dacht ik dat hij last had van die pootje, maar hij wisselt het af, dus het andere pootje moet soms ook in de lucht hangen. Hij toont geen gedrag van pijn of iets in die richting, ik vind het best grappig, toch vroeg ik me af of dit normaal is?
              Ik heb er veel over gelezen, maar dit ben ik nergens tegen gekomen.

              Ik hoor graag van iemand terug,

              groetjes oum chippy

              Comment


              • #8
                Oum chippy

                ik kan je gerusststellen, dit is volkomen normaal gedrag.
                Het is juist een teken van gezondheid.
                E4n kromsnavel is gezond en happy wanneer hij met een opgetroken pootje zit te soezen en slapen doen ze met hun koppie achterste voren tussen hun veren in.
                Zijn ze ziek, angstig, onzeker dan slapen ze met hun hoofd naar voren en op 2 pootjes.
                een klein dutje tussendoor kan ook zo slapen.
                Maar het hoort op 1 pootje en de kop tussen de veren.

                Vandaar dat bij het opstappen op je hand ook vaak het ene pootje warmer aanvoelt dan het andere.

                Geen ongerustheid nodig dus!

                Gr Toos.

                Comment


                • #9
                  opgetrokken pootje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Oum Chippy Bekijk Berichten
                  Beste allemaal,

                  ik ben nieuw op deze forum. sinds 1 week heb ik een baby congo grijze roodstaart. Ik ben er helemaal weg van. Echter hij doet soms van die dingen, die ik niet begrijp.
                  Een ervan is: als hij staat, staat hij op 1 pootje, van de andere maakt hij een vuistje en tilt hij op. In het begin dacht ik dat hij last had van die pootje, maar hij wisselt het af, dus het andere pootje moet soms ook in de lucht hangen. Hij toont geen gedrag van pijn of iets in die richting, ik vind het best grappig, toch vroeg ik me af of dit normaal is?
                  Ik heb er veel over gelezen, maar dit ben ik nergens tegen gekomen.

                  Ik hoor graag van iemand terug,

                  groetjes oum chippy
                  Hallo Oum chippy,

                  Inderdaad, geen zorgen, een van de pootjes van de papegaai is altijd opgetrokken wanneer de vogel in rusttoestand is.
                  Dat is om het pootje lekker warm te houden tussen de veren, waardoor er zuinig met de lichaamsenergie omgegaan kan worden.
                  Verder adviseer ik je eens lekker op dit forum en vooral het aangesloten forum www.grijsje.nl te bladeren, daar vind je ontzettend veel informatie.
                  En natuurlijk vind je ook een zee aan informatie aan onderstaand aangegeven site.
                  Heel veel succes met je papegaai,
                  Frans
                  fkbmac www.koppiekrauw.com

                  Comment


                  • #10
                    Dat is heel fijn om te horen!!!
                    Ik heb werkelijk erg veel plezier van hem. Ik heb nog een paar vraagjes:
                    als hij poept dan toont hij ook hilarisch gedrag. Als ik hem op mijn schoot heb of hij staat op de stok, dan wil hij er gauw vanaf wanneer hij de behoefte voelt, zodra hij zijn pootjes plat op een ondergrond heeft. stampppot hij eerst een paar keer naar links dan een paar keer naar recht, zakt een beetje door zijn pootjes en doet zijn behoefte. Het lijkt wel of hij zindelijk is.
                    In een andere discussie vertelde iemand dat zijn grijsje veel en over poept. die van mij poept ook erg veel, maar hij laat altijd merken dat je hem terug in de kooi moet leggen of op een platte ondergrond. hij heeft nooit op mijn schoot gepoept, meestal wordt hij dan onrustig en leg ik hem in de kooi en ja hoor, hij moest zijn behoefte doen. Ik zie dit niet als een probleem, maar ik heb het nooit ergens gelezen of gehoord.

                    mijn andere vraag is: vanaf wanneer kan hij echt geluiden imiteren. Nu maakt hij ook geluiden, maar je kunt er nog niets van maken. hij ,

                    is nu 9 weken oud.
                    groetjes

                    Mc mou

                    ik hoor graag iets terug

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Oum Chippy Bekijk Berichten
                      Dat is heel fijn om te horen!!!
                      Ik heb werkelijk erg veel plezier van hem. Ik heb nog een paar vraagjes:
                      als hij poept dan toont hij ook hilarisch gedrag. Als ik hem op mijn schoot heb of hij staat op de stok, dan wil hij er gauw vanaf wanneer hij de behoefte voelt, zodra hij zijn pootjes plat op een ondergrond heeft. stampppot hij eerst een paar keer naar links dan een paar keer naar recht, zakt een beetje door zijn pootjes en doet zijn behoefte. Het lijkt wel of hij zindelijk is.
                      In een andere discussie vertelde iemand dat zijn grijsje veel en over poept. die van mij poept ook erg veel, maar hij laat altijd merken dat je hem terug in de kooi moet leggen of op een platte ondergrond. hij heeft nooit op mijn schoot gepoept, meestal wordt hij dan onrustig en leg ik hem in de kooi en ja hoor, hij moest zijn behoefte doen. Ik zie dit niet als een probleem, maar ik heb het nooit ergens gelezen of gehoord.

                      mijn andere vraag is: vanaf wanneer kan hij echt geluiden imiteren. Nu maakt hij ook geluiden, maar je kunt er nog niets van maken. hij ,

                      is nu 9 weken oud.
                      groetjes

                      Mc mou

                      ik hoor graag iets terug

                      Hoi Mc Mou,

                      Geweldig een grijze roodstaart van 9 weken die zindelijk is.
                      In ieder geval klopt het dat de vogel voordat deze zijn behoefte doet dat vaak kenbaar maakt en iemand die de vogel goed observeert heeft dat vaak snel door.
                      Dan kan je inderdaad de vogel bijtijds op een plaats zetten waar de ontlasting vrij mag vallen.
                      De vogel echt op commando laten poepen kan tot problemen leiden.
                      Meer informatie daarover vind je op onderstande site.

                      De vraag wanneer de grijze roodstaart begint met spreken is heel moeilijk te beantwoorden, de ene vogel is erg snel en bij de andere duurt het wel 1 1/2 jaar.

                      Groet,
                      fkbmac www.koppiekrauw.com

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse

                      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                      Working...
                      X