Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongemak en poetsen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ongemak en poetsen??

    Hoihoi,

    Ik heb me hier vorige week aangemeld met Coco, de opvanger . Coco is een heerlijk beestje, die houdt van lekker knuffelen en zich de kop niet gek laat maken door mijn hondjes. Nou ja, alleen de jongste dan. De oudsten doen alsof ze hem niet zien, de jongste accepteert hem best maar dan moet Coco niet bij me komen zitten ... en dat wil Coco nou gelukkig best nog wel eens doen heeeerlijk. Hij knort van plezier ... Ik beleef echt heel veel plezier aan 'm en volgens mij vindt Coco het bij ons ook leuk.

    Ik vroeg me echter iets af: ik 'sleep' het beestje, voorzichtig dan, steeds mee naar een ander plekje. Zijn kooi, zijn speelboom, bij mij op de bank, mee naar buiten, achter in de tuin ... telkens als hij op zijn nieuwe plekje zit is hij ff ongemakkelijk, meen ik te zien. En telkens begint hij zichzelf weer enorm te poetsen dan. Heeft dat gepoets te maken met het feit dat hij zich even ongemakkelijk voelt?

    Groetjes,

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Cocootje Bekijk Berichten
    Hoihoi,

    Ik heb me hier vorige week aangemeld met Coco, de opvanger . Coco is een heerlijk beestje, die houdt van lekker knuffelen en zich de kop niet gek laat maken door mijn hondjes. Nou ja, alleen de jongste dan. De oudsten doen alsof ze hem niet zien, de jongste accepteert hem best maar dan moet Coco niet bij me komen zitten ... en dat wil Coco nou gelukkig best nog wel eens doen heeeerlijk. Hij knort van plezier ... Ik beleef echt heel veel plezier aan 'm en volgens mij vindt Coco het bij ons ook leuk.

    Ik vroeg me echter iets af: ik 'sleep' het beestje, voorzichtig dan, steeds mee naar een ander plekje. Zijn kooi, zijn speelboom, bij mij op de bank, mee naar buiten, achter in de tuin ... telkens als hij op zijn nieuwe plekje zit is hij ff ongemakkelijk, meen ik te zien. En telkens begint hij zichzelf weer enorm te poetsen dan. Heeft dat gepoets te maken met het feit dat hij zich even ongemakkelijk voelt?

    Groetjes,
    Hallo,

    Prachtig om te lezen dat het zo goed gaat met Coco.
    Ook een heel goede zaak om Coco steeds mee te slepen naar een andere plaats. Op die manier maak je Coco wat stress-ongevoekiger, de vogel went aan steeds wisselende omgevingen.
    Dat de vogel dan in het begin zich wat onrustig gedraagt is natuurlijk verklaarbaar, het beestje ,oet ook wennen, maar je zult zien op den duur heeft Coco daar steeds minder problemen mee.
    Zodra de vogel lekker het verenkleed gaat verzorgen is dat eigenlijk eerder een teken dat deze zich ook in de nieuwe omgeving op zijn gemak voelt.
    maar...
    Het zou ook kunnen zijn dat de vogel nerveus is en uit nerveusiteit veren gaat plukken... echter zoals jij het omschrijft denk ik gewoon dat de vogel zich prima voelt.

    Even nog het volgende:
    Het is goed dat je de vogel vaak met je meeneemt, maar leer de vogel ook alleen te zijn! Dus neem de vogel niet altijd mee.

    Succes, Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door fkbmac Bekijk Berichten
      Hallo,

      Prachtig om te lezen dat het zo goed gaat met Coco.
      Ook een heel goede zaak om Coco steeds mee te slepen naar een andere plaats. Op die manier maak je Coco wat stress-ongevoekiger, de vogel went aan steeds wisselende omgevingen.
      Dat de vogel dan in het begin zich wat onrustig gedraagt is natuurlijk verklaarbaar, het beestje ,oet ook wennen, maar je zult zien op den duur heeft Coco daar steeds minder problemen mee.
      Zodra de vogel lekker het verenkleed gaat verzorgen is dat eigenlijk eerder een teken dat deze zich ook in de nieuwe omgeving op zijn gemak voelt.
      maar...
      Het zou ook kunnen zijn dat de vogel nerveus is en uit nerveusiteit veren gaat plukken... echter zoals jij het omschrijft denk ik gewoon dat de vogel zich prima voelt.

      Even nog het volgende:
      Het is goed dat je de vogel vaak met je meeneemt, maar leer de vogel ook alleen te zijn! Dus neem de vogel niet altijd mee.

      Succes, Frans
      Hoi Frans,

      Dank voor je reactie! Eigenlijk denk ik zelf ook dat Coco het alleen maar heel goed doet, maar hij poetst zó veel .... niet normaal. De buurman was hier net even, die heeft Coco in het begin gezien, en nu dus 1,5 week later weer, en die zei ook dat Coco er erg goed uit begint te zien. Dussss ... het is zeker geen plukken maar echt verzorgen.

      Coco krijgt voldoende rustmomenten hoor, ook om even bij te komen van alle indrukken en alles te verwerken. Met mijn hond die verwaarloosd in het asiel terechtkwam heb ik het niet anders gedaan. Overal mee confronteren en laten merken dat het niet bedreigend is, maar wel langzaam opbouwen en zorgen voor voldoende rust, zodat alle informatie verwerkt kan worden. En voor Coco geldt net zoals voor de honden dat hij inderdaad ook alleen thuis moet kunnen zijn. Dus Coco gaat regelmatig gewoon zijn kooi in en ik ga weg met de honden. Geen enkel probleem. Hij schreeuwt niet, hij is niet onrustig ... Hij doet het voorbeeldig.

      Ik hoop van harte dat dat ook allemaal zo blijft. Ik zal er iig alles aan doen om het beestje zich goed en vertrouwd te laten voelen!

      Heerlijk hoor, zo'n papegaai. Ik wist dat ik ze leuk zou vinden, maar zó leuk ...

      Groetjes

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X