Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zoveel verschillende adviezen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • zoveel verschillende adviezen

    Nou hier komt hij dan dodo op het forum een aparte grijze roodstaart hoor.
    Dodo is 4en een half en wat een adviezen allemaal nou wij dodo en ik komen er niet meer uit hoor. Dodo plukt zijn dekveren op zijn borst het pluizige gedeelte laat hij nog maar even zitten. En daar komt die dodo is onderzocht en heeft geen ziekte of parasieten, dodo komt geen aandacht te kort want ik ben hele dagen thuis, dodo gaat iedere dag mee onder de douche, dodo zit niet in een kooi want die hebben we weggedaan toen hij 1 jaar was, dodo loopt lekker rond in huis, en ga zo maar door wat zijn wij al bij verschillende lezingen geweest de een zegt dit en de ander zegt dat van gewoon voer naaar pellets (gewoon echt dagen niet eten) zijn vitamine druppels.
    Vogels horen niet in een kooi zit hij ook niet. Nou misschien verwarrend maar elke grijze roodstaart die wij zien en niet plukt en lief gedrag vertoond zit in een kooi. Daarom begrijp ik het niet meer we hebben van iemand een bonte boertje gekregen super lief niet plukken luisterd goed en zit in een kooi.
    Mijn vraag is dus na deze lange frustratiezinnen kan ik gewoon weer een kooi voor dodo neerzetten.
    groetjes dodo en jessica

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door ticododo Bekijk Berichten
    Nou hier komt hij dan dodo op het forum een aparte grijze roodstaart hoor.
    Dodo is 4en een half en wat een adviezen allemaal nou wij dodo en ik komen er niet meer uit hoor. Dodo plukt zijn dekveren op zijn borst het pluizige gedeelte laat hij nog maar even zitten. En daar komt die dodo is onderzocht en heeft geen ziekte of parasieten, dodo komt geen aandacht te kort want ik ben hele dagen thuis, dodo gaat iedere dag mee onder de douche, dodo zit niet in een kooi want die hebben we weggedaan toen hij 1 jaar was, dodo loopt lekker rond in huis, en ga zo maar door wat zijn wij al bij verschillende lezingen geweest de een zegt dit en de ander zegt dat van gewoon voer naaar pellets (gewoon echt dagen niet eten) zijn vitamine druppels.
    Vogels horen niet in een kooi zit hij ook niet. Nou misschien verwarrend maar elke grijze roodstaart die wij zien en niet plukt en lief gedrag vertoond zit in een kooi. Daarom begrijp ik het niet meer we hebben van iemand een bonte boertje gekregen super lief niet plukken luisterd goed en zit in een kooi.
    Mijn vraag is dus na deze lange frustratiezinnen kan ik gewoon weer een kooi voor dodo neerzetten.
    groetjes dodo en jessica
    Hallo Jessica,

    Ja hoor, dat is geen enkel probleem.
    Mogelijk doet het Dodo ook wel goed een echt eigen huisje te hebben waar die elke nacht rustig in kan slapen.
    Wellicht weet je het allemaal maar hier toch een kleine opsomming:
    - voldoende nachtrust
    - dagelijkse douche
    - genoeg speeltjes en sloopmateriaal waar echt mee gespeeld wordt
    - gezonde voeding met voldoende vitaminen en mineralen
    - genoeg aandacht, maar laat de vogel ook regelmatig alleen
    - geef voer met foeragespeeltjes
    - goede hygiëne
    - kooi op de juiste standplaats
    Jessica, al deze dingen en nog veel meer zijn basisvoorwaarden waar eigenlijk iedereen aan zou moeten voldoen.
    Daarmee kan je soms plukgedrag bij de vogel voorkomen of genezen.
    Maar een standaardoplossing is er nog steeds niet.
    Heel veel succes gewenst.
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      zoveel verschillende adviezen

      harstikke bedankt voor je snelle reactie nou ga ik morgen dus maar meteen opzoek naar een nieuw huis ik bedoel kooi
      een ding wist ik nog niet wat zijn foeragespeeltjes?
      En inderdaad voldoende nachtrust heeft hij niet want soms is het zo dat hij om 11 uur in de avond nog niet slaapt dan roept hij nog mamma wil je koffie?
      maar dat ik hem niet meer in een kooi durfte te zetten kwam een keer door een bijeenkomst van dochter hooijmeijer oh wat waren we slecht als we hem in een kooi zetten vrijheid hebben ze nodig maar achteraf gezien heeft iedereen toch zijn bedje nodig ook wij mensen hebben behoefte aan onze slaapkamer om je even terug te trekken als tico zich terug wil trekken onze boeren bontje doet hij dat ook in zijn kooi dus echt heel erg bedankt voor je bevestiging en misschien zal ik hem ook maar eens proberen wat alleen te laten mijn man zegt het altijd al je verwent hem te veel overal waar ik ga is dodo ook op vakantie hoor dan gaat hij altijd mee.
      Nou daar komt hij weer aangewandeld dus ik ga maar weer even met hem spelen.

      Comment


      • #4
        Jessica,

        kijk eens op www.koppiekrauw.com en klik daar in het trefwoordenregister "foerageerspeeltjes" aan.

        Groet, succes en veel knutselplezier.


        Frans
        fkbmac www.koppiekrauw.com

        Comment


        • #5
          Die nachtrust is echt van essentieel belang voor een vogel.
          Er zijn ook vogels die gewoon een keline bench hebben en deze gebruiken als slaapplekkie.
          Op een lekker rustig plekkie in je huis, waar ze kunnen geniten van een ongestoorde slaap.
          En ja, sommige vogels hebben behoefte aan zo'n veilig huisje op zijn tijd.
          Waar ze kunnen eten, slapen, dutten en gewoon lekker zichzelf kunnen zijn.
          Maar nachtrust en veiligheid is van essentieel belang.
          Ook de plaats van een speelboom kan daaraan meewerken.
          Heb je deze bijvooreeld naast een ingang staan, achter een deur of zo, kan dat ook hinderlijk zijn. De vogel zal immers altijd op zijn hoede moeten zijn voor binnenkomende dingen.

          Een papegaai staat het liefst met één kant tegen een muur, zodat dat als veiligheid kan dienen.

          Wellicht weet je dit allemaal al en is het overbodig mede te delen.
          Maar alle tips zijn welkom toch???

          Comment


          • #6
            Hallo Jessica,

            Een van mijn 3 grijze roodstaarten ziet er volgens mij zo ongeveer uit als Dodo.Hij plukt dus ook, ik heb hem als bijna kaalgeplukte vogel 5 jaar geleden bij particulieren gekocht, De mensen werkten beiden, dus dacht ik aan een tekort aan aandacht. In de loop der jaren heb ik alles geprobeerd, hij zit in een heel grote buitenkooi, deur altijd open, dus kan kiezen. Soms is het veerplukken minder en dan begint het weer, Ik ben opgehouden me er druk over te maken en steeds me schuldig te voelen , dat ie iets tekort kwam ectr.
            doe gewoon of het er niet is.

            Recentelijk kocht ik bij particulieren weer een verwaarloosde papegaai, deze 5 jarige man was al meer als een jaar zijn kooi niet uitgeweest, zijn verzorgerers waren bang van hem , de kooi was heel vies en er was geen speelgoed, hij had zijn zitstokken opgegeten, maar zat prachtig in zijn veren.
            Onbegrijpelijk vond ik het, ik nam hem mee naar de vogelarts en vroeg haar hoe dat kon, Ik doe zo mijn best en mijn papegaai plukt veren en zie een verwaarloost dier , prachtig verenkleed..
            Zij vertelde me dat ze tegenwoordig het vermoeden hebben dat het sterk genetisch bepaald is, sommige doen het en andere nooit, En als het er eenmaal inzit, als ze deze gewoonte eenmaal hebben is het heel erg moeilijk om er weer vanaf te komen.
            Wie weet dat ze ooit nog eens het veerpluk-gen kunnen localiseren.........
            hoop dat Dodo zich lekker voelt , lijkt me een prima huis daar bij jou !!!

            groet Angela

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X