Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijten kooihoes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bijten kooihoes

    Ik zit met het volgende probleem. Sinds kort zijn we verhuist en in de nieuwe woning hebben we dakramen zodat de zon nu in de zomer erg vroeg onze woning in schijnt. Voor ons geen probleem, voor mijn coco (2jaar) wel. Hij komt niet meer genoeg aan zijn slaap toe. Het is van nature een vrij pittig vogeltje en zodra de zon op is, is hij het ook. En hij wil pas slapen als wij ook op bed gaan. Een donker hoekje heb ik helaas niet voor hem en iets voor de dakramen hangen is geen optie, die zijn te hoog en teveel. Dus dacht ik aan een kooihoes. 1 probleem, ik ben bang dat hij die kapot gaat knabbelen. Hij is namelijk dol op slopen, en gordijnen, handdoeken, lakens die in de buurt van de kooi hangen of eroverheen die zijn geen lang leven beschoren. Weet iemand hoe dat zit met kooihoezen? Zijn die papegaai proef? En zo neen, heeft iemand dan een ander idee zodat mijn cocootje weer genoeg slaap kan krijgen?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Moonya Bekijk Berichten
    Ik zit met het volgende probleem. Sinds kort zijn we verhuist en in de nieuwe woning hebben we dakramen zodat de zon nu in de zomer erg vroeg onze woning in schijnt. Voor ons geen probleem, voor mijn coco (2jaar) wel. Hij komt niet meer genoeg aan zijn slaap toe. Het is van nature een vrij pittig vogeltje en zodra de zon op is, is hij het ook. En hij wil pas slapen als wij ook op bed gaan. Een donker hoekje heb ik helaas niet voor hem en iets voor de dakramen hangen is geen optie, die zijn te hoog en teveel. Dus dacht ik aan een kooihoes. 1 probleem, ik ben bang dat hij die kapot gaat knabbelen. Hij is namelijk dol op slopen, en gordijnen, handdoeken, lakens die in de buurt van de kooi hangen of eroverheen die zijn geen lang leven beschoren. Weet iemand hoe dat zit met kooihoezen? Zijn die papegaai proef? En zo neen, heeft iemand dan een ander idee zodat mijn cocootje weer genoeg slaap kan krijgen?

    Hallo Moonya,

    Eigenlijk kan ik alleen maar uitgaan van mijn eigen ervaringen.
    Bij onze grijsjes geeft het geen problemen, ik gooi gewoon een oude deken over de kooi en de beestjes zijn rustig.
    Na ongeveer 10 tot 11 uur wordt het deken weer weggehaald.
    In het begin wilden ze er weleens aan knabbelen maar na verloop van tijd lieten ze het gewoon.
    Ook kooihoezen zijn niet papegaaienproef.
    Overigens is dat bijna geen enkel materiaal.
    Je zou voorlopig een oud stuk dekzeil of canvas kunnen proberen.

    Zodra de vogel gewend is aan een doek over de kooi en deze het doek ook met rust laat kan je aan een mooiere doek of hoes gaan denken.

    Succes

    Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      hmmm, dat wordt nog een beproeving met mijn slopertje. Ik ben al enkele maanden bezig met een doek over de kooi heen, maar hij bijt ze allemaal stuk. Voor hem is het gewoon speelgoed ofzo

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door fkbmac Bekijk Berichten
        Hallo Moonya,

        Eigenlijk kan ik alleen maar uitgaan van mijn eigen ervaringen.
        Bij onze grijsjes geeft het geen problemen, ik gooi gewoon een oude deken over de kooi en de beestjes zijn rustig.
        Na ongeveer 10 tot 11 uur wordt het deken weer weggehaald.
        In het begin wilden ze er weleens aan knabbelen maar na verloop van tijd lieten ze het gewoon.
        Ook kooihoezen zijn niet papegaaienproef.
        Overigens is dat bijna geen enkel materiaal.
        Je zou voorlopig een oud stuk dekzeil of canvas kunnen proberen.

        Zodra de vogel gewend is aan een doek over de kooi en deze het doek ook met rust laat kan je aan een mooiere doek of hoes gaan denken.

        Succes

        Frans
        Is er dan geen kans op zuurstof tekort voor de papegaai ??

        Comment


        • #5
          Hallo Moonya en Fever,

          zuursofgebrek:
          Voor een zuurstofgebrek hoef je niet bang te zijn. Er zijn altijd nog genoeg spleten en ruimtes waar frisse lucht doorkomt, bovendien zijn de meeste stoffen poreus.
          Bij plastic is het want anders, daar zou je erop toe kunnen zien dat er minstens twee ontluchtingsgaatjes zijn.
          Wappert de vogel dan even met de vleugels dan is er snel weer nieuwe zuurstof.

          Supersloper:
          Wanneer je een supersloper hebt die werkelijk van alles sloopt moet je wat inventiever zijn.
          Ik kan me voorstellen dat je op de tralies afstandhouders plaatst waardoor het doek wel over de kooi komt maar net ver genoeg van de tralies. Je zou boven rondom de kooi een beugel kunnen maken waarlangs je het doek naar beneden laat hangen.
          Natuurlijk kan je ook van trespa platen kunnen maken die je met een eenvoudig ophang- of klemsysteem aan de tralies monteert.
          Kortom... er is altijd wel een oplossing te vinden.
          Natuurlijk een nog idealere oplossing is een aparte slaapkooi in bijvoorbeeld een verdonkerde logeerkamer.
          Succes,
          Frans
          fkbmac www.koppiekrauw.com

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X