Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tam maken bijtende papegaai, halfjaar oud.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Tam maken bijtende papegaai, halfjaar oud.

    Hallo iedereen,

    Ik zelf ben niet in het bezit van een papegaai maar mijn ouders hebben een grijze roodstaart papegaai thuis, nu een half jaartje oud.
    Ze hebben de papegaai vanaf zijn 12e week thuis gekregen, in het begin was hij redelijk tam en ging alles goed. Naarmate Elvis, zo heet de papegaai, ouder werd trok hij steeds meer naar mijn vader toe en nu is mijn vader dan ook nog de enige die de papegaai kan pakken zonder helemaal opengebeten te worden door het beestje, zelf kom ik dus af en toe langs en ik ben niet bang voor de papegaai maar als ik dichtbij de vogel kom valt hij me als het ware aan. Mijn moeder en thuiswonend broertje durven de vogel al niet meer vast te pakken, hij bijt erg hard! Ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaring hiermee en of, zo ja hoe, Elvis nog tam kan worden jegens meerdere mensen zodat het niet alleen maar aandacht kan krijgen van mijn vader maar ook van andere mensen. Elvis heeft een nachtkooi om voldoende rust te krijgen aangezien het huishouden onregelmatige tijden maakt, weet niet of dit er toe doet of niet maar vermelden kan nooit kwaad.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Hallo en welkom!

    Ik raad je aan een kijkje te nemen op http://www.koppiekrauw.com/Gedrag-pagina's/aaa-frame-gedragsproblemen.htm . Daar zul je voldoende info vinden....

    En natuurlijk ook de rest van de site door lezen....

    En niet opgeven hoor....!
    Groet Sam,

    Comment


    • #3
      Hoi stefan,

      Er is inderdaad wat aan te doen en een goede manier van aanpak staat zeker op de site die Sam al aangegeven heeft.
      Maar in dat geval zal je vader wel volledig mee moeten werken.
      Het hoofdstuk dat over "eenkennigheid" gaat geeft een duidelijke uitleg!
      Heel veel succes.

      Groetl Frans
      fkbmac www.koppiekrauw.com

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X