Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe om leren gaan met hond?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoe om leren gaan met hond?

    Sinds afgelopen zaterdag hebben wij een hond.
    Een amerikaanse stafford van 5 jaar, we hebben haar opgevangen omdat ze anders zou worden ingeslapen.

    Jacco is inprincipe gewend aan honden, bij mijn ouders hadden we deze ook.
    Maar na bijna 3 jaar "hondloos" te zijn geweest moeten we het natuurlijk weer even opbouwen.

    Hoe kan ik ze het beste met elkaar leren omgaan.

    Jacco loslaten zonder dat hij de hond bijt of andersom?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door BobenJess Bekijk Berichten
    Sinds afgelopen zaterdag hebben wij een hond.
    Een amerikaanse stafford van 5 jaar, we hebben haar opgevangen omdat ze anders zou worden ingeslapen.

    Jacco is inprincipe gewend aan honden, bij mijn ouders hadden we deze ook.
    Maar na bijna 3 jaar "hondloos" te zijn geweest moeten we het natuurlijk weer even opbouwen.

    Hoe kan ik ze het beste met elkaar leren omgaan.

    Jacco loslaten zonder dat hij de hond bijt of andersom?

    Hallo BobenJess,

    Het is een kwestie van aanvoelen en kleine stapjes nemen.
    Ik zou de vogel op schoot nemen en de hond er bij roepen.
    Ze mogen elkaar dan een beetje besnuffelen en jij houdt alles goed in de gaten.
    Dat doe je regelmatig en van lieverlee laat je de beestjes wat inensievrf met elkaar kennis maken.
    Ze geven zelf wel aan hoe ver je kan gaan.... maar wees ALTIJD alert!!

    Succes, Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      Je hebt de hond nog maar pas, weet je of die ook een papegaai gewend is? Eén hap en het is gebeurt met je gaai. Kijk eerst maar eens hoe ze op elkaar reageren als de vogel in de kooi zit en later als je de hond beter kent kan je proberen de vogel op de hand te nemen. Maar niets overhaasten!!!

      Comment


      • #4
        Ik zal voor de zekerheid de Stafford een muilkorf om doen.

        Comment


        • #5
          ik zou zeggen idd stap voor stap kijk goed hoe de hond op de vogel reageert en hoe luisterd hij naar jou ? is de hond erg dominant? ik heb zelf 2 engelse staffies die had ik eerder dan m,n grijsjes de ene hond had zo iets van het zal wel! de ander heeft het zeker 3/4 mnd geduurt dat ze niet meer obsessief voor de kooi zat ,ik liet haar er telkens bij wanneer ik dat wilde niet wanneer zij dat wou bv voorbeeld ieder keer als ik opstond of richting m,n grijsje ging stond zij er al,dan moest zij terug naar de mand of bank maakt niet uit.maar ik bepaalde wel wanneer zij er naar toe mocht of als ik pacino op m,n handen had mocht ze komen .in het begin hield mijn vriend de hond wel vast bij de borst en bleef kalm met haar praten en mocht ze ruiken aan pacino.maar rustig aan en stap voor stap ik liet pacino er dan ook niet uit de kooi als ik er niet was ,nu leven ze echt hier met elkaar pacino loopt regelmatig op de grond en m,n staffie er achter aan om aan z,n kont te ruiken hhihiih wat pacino niet wil dus die probeert hem dan ff bij z,n lip te pakken.ze zijn heel de dag los ook als ik er niet ben.het is echt tedoen maar je moet de hond goed kennen en weten hoe hij op bepaalde dingen rerageert.en vooral hoe reageert hij op jouw!succes er mee en hou ons op de hoogte
          sigpicplato en pacino

          Comment


          • #6
            ik heb Jacco een keer uit de kooi gehaald met de hond erbij, in het begin wel heel nieuwsgierig maar het nieuwe was er snel vanaf, na even gekeken te hebben wilde de hond weer slapen.
            Als jacco in de kooi zit is de hond soms even nieuwsgierig wanneer ze fladdert maar verder eigenlijk niet, Jacco vindt de hond eigenlijk leuker, roept de hele dag "kom" en gooit houtsnippers naar haar.
            Vondt ze bij mijn ouders thuis ook leuk om eten naar de honden te gooien!
            ik zal laten weten hoe ze het verder doen.
            Maar mijn gevoel zegt dat het wel goed gaat komen!

            Comment


            • #7
              ja idd dat klinkt heel erg goed net zo iets als die ene hond van mij die zag je echt zo kijken van het zal wel wat moet ik er mee.die maakt dr eigen ook niet zo druk en zo te lezen die van jou ook niet gaat zeker goed komen maar kijk het zeker nog ff goed aan hoe de hond is ,maar zo te lezen is het een lieverd.groetjes sylvia
              sigpicplato en pacino

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X