Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer gaat mijn vogel praten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • wanneer gaat mijn vogel praten

    hallo.
    Ik heb eigenlijk een vraag.
    Ik heb sinds kort een Timneh grijze roodstaart.
    Hij is ongeveen 9 weken oud..
    Piepjong dus...
    Vanaf welke leeftijd zou deze zijn eerste woordjes gaan zeggen
    Hij kan nu nog niet eens fluiten.
    Groetjes francien.

  • #2
    Gefeliciteeerd met je Timneh, die kom je niet meer zo vaak tegen, Leuk.

    Het praten is er per vogel afhankelijk ! de ene begind al met een paar weken te brabbelen, de ander pas met een jaar en ook veel vogels zullen nooit gaan praten. Dus lekker afwachten en ondertussen genieten natuurlijk
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      thanx

      Hallo.
      Thanx voor je reactie...
      Ja van het feit dat sommigen niet gaan praten was ik op de hoogte...
      Maar hij maakt wel al leuke baby geluidjes hoor,
      dus ik denk dat het wel zal gaan lukken....

      En nogmaals ook al zou het niet zo zijn,genieten doen we al met volle teugen van onze nieuwe aanwinst...
      hij is hand tam en mag iedereen van de hele familie..
      Groetjes Francien..

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door francien 304 Bekijk Berichten
        hallo.
        Ik heb eigenlijk een vraag.
        Ik heb sinds kort een Timneh grijze roodstaart.
        Hij is ongeveen 9 weken oud..
        Piepjong dus...
        Vanaf welke leeftijd zou deze zijn eerste woordjes gaan zeggen
        Hij kan nu nog niet eens fluiten.
        Groetjes francien.

        Hallo Francien,

        Allereerst van harte gefeliciteerd met je aanschaf, het zijn heel leuke papegaaien die Timney's.
        Wanneer die begint te spreken staat in de sterren geschreven, je hebt vogels die er heel vroeg (al met 14 - 15 weken) bij zijn en er zijn vogels die pas na ruim een jaar hun eerste woordjes zeggen.
        Sommige vogels weigeren helemaal te spreken.
        Dus ... het is een kwestie van afwachten.
        Je merkt het vanzelf... wanneer de vogel op momenten dat ie denkt dat ie alleen is begint te brabbelen, dan is die aan het oefenen.
        Laat hem dan ook maar lekker oefenen.
        Verder adviseer ik je héél veel met hem te praten en vaak dezelfde woordjes herhalen.

        Succes gewenst,

        Frans
        fkbmac www.koppiekrauw.com

        Comment


        • #5
          Moeilijk te voorspellen. Er zijn vogels die pas na een jaar praten en er zijn vogels die nooit gaan praten.

          Ik lees hier en daar wel dat je je vogel beter niet leert te fluiten alvorens hij praat omdat dit een reden kan zijn dat hij het dan vertikt om te gaan praten.
          Ik weet echter niet of dit waarheid of fictie is.
          Disclaimer: Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en hoeft niet te stroken met andermans mening.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door xgunterx Bekijk Berichten
            Ik lees hier en daar wel dat je je vogel beter niet leert te fluiten alvorens hij praat omdat dit een reden kan zijn dat hij het dan vertikt om te gaan praten.
            Ik weet echter niet of dit waarheid of fictie is.
            Ik ben hier ook heel benieuwd naar. Ik heb zelf een van 4 en halve maand oud en de eerste paar dagen dat ik hem had heb ik vaak gefloten naar 'm maar doe dit dus niet meer sinds ik gelezen heb dat je dit beter niet kunt doen. Eerst een paar woordjes laten praten (ook al duurt dit een jaar) en dan pas fluiten tegen 'm. Maar of 't waar is?

            Overigens, de vogels die nooit gaan praten, deze maken dus ook nooit brabbel geluiden? Als de jonge vogel zo nu en dan wat gebrabbel laat horen dan weet je eigenlijk al dat het wat betreft praten wel goed komt of is dit ook geen garantie?
            Last edited by Harold; 06-10-09, 19:49.

            Comment


            • #7
              timneh

              Hallo
              Ik wil je even wat over mijn timneh vertellen,het zijn hele pientere vogels.
              De mijne is bijna 2 jaar,en zijn eerste woordjes zei hij al toen hij 4 maanden oud was.
              Daarna kwamen er telkens nieuwe woordjes bij.
              Ik heb nooit voor zijn kooi gestaan om hem te leren praten.
              Dat ging gewoon onder het loopje door,ik kletste gewoon tegen hem.
              En op eens ging hij praten,onze hond heet lara,ja die roep je vaak dus dat was zijn eerste woordje.
              Ja en dan sta je opeens toch gek te kijken,als je hem dat hoort roepen,maar wel erg leuk.
              Ik hoop voor jou dat hij ook vlug zal gaan praten.
              Heel veel plezier van je gaaitje gewenst. groetjes van Ziyal

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X