Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baddert niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Baddert niet

    Hallo allemaal.

    Ik heb een 1.5 jaar.
    Vanaf dat hij[[of zij!??] goed in de veren zat hebben we 'm proberen te wennen aan badderen. In de wasbak met een klein laagje water, wat meer water, kraan aan of uit...maar nooit "badderbewegingen" hij vind het dóódseng.
    Vandaag heb ik m zelfs mee onder de douche genomen...en dit ging wel enigszinds redelijk...maar nog altijd geen badderneigingen. Een schaal met water of een baadbak aan de kooi hoeft ook niet...want dan blijft ie net zolang totdat het de kooi uit is aan de tralies hangen. Ondanks dat het geen angstige papegaai is, is water heel erg eng.

    Iemand enig idee wat hier aan de hand is!?
    Graag zou ik het dan horen!

    Gr, Femke

  • #2
    Ik heb hier het zelfde probleem, onze Frits vind een plantenspuit wel fijn. als iemand tips heeft om hem aan meenemen onder de douche te laten wennen dan hoor ik het graag!

    Comment


    • #3
      Hoe reageren de papegaaien als je een nieuw speeltje in de kooi hangt?
      Die van mij moet er niets van hebben.
      Zij moet aan nieuwe dingen altijd een tijd wennen zo is het ook met water.
      Ik heb in de douche een stok op gehangen waar ze op kan zitten.
      Eerst het water geluid leren kennen en dan een stapje verder en verder.
      Ik ben er zelf bij gaan douchen om te laten zien en voelen hoe het is.
      Het heeft bij mij goed gewerkt.
      Sammie is inmiddels helemaal gek op douchen.
      Maar nou moet ik er wel bij zeggen dat Sammie een angstige grijzeroodstaart is en alles wat ik nieuw voor haar heb moet ze aan wennen.
      Speeltjes doet ze minstens 6 weken over als ik ze verder weg hang in de kamer en als ze dan bij me zit op de bank en ze gaat er zelf naar toe dan is het speeltje goed en dan pas kan ik het in of aan de kooi hangen.
      Het douchen duurde gelukkig niet zolang, want dat vondt ze na 2 weken wel goed.
      Dat kwam omdat ze zelf kon bepalen op de stok in de douche of ze eronder wou of niet.
      De eerste 3x zat ze helemaal verstijft op de stok onder de douche.
      En ik hoef ook niet aan te komen bij Sammie met natte voeten, want daar houd ze echt een hekel aan net als een natte kop.
      Gewoon rustig blijven proberen en anders zelf even voor doen en met natte handen aaien.
      Hou ons op de hoogte of het beter gaat.

      Groetjes van Silvia en Sammie.

      Comment


      • #4
        Hallo Silvia en Sammiie...

        Kees vind nieuwe speeltjes inderdaad ook erg eng! ahhaha... ik ga het gewoon proberen 'm vaker onder de douche mee te nemen...hopelijk gaat het vanzelf beter.. ik zal laten weten hoe het gaat!

        Gr, Femke & Kees

        Comment


        • #5
          heb je al eens geprobeerd met een plantenspuit??? dit geeft nevel en voelt prettiger aan. die van mij douched ook niet graag maar de plantenspuit vinnd hij heerlijk.probeer het eens?
          Diana DJ sigpic

          Comment


          • #6
            Plantenspuit gaat m niet worden. dat is namelijk ons "strafmiddeltje". als hij bv erg aan het klieren is [met harde geluiden e.d] geven we 'm een kort straaltje met de plantenspuit...Dus dat is niet zo heel slim denk ik om m daar mee te gaan douchen haha

            Comment


            • #7
              Sammie is inmiddels ruim 2 jaar en al kom ik langs met de watergieter voor mijn planten hangt ze al in de tralies zo bang is ze er voor.
              Ik heb Sammie vanaf ze 6 weken was en moet alles in slowmotion doen.
              Ze heeft haar vleugels gehad tot ze 1,5 jaar oud was daarna moest ik ze laten kortwieken, want ze wou de baas spelen en viel iedereen aan inc. mijn man. Vrienden, visite waren niet veilig meer.
              Dat was de druppel voor mij. Ik merk aan Sammie dat ze echt overal aan moet wennen dus doe ik het in slowmotion.
              Zo ook bij het badderen of douchen. In het begin wou ze alleen maar op mijn schouder zitten en samen onder de douche. Nu niet meer hoor, als ik beneden al zeg Sammie douchen doet ze haar hoofd scheef en vliegt nog net niet van de kooi af.
              Het enigste wat niet echt in slowmotion gaat is het babbelen van Sammie.
              Maar het belangrijkste wat je moet weten is hoe zit je gaai in elkaar en hoe ga je daar mee om.
              Bij Sammie heb ik inmiddels al een hele handleiding hoe ik met haar om kan gaan.
              Zo wil ze heel veel aandacht en zo bijt ze de stukken uit mijn vinger, maar ja dan gaat ze weer lekker naar haar kooi en vermaakt ze zich zelf weer.
              Dan wil ze ook echt niet. Een eigen willetje hé.
              Echt straffen doe ik niet omdat dat niet werkt en ze is de volgende dag nog boos op me. Reageer ik met NEE of AUW houd ze meteen op en geeft een kusje.
              Ze weet het dus al donders goed.
              Vanmorgen heeft ze ook weer gedoucht en zei ineens twee keer douchen douchen!!! En toen haalde ik net de straal boven haar weg.
              Sammie en slomotion werkt bij mij beter als iets snel willen leren.
              Je moet gewoon je gaai door en door leren kennen.
              Dat werkt het beste denk ik.
              Geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens.

              Groetjes van Silvia en Sammie.

              Comment


              • #8
                Je zou de plantespuit misschien niet meer als straf middel gebruiken.... negeren, of afzonderen in een straf kooi werkt wellicht beter.

                Als je hem nu straft met water zal de negatieve lading zich ook door trekken in het alle daagse....
                Groet Sam,

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse

                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                Working...
                X