Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Raar slapen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Raar slapen...

    Hallo,

    Mijn Grijsje heeft een hele rare slaapstand.
    Inplaats van op zijn stok te slapen gaat hij op de grond liggen.
    Hij ligt eerst op zijn buik met met zijn pootjes gespreid en af en toe gaat hij zelfs half op zijn rug liggen.
    De eerste keer dat ik dat zag dacht ik dat hij iets ergs had, maar hij slaapt nu voortaan altijd zo.
    Is dit heel erg raar of doen meerdere gaaitjes dit?
    Moet ik me misschien toch zorgen maken?
    Hij is nu ongeveer 13 weekjes oud...

    Groetjes Karlijn.
    sigpic

  • #2
    Hoi kikikarlijn,

    Dat is volkomen normaal om zo liggend te slapen op die leeftijd, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Met 13 weken eet ze nu als het goed is min of meer zelfstandig en binnenkort zal je haar zien gaan oefenen op een zitstok om op 1 poot te zitten. De kop tegelijkertijd naar achteren dan is een ander verhaal...mijn grijsje kon met ong 15 weken én op 1 poot zitten én met de kop naar achter in de veren slapen, zonder om te vallen
    Veel plezier nog met observeren!
    Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

    Miriam & Nico sigpic

    Comment


    • #3
      Hoi, onze grijze deed dit ook ,op een gegeven moment een kleine stok op de bodem neergelegd waar zij dan op en af ging stappen .
      Na twee weekjes kon zij er goed op en af en ging ze daar dus op zitten met opgetrokken pootje.

      Dus niks aan de hand.

      Comment


      • #4
        Oké dat is fijn om te horen!
        Hij klimt wel al een tijdje op zijn stok maar dan met 2 pootjes en als hij je dan ziet dan wordt ie zo blij dat hij er uit enthousiastme vanaf valt.
        De stokken heb ik laag aan de grond zitten zodat hij er als hij bukt onderdoor kan en ik heb de kooi gesplit in twee met karton zodat hij niet te hoog klimt.
        Wanneer kan ik dit weg halen?
        Zodra hij kan vliegen of kan dit eerder? ( zal niet lang meer duren, want hij is flink aan het oefenen al).
        In iedergeval bedankt voor de reacties!

        Groetjes Kiki en Karlijn!
        sigpic

        Comment


        • #5
          Je merkt vanzelf wel,dat je grijsje hoger wil gaan klimmen.
          Die van mij hing op een gegeven moment bovenin de kooi en kon niet meer terug omdat de zijkanten dicht waren met karton.
          Dit hebben we toen maar weggehaald.OOk hebben wij een grote klimboom in de kamer waar ie elke dag even op ging.Omdat ze in een grote voliere ging binnen hebben we elke dag even geoefend.Met een week of 15 vloog ze ineens van de klimboom af,toen hebben we haar laten knippen en in de voliere gedaan.

          Comment


          • #6
            Hoi..

            Grappig die van mij doet precies hetzelfde!! Ik schrok me ook helemaal naar, ik dacht dat ze dood aan het gaan was, maar al snel zag ik dat ze juist helemaal ontspannen lag te slapen en toen dacht ik wat geweldig en dat binnen een week!! Van mij mag ze altijd zo lekker slapen,,
            Marielle & Mabel

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X