Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krijsen bij aanraking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Krijsen bij aanraking

    Hallo,

    Wij hebben 2 weken geleden Coco overgenomen. coco is 1,5 jaar oud en praat als een tierelier. hij geeft kusjes en eet en drinkt goed. hij is niet bang voor je gezicht. ik kan hem meestal ook gewoon over zijn snavel aaien, maar:..

    Zodra ik met mijn handen verder wil gaan dan begint ie te "blaffen" en krijsen of ie word geslacht. dit is echt niet normaal. gaat door merg en been. als ik hem eenmaal rustig heb dan kan ik hem aardig aaien en pakt ie soms een snoepje aan. meestal gooit ie die ook weg als ie aangeraakt is of op de stok zit buiten zijn kooi.

    Coco weet ook nog niet wat opstappen is. hij weigert om op je hand te stappen.

    wat kan ik doen om er in elk geval voor te zorgen dat ie niet meer zo bang is voor mijn handen. ik denk dat als ik dat onder de knie heb dat het opstappen dan wel vanzelf gaat.

  • #2
    ik weet een hele goede website, waar je veel kan lezen over omgaan met papegaaien, en zeker heel veel tips kunt vinden.
    www.koppiekrauw.com
    Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
    Gerrit Visser

    Comment


    • #3
      .

      ja maar daar staat niet duidelijk omschreven waar dit gedrag vandaan komt en hoe je het kan oplossen. ik vind koppiekrauw een goede website, maar het is te globaal. daarom vraag ik hier voor een oplossing die misschien kan helpen

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door vbakker Bekijk Berichten
        ja maar daar staat niet duidelijk omschreven waar dit gedrag vandaan komt en hoe je het kan oplossen. ik vind koppiekrauw een goede website, maar het is te globaal. daarom vraag ik hier voor een oplossing die misschien kan helpen
        Echt waar vind je de site oppervlakkig????? Ik vind het juist een zeer complete bron van informatie. Het is ook lastig om zo'n antwoord kant en klaar te geven, wellicht is een cursus gedrag van papegaaien een oplossing..........

        www.demodernepapegaai.nl
        www.animall.eu
        sigpic

        Comment


        • #5
          Het gedrag is waarschijnlijk iets wat hij heeft geleerd bij de vorige eigenaar, dit kan enorm veel redenen hebben en is zo ook niet te zeggen.

          Ik denk dat je bezig moet gaan zijn dit gedrag te doorbreken, je zegt dat je hem kan kalmeren en daarna wat lekkers kan geven, ga hier vooral mee door, zo laat je hem zien dat als hij er mee ophoud wat lekkers krijgt ! en ook even door blijven belonen als hij netjes rustig blijft, zo word het voor hem denk ik duidelijker waarom hij word beloond.
          Als dit goed gaat kun je proberen hem aan te raken of een ander stapje verder te zetten, laat hij dit toe gelijk weer belonen.
          Let wel dat je niet te grote stappen zet, dit kan soms leiden tot 2 stappen terug.

          Heel veel suc6
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

          Comment


          • #6
            .

            De site zelf vind ik wel goed hoor, daar niet van, maar het is wel redelijk globaal. er staat niet precies in wat je met doen als je papegaai een bepaald soort probleem heeft. ik heb al veel geleerd van koppiekrauw, maar soms heb je toch nog een vraagje. tis ook moeilijk om alles maar op een site te zetten en vaak ok onmogelijk. soms gebeurd het weleens dat mensen het probleem herkennen en dat die dan iets hebben gedaan waardoor het probleem is verholpen.

            ik ga in elk geval rustig te werk en laat wel weten hoe het verder verloopt

            Comment


            • #7
              Onze groenvleugel had ook geen commando's geleerd van de vorige eigenaar. zelfs "op" niet. Die hield de ara van zijn schouder door in de zetel te gaan zitten en dan door te zakken, zodat de ara verplicht was over te stappen op de zetelleuning... enfin bon...

              Je kan opstappen erg makkelijk leren, houdt je hand voor hem, ter hoogte van de borst, en presenteer hem met de andere hand een klein nootje. zeg "op". Hij zal nu moeten op je hand stappen om aan de beloning te raken. Doet hij dit niet, breng dan je hand tot helemaal tegen zijn borst en duw zachtjes, normaal zal hij dan wel een reflex hebben om op te stappen. Met het nootje heeft hij een reden om op te stappen: niet opstappen = geen beloning.

              Even oefenen, en dit commando zal er normaal snel ingaan.

              Het krijsen kan je ook zo proberen aan te pakken, presenteer een nootje terwijl je zijn snavel aanraakt, en probeer dan met je vinger zijn oortjes aan te raken, of de hoek van zijn kaak, is hij stil, meteen een nootje. Probeer dit stapgewijs verder te doen. Maar met heel veel geduld, Haast en spoed werkt voor geen meter bij papegaaien. Doe dit totdat je merkt dat hij er genoeg van heeft en stop dan voor een tijdje.

              Als je papegaai niet opstapt, hoe slaag jij er dan eigenlijk in om hem van plaats A naar plaats B te brengen in de kamer?
              http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
              Papegaaienpsychologie:
              Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
              http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X