Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heel licht kort krijs geluidje??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Heel licht kort krijs geluidje??

    Hallo allemaal,

    Sinds een aantal weken maakt Tony weleens een licht krijs geluidje. Niet schreeuwen of echt krijsen. Het klinkt een beetje hees en een beetje krijserig maar het is vrij zacht. Het lijkt erop dat die op zulke momenten aandacht wil of zijn zin wil krijgen ofzo.
    Kan dit kloppen of betekent het iets anders?
    Tony

  • #2
    Tony,
    Als je vogel verders niks heeft en jij hebt het gevoel dat ie dat doet om aandcht te krijgen.
    Dan is het beste dit te negeren. en hem pas de aandacht te geven wanneer jij dat wil en niet waqnneer je vogel dat wil, want als die in de gaten krijgt dat jij gaat reageren op hem en daarna omdat het erger gaat worden reageer je niet meer
    Dan is het kwaad geschied en zal hij harder gaan krijsen voor jou aandacht.

    mvg,
    Ruud

    Comment


    • #3
      Lijkt het geluid hier op? (filmpje)

      http://www.parrotcare.nl/board/viewt...hp?f=49&t=6022

      Comment


      • #4
        Hoi Harold,
        Bedankt voor het filmpje, maar nee het lijkt er totaal niet op. Maar ook vandaag heb ik gemerkt dat hij dat geluidje maakt in combinatie met het nagelbijten. Meestal betekend dat, dat hij iets wil. Als ik hem dan bijvoorbeeld oppak en hem ergens neerleg waarvan ik vermoed dat hij dat wil dan houdt hij ook direct op met dat nerveuze gedrag. Het lijkt er op dat hij echt je aandacht opeist en wil dat er iets gebeurt maar dat hij er dan op dat moment niet bij kan en hij jouw hulp daarbij nodig heeft. Denk ik...
        Tony

        Comment


        • #5
          Dan is het dus aandacht vragen van je vogel.
          Lijkt me er verstandig om hier dus niet op in te gaan dan.
          Het lijkt nu zo leuk, maar op een gegeven moment wordt dat minder en reageer je niet meer op de vogel.
          Hij zal dan zeer snel harder gaan krijsen om toch het geen voorelkaar te krijgen wat voorheen namelijk ook lukte.

          Succes

          Comment


          • #6
            Die van ons doet dat nagelbijten heel erg. Dan pobeert hij ook aandacht te krijgen.

            Comment


            • #7
              Die van mij bijt ook heel erg nagels, wist niet dat dat betekende dat hij aandacht wilde, heb hem nog nu twee weken en ken zijn gedrag daarom ook niet helemaal.

              Als ik bij zijn kooi wel eens sta dan komt hij met zijn nek naar voren en maakt dan een klik geluid, wat houd dat dan in? In begin schreeuwde hij veel als we te dicht bij de kooi kwamen maar dat doet hij niet meer en trilt ook niet meer als ik bij hem sta.

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X