Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Je vogel samen met Muziek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Je vogel samen met Muziek

    Nou is het zo dat sinds ik SJors heb ik geen muziek meer kan luisteren omdat zodra ik dat opzet begint ze er door heen te krijsen-fluiten-schreeuwen en van alles. Ze probeert er echt over heen te komen want zodra ik het zacht zet of uit zet doet ze het veel zachter en rustiger.

    hebben jullie ervaring hiermee? Nou is Sjors zoiezo erg luidruchtig de hele dag fluiten en van alles maar vaak ook keihard, probeer het te negeren en als zei rustig is te belonen. 24 Juni ga ik naar een Info avond bij Lorre en Co dus komt het ook vast te spraken maar was erg benieuwd naar jullie ervaringen.

    En wat jullie ermee doen. want muziek luisteren is geen optie meer haha.
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

    http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

  • #2
    Rustig stofzuigen gaat bij ons ook niet.
    Dan denken ze allebei "Yay een wedstrijdje schreeuwen!" alsof de stofzuiger hun uitdaagd... Dat overleef ik gewoon en is meteen ook een reden om sneller te stofzuigen. ;-)

    Een TV of radio die luid staat heeft hetzelfde effect. Ze concurreren dan met het volume. Stiller zetten is dan de boodschap, en na enkele minuten zal dan de rust wat weerkeren.
    Je kan ze ook aanmoedigen bepaalde klanken meer te doen. De onze schreeuwen niet (meer) bij up beat liedjes, maar hij doet dan "Taat taat taaat" min of meer op de muziek, hij zal nooit een michael jackson worden... Maar ik moedig hem aan om mee te doen met de muziek, in plaats van te concurreren (door Rhaaaa!!!!! te schreeuwen).
    Elke hit wordt dan wel "taat taat taaat", maar zo blijft ook het volume beperkt en heeft hij er plezier in om aangemoedigd te worden. een grijze roodstaart is normaal wel vocaler dan een ara, dus ik zou zeggen, zoek iets wat hij kan leren en wat aangenaam is voor iedereen.

    = win win (win voor mij, hij is stiller, win voor hem, hij krijgt aandacht)

    Na een zware inspanning zijn ze ook stiller, daarom dat ik ze vaak aan het harnasje laat vliegen tot ze moe zijn, dan zijn ze ook stiller en minder gestresseerd.
    http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
    Papegaaienpsychologie:
    Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
    http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

    Comment


    • #3
      Haha ja erg he, Stofzuigen valt nog mee maar als ik ga bellen, muziek op heb staan nou niet normaaaal zo hard haha. Dus eigenlijk moet je een soort van gaan mee zingen met 1 klank voor hun makkelijk na te doen haha.

      Dat word leuk! Even wat verzinnen haha, Ze is bij mij ook veel luidruchtiger dan als me vriend thuis is. Je merkt dat ze toch beetje eenkennig word als me vriend in der buurt komt doet ze raare kreten die ik nooit hoor en hapt ze af entoe maar als ie door zet laat ze het wel toe en dan afentoe ineens weer zon rare kreet. Vanaf begin laat ik er door veel mensen hun handen gaan maar word steeds moeilijker. Rare Vogel hihi.

      Maarja kortom er is nog zat te leren, daarom vind ik dit forum zo leuk lees er elke dag wel op. Vliegen gaat redelijk maar is natuurlijk snel uitgeput maar is ook nog maar 11 weken dus wat wil je. Maar verbaasde me over hoe luidruchtig ze kan doen ondanks de leeftijd haha
      Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
      sigpic

      http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

      Comment


      • #4
        Dee die van mij maar wat meer hij is altijd zo stil in of uit zijn kooi, alleen smorgens vroeg heeft hij een fluit uurtje en savonds tegen zes uur fluit hij soms, dus ik vind hem behoorlijk rustig van wat ik hier allemaal lees.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X