Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grijsje 9 weken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • grijsje 9 weken

    Hallo,

    sinds een week hebben we een grijsje in huis, die nu 9 1/2 week oud is en dus nog met pap bijgevoerd wordt.
    Onze Aratinga (zonparkiet) hebben we ook pas een paar weken en die is nu sinds 2 weken van de pap af.
    Uiteraard laten die twee een totaal en was onze Aratinga met haar 9 weken al veel "groter" dan het grijsje.

    Wat ik wilde vragen.
    Ondanks dat we Flipper bij een betrouwbaar persoon vandaan hebben, die hem weer bij een gerespecteerde kweker vandaan heeft, hebben we helaas zijn exacte geboortedatum nog niet. (krijgen we nog door)
    Wij vragen ons een beetje af, of hij wel de oudste uit het nest was.

    Wat is typisch gedrag voor een 9 weken oude grijze???
    Zo is hij nog erg onhandig en huilt nog vaak een beetje.
    In de kooi, op de bodem, is hij nog niet erg actief en probeert heel af en toe eens te klimmen (maar komt niet hoger dan twee tralies) en speelt heel af en toe met een speeltje.
    Trosgierst eet hij wel al een beetje en als je hem iets aanbiedt, zoals een stukje appel o.i.d. dan pakt hij het aan en eet er van, maar uit een bakje eten doet hij niet.
    Wel probeert hij de geluidjes een beetje na te doen van Skippy.
    Die heeft een typisch geluidje om je te begroeten als je de kamer binnen komt en hij geeft zo'n soortgelijk geluidje nu ook af.

    Wie kan me vertellen of dit inderdaad hoort bij een 9 weken oude grijze, of dat het best waar kan zijn dat hij iets jonger is nog.

    p.s. hij krijgt 3 keer per dag pap, zo'n 40 a 50 gram

  • #2
    Misschien kun je een foto plaatsen ?
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      ik ga mn best doen een foto te plaatsen.
      Moet ze eerst ff op de computer zetten, die is net opnieuw geinstalleerd, vandaar.
      P.s. hij heeft vandaag voor het eerst zelf uit zn voerbakje gegeten.
      Ook heeft hij weer geklommen, maar heb ik hem even moeten redden. hahaha
      Hij hing op zn kop, aan het rekje waar zn voerbakje in moet en wist niet meer wat te doen.
      Heb hem maar even geholpen en hij probeerde het een uurtje later vrolijk weer, maar nu kwam hij ook weer beneden.

      Ons zonnetje loopt bovenop de kooien heen en weer en daar wilde hij naartoe klimmen, zo leuk om te zien.
      Hij wordt trouwens ook aardig kwaad als iets niet lukt en dan slaat hij met zn vleugels en loopt even te krijsen.
      Wat in de weg staat, krijgt gerust een zet.

      Toen ik net boven was, was hij stiekem aan het brabbelen, dwz allerlei geluidjes aan het maken. Heb even staan luisteren boven, heerlijk joh.

      maar goed, foto volgt ZSM.
      tnx

      Comment


      • #4
        Hoi wat leuk dat je een grijsje hebt! Ik zelf heb ook een grijsje van nu zon 14 weken het gedrag is aardig herkenbaar pas met 12 weken ging ze echt klimmen en nu springt ze zo van de ene kant naar de andere kant de schommel in boven in de kooi. Ze was ook nog erg klungelig en at wel veel wat je maar neerzet. Maar mijn e woog toen wel rond 450gr en is ook wel een forse om te zien, beter een foto plaatsen dus. Dan kunnen de kenners reageren hihi. Veel plezier met je grijsje geluk en gezondheid. Mijne brabbelt ook de hele dag en nu ook steeds kiekeboe en hallo zo heerlijk.
        Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
        sigpic

        http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

        Comment


        • #5
          Wel leuk wij hebben ook een grijsje van bijna 15 weken, ze is geboren 24-02-10.

          jullie hebben dus net zo'n oud grijsje en kan ik een beetje volgen hoe ze doen.
          die van ons maakt al aardige geluiden wat nog niet op spreken lijkt overigens.

          We hebben wel wat foto's staan op www.denethor.nl en dan op de foto van floortje drukken.
          www.denethor.nl

          Comment


          • #6
            Whaaaaa, zo jeeee het leek even of ik in mijn eigen huis aan het kijken was orpington. Ten eerste zag ik op je site dezelfde schutting staan als hier, en wat zag ik nog meer........ 2 hele mooie britten. Wij hebben hier ook twee britten zitten golden en silver tabby En dan ook nog dezelfde leeftijd wat de vogels betreft. De eerste week zat hij hier ook lekker op zijn manier te brabbellen, maar dat is al minder geworden. Praten gebuerd nog niet echt hier, af en toe wel een fluitje en het is nu nog een allemans vriend. Leuk om twee mensen te spreken die een vogel hebben die dezelfde leeftijden hebben.
            Ik blijf het draadje hier volgen.

            Comment


            • #7
              Had je ook nog oprington kippen dan, en ik kan je verassen we hebben zelfs 3 Britten 2 blauwe en een creme, en sind kort nog zo'n gekke grijsje erbij die ook nog niet praat hoor. Hij fluit af en toe en doet ook wat rare krijsjes. Krijsend doet hij wel de honden al na met een krijssende blaf. Want die lopen hier ook nog rond ee teckel, schapendoes en een Rhodesian Ridgeback. Zij hebben nu al hun floortje in hun armen gesloten en zullen haar beschermen als er vreemde bij haar kooi komen of buiten bij de stok.
              www.denethor.nl

              Comment


              • #8
                hahaha nee ik heb geen opring kippen... maar wel een paar honderd malawi cichliden rondzwemmen in 14 aquariums. Het is bij julie net als ons ook een dierentuin.

                Comment


                • #9
                  Ja hier gaat al het vermogen naar de dieren, deze zijn mij dan ook meer waard dan mensen. Ze bedonderen je niet zijn altijd blij en geven terug wat jij ze geeft, heerlijk.
                  Zit ook naar de poletiek te kijken en ze zijn me nu alweer aan het beduvelen, ze beloven van alles en kijk straks maar wat er van terecht komt
                  www.denethor.nl

                  Comment


                  • #10
                    Hallo allemaal,

                    Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar had wat inlogproblemen, die inmiddels zijn opgelost.
                    Wel hartstikke leuk dat er inderdaad een paar zijn, die een grijsje hebben van ongeveer dezelfde leeftijd.
                    We hebben de geboortedatum doorgekregen en hij zou op 29-04-2010 geboren moeten zijn.
                    Als ik zo lees wat jullie ervaringen zijn, kan dat wel kloppen allemaal.
                    Zo is hij inmiddels bezig met klimmen (poging tot) haha en heeft hij af en toe al een klep uurtje.
                    Dan is hij echt allerlei verschillende geluiden aan het nadoen en aan het oefenen en heel soms lijkt het al of hij de klanken probeert na te doen van wat je hem zegt. (hallo en Flipper bv)
                    Ook geeft onze zonparkiet een geluidje als begroeting.
                    Zodra ze dat geeft, krijgt ze van mij wat extra aandacht, omdat ik dan even tegen haar sta te kletsen.
                    Dat heeft hij nu door en geeft ongeveer hetzelfde geluidje af, zodat ik hem ook aandacht geef.
                    Zo grappig.
                    Moet hem alleen nog leren zn behoefte te doen in de kooi, want wordt nu af en toe helemaal ondergescheten.

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse

                    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                    Working...
                    X