Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japie lijkt wel een meeuw?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Japie lijkt wel een meeuw?

    Ik weet dat ze niet meteen praten of misschien wel nooit doen....
    Maar Japie maakt constant als je tegen hem praat van die "meeuw" geluiden
    Als je dan wegloopt piept hij iets hoger. Wie herkent dit?
    Vanaf welke leeftijd kan je verwachten dat ze bv gaan fluiten of brabbelen?

    groetjes,
    Linda

  • #2
    Hoi Hoi,

    Het is inderdaad voor iedere gaai verschillend. Met 12 weken zei mijne per ongeluk kiekeboe en paar weken daarna hallo en voorderest imiteert ze het piepen van mijn schoenen op de grond.(ik ken mijn voeten moeilijk optillen hihi) De vogels buiten indd meeuwen en kouwen en vanalles eigenlijk lijkt soms meer op een zangvogel. Ze is van 1 maart 2010 dus iets van 26 weken ofzow ongeveer. En het harder piepen als je weggaat moet je absoluut negeren en als ze stil blijft als je wegloopt belonen met wat lekkers! Die van mij fluit en brabbelt bijna de hele dag door en ben wel eens blij als ze der snavel ff houd hoor hihi.Geniet nog een paar weekjes van de rust.

    Nog even terug te komen op het andere topic (weet ff niet meer welk) over het rooster van de kooi. Dat is wel jammer dat er zon grote kier in zit is bij mij ook wel hoor maar heb wel plastik plaatjes erom heen gemaakt tegen het knoeien en verder heefd ze nooit naar die kieren om gekeken zeg maar.
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

    http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

    Comment


    • #3
      Hoi.
      Dat hoge piepen is bij ons ook herkenbaar.Wat ik denk is dat de mijne het deed omdat ze honger had,omdat ze slecht eet en wij bij voeden doet ze het piepen minder en brabbelt ze meer en fluit anders.Het is nu af en toe nog een hoge piep wat ze geeft.

      gr. cyn en Sjarlie

      Comment


      • #4
        Hoi,

        Ja hij piept steeds meer. Wij denken zelf ook dat het komt doordat hij honger heeft. De zonnebloempitten zijn nog steeds nr1 !Ik vind het moeilijk wat ik nu moet doen. Hij krijgt nu dus gewoon een zaadmengsel met extra kalk. Hij valt hier echt op aan gepaard met geluidjes...zodra het lekkere eruit is maakt hij dus die meeuwgeluiden als je aandacht geeft.
        Als we geen aandacht besteden, houdt hij wel op hoor...
        Maar je vraagt je toch af wat nu het beste is. Hoe weet ik of hij überhaupt wel genoeg eet? Fruit/groente laat hij ook staan.
        Ik wil gewoon dat hij lekker eet...

        Groetjes Linda

        Comment


        • #5
          Hey Linda,

          Je zei dat je hem met 13 weken had? en volgens de kweker was ie zelfstandig? Ben bang dat ie toch nog pap nodig heeft dat je hem in de avond nog een papje moet geven. Zou even kontakt opzoeken met de kweker en een papje zoals nutribird geven. Dan had je toch beter een oudere kunnen nemen maar daar kun je natuurlijk ook pech mee hebben.

          Mijne eet ook weinig zaden maar wel veel pellets. Is Japie ook getest op alle ziektes etc?
          Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
          sigpic

          http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

          Comment


          • #6
            Onze Sjarlie zat net op der touw boven haar kooi.Ik had al een bakje met pallets neer gezet voor haar .Heb het voor haar laten weken in water omdat ze dat prettiger vind om te eten .Ze begon net ook te piepen precies hetzelfde toen ze honger had en zo slecht at.ik heb haar gepakt en op haar stok gezet bij het eten en ja hoor ze eet de pallets!!!!!Denk omdat jouw piept omdat hij dan honger heeft.Bij sjarlie merk ik dat namelijk wel.Zoals je weet wij hadden heel veel problemen met sjarlie dat ze niet wil eten .Nu gaat het langzaam beter.Jouw zou ik gewoon s'morgens pap geven zodat ze wat aankomt als dat nodig is en over elke keer wat proberen aan te bieden .Bij ons hielp het als mijn man het eerst in zijn mond deed daar worden ze nieuwsgierig van .Ze eet nu beter het heeft bij ons geholpen tot nu toe en als ze zijn verzadigd gaan ze echt wel brabbelen weer en dat piepen word minder.Hoop dat je er wat aan heb ik heb er ook niet veel verstand van maar observeer onze heel veel.
            Succes

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Showtime Bekijk Berichten
              Hey Linda,

              Je zei dat je hem met 13 weken had? en volgens de kweker was ie zelfstandig? Ben bang dat ie toch nog pap nodig heeft dat je hem in de avond nog een papje moet geven. Zou even kontakt opzoeken met de kweker en een papje zoals nutribird geven. Dan had je toch beter een oudere kunnen nemen maar daar kun je natuurlijk ook pech mee hebben.

              Mijne eet ook weinig zaden maar wel veel pellets. Is Japie ook getest op alle ziektes etc?
              Hoiii,

              Ik ben blij...Japie eet als een dijker alle pellets. Ik heb er een grof papje van gemaakt met wat water en een theelepel pindakaas. Gisteravond neergezet en vanmorgen was alles op
              Ik heb hem vandaag dus alleen pellets gegeven. 3x per dag zo'n 15 gram
              Als hij eet maakt ie van die schattige geluidjes We noemen hem al "kip"
              Hij smult er echt van. Ik heb hem inmiddels ook gewogen. Hij bleef niet echt stilzitten maar denk dat hij rond 400 gram is.

              En ja hij at ook zelfstandig, maar wel zaadmengsel. De kweker gaf geen pellets. Hij is getest en eerdaags krijgen we de uitslag binnen. Ik vermoed dat dit wel goed is...

              Plan is nu om hem de hele week pellets te geven en dan steeds iets minder water...misschien aan het eind vd week weer een bakje zaad.
              Ben wel blij dat hij nu lekker eet.....

              groetjes Linda

              Comment


              • #8
                Hey Linda! Dat klinkt erg goed zeg, gelukkig maar. Ik bedoelde dat de kweker hem mischien iets te vroeg van pap had gehaald voor ieder grijsje is dat anders en soms is 13 weken nog te vroeg schijnt soms.

                Maar goed je hebt het mooi opgelost, zou er niet veel pindakaas in doen hihi maar wel een goed idee! Hopen dat het zo blijft goedzo japie ga zo door !
                Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
                sigpic

                http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

                Comment


                • #9
                  Japie gaat lekker!

                  Hallooo,

                  Even een update
                  eet nog steeds het papje van pellets, maar inmiddels zonder de pindakaas.
                  Hij maakt ook al andere geluidjes. Soms gaat hij heel erg tekeer tegen "meneer eierdoos"...erg grappig. Af en toe een halve tomaat, gekookte wortel vindt hij ook lekker. Fruit wil nog niet echt lukken. Gisteren een klein beetje zaad gegeven, dat vind hij ook nog steeds erg lekker.
                  Hij kan inmiddels ook goed op zijn klimboom zitten. Eerst bleef hij luid piepend op één tak zitten maar nu loopt/klimt hij overal heen en knaagt lekker aan de boom.
                  Ik heb er weer wat foto's bijgezet...

                  Groetjes,
                  Linda

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse

                  Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                  Working...
                  X