Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japie doet gemeen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Japie doet gemeen!

    20 weken is onze Japie nu en alweer 6 weken bij ons. Hoewel ik dat onze wel weg kan laten.
    Mijn man en ik hebben drie kinderen (10,12 en 15) Alleen ik en mijn oudste zoon kunnen goed overweg met Japie. De rest doet echt zijn best maar Japie moet niets van hen weten. Zelfs als hij een zaadje (zonnebloempitje) krijgt wil hij daarna nog happen (pikken) richting één van de mannen
    Jammer is dat het op deze manier niet echt gezellig wordt.
    Wie herkent dit en hoe hebben jullie dit opgelost?
    De kinderen willen natuurlijk ook graag aandacht geven maar worden wel bang op deze manier. Japie bijt echt gemeen hard...dus net doen alsof het geen pijn doet is er niet bij... Vrienden en familie proberen het ook maar ook dat wil meneer niet.
    We willen dit gedrag graag afleren en heb er al veel over gelezen maar vind het toch moeilijk.

    groetjes Linda

  • #2
    wij hebben hetzelfde hier gehad, wel hebben wij vanaf het begin dat wij onze Sammie hadden het woordje nee en de betekenis hiervan geleerd zoals ook het goed zo, als hij nu lelijk wil gaan doen vaak zie je het al van te voren is een nee uh al genoeg , op het moment dat hij een voorkeur begon te vertonen voor iemand hadden wij van te voren al afgesproken dat diegene zich wat op de achtergrond houdt en een op dat moment minder favoriet hem de lekker hapjes geeft en hem al laat opstappen in de kooi en hem meeneemt naar zijn favoriete plekje, denk dat zowieso het rouleren van de leuke dingen heel belangrijk is.

    Hij is nu aan het puberen en weet dat hij dat niet bij ons moet doen, dus nu gaat hij de honden plagen (niet bijten maar wel er "gemeen" naartoe vliegen als ze liggen te slapen, dus als hij dit doet gaat hij terug naar zijn kooi voor een kwartier en dit lijkt hij te snappen, want tot nu en ik klop het af lijkt dit te werken en verandert hij zijn koers naar de kooi als we in zijn vlucht nee uh zeggen.

    Ik heb trouwens wel het idee dat ze aanvoelen of iemand wat banger is dan een ander,( maar misschien zit ik hierin fout) en dan zul je een andere strategie moeten bedenken.

    Comment


    • #3
      Onze vogel had dit gedrag naar mij toe na onze vakantie, ik heb handoektherapie toegepast.

      Kijk eens op koppiekrauw.com en dan bij handoektherapie.

      Spikey is een stuk liever geworden hierdoor

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door melice Bekijk Berichten
        Onze vogel had dit gedrag naar mij toe na onze vakantie, ik heb handoektherapie toegepast.

        Kijk eens op koppiekrauw.com en dan bij handoektherapie.

        Spikey is een stuk liever geworden hierdoor
        Ja daar heb ik al over gelezen gelezen en ook een filmpje van gezien.
        In de herfstvakantie moeten de jongens dit maar gaan proberen.
        Het punt is alleen dat Japie best al goed tam is maar niet bij hun. Ik ga dus proberen of dit werkt als zij zo met hem bezig kunnen zijn.

        Bedankt!
        grt Linda

        Comment


        • #5
          Hoi, Dit klinkt wel typisch als een grijzeroodstaart. Ik heb hier ook een super eenkennige en ken er ook meerdere die super eenkennig zijn. Nou is dat voor mij en sommige mensen niet erg. Maar in een gezin met kinderen snap ik dat het niet ideaal is, helemaal wegkrijgen zal moeilijk gaan maar het is wel in te dimmen. Je zou dus zelf de vogel links moeten laten liggen voor een tijd en de mensen waar ie niks van wilt hebben laten voeren met lekkers de kooi bijhouden met voerbakken vullen beetje schoonhouden etc. Het liefst uit de kooi halen mischien met opstap stok. Wij zelf zijn er een hele tijd mee bezig geweest en ons erbij neergelegd en inmiddels gaat het dus beter echt zo van ow nu vinden ze het niet erg meer dus doe ik niet meer moeilijk hihi.

          Mijn vriend kon niet eens in de buurt komen en dat is van de een op andere dag ontstaan. Inmiddels doordat hij steeds veel lekkernijen geeft en tegen der blijft praten rustig op afstand deed zei steeds minder moeilijk, met zijn handen hoeft hij echter niet aan te komen dan schrikt ze weer. In de avond zet ik haar tegen woordig op zijn been als we op de bank zitten en ging in het begin verstijfd, nu gaat ze zelfs spelen met speeltjes op zijn schoot. En soms loopt ze perongeluk tegen zijn hand op en dan bijt ze niet (meer). Laatst stond zei zelfs perongeluk op zijn arm de vogel schrok van iets en begon te happen en schreeuwen en hou hield zijn hand in een vuist en duwde zijn arm door stond ze eropeens op stil was ze en raar kijkend hihi. Bij onverwachtse bewegingen schrikt ze wel en schreeuwt ze maar echt stukken minder echt een vooruit gang terwijl we ons er al bij neer hadden gelegd.

          Dus juist op hun schoot zetten zonder dat ze de vogel aanraken, lekkers geven en geduld.Niet te druk om maken dat voelen ze.

          Heel veel sucses bij ons heeft het ook een half jaar geduurd bijna tot dit resultaat. En nog is het niet helemaal verholpen.
          Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
          sigpic

          http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

          Comment


          • #6
            Ik heb ook een super eenkenning papegaai. Ze was 6 weken toen ik dr kreeg en heb haar met de hand opgevoed. Mijn vrouw heeft haar destijds ook een paar keer met de hand gevoerd, maar ze is helemaal gek op mij. Van mijn vrouw moet ze niks hebben. Gelukkig bijt ze haar nooit, maar ze stapt wel altijd met tegenzin op. Als ik er niet ben kunnen ze heel goed met elkaar opschieten, maar zodra ik thuis kom begint ze weer tegen mijn vrouw te schreeuwen en lelijk te doen.
            Mijn gaaitje heeft een hekel aan vreemde mensen. Ze stapt alleen bij mij, bij mn broer, en bij mn vrouw op. Voor de rest probeert ze iedereen te bijten.
            Wat ik wel raar vind is dat ze wel bij andere mensen opstapt vanaf mijn hand.

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X