Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nagel bijten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nagel bijten?

    Ik zie het al een tijdje en dacht dat hij misschien een haaltje had aan zijn nagel.
    Echter is er niets te zien? Vanmorgen kwam ik beneden en dan is Japie altijd erg druk in de kooi, ik denk dat hij dan blij is? Eruit halen doen we niet meteen juist omdat hij zo baldadig is en ik heb gemerkt dat hij eerst moet eten voordat dat weg is. Nu echter beet hij heel hard op zijn nagels en was daar zo ruw mee bezig dat hij zich even vergat vast te houden en dus naar beneden stortte...
    Is er iemand bekend met dit gedrag? Is het blijdschap? Ben bang dat hij zo hard bijt dat hij er misschien wel een stuk afbijt?

    Groetjes Linda

  • #2
    Hoi Linda,

    Spikey bijt ook constant op haar nagels, en dit doet ze om aandacht te krijgen. Ik krijg het maar niet afgeleerd en ben bang dat ze haar eigen nagels eruit gaat bijten/trekken.
    Onze VA zegt dat het nagelbijten een gedragsstoornis is net zoals veren pikken.
    Erg moeilijk om af te leren...
    Ben benieuwd naar reacties's omdat ik hier ook mee zit

    groetjes marlies

    Comment


    • #3
      Zijn er echt geen anderen die hier ervaring mee hebben?
      Het lijkt als hij dit doet alsof hij zenuwachtig is... soms doet hij het als hij stout is geweest of juist als hij blij is?
      Dit doet hij nu dus pas sinds een week...
      Ik hoop op meer reacties..

      grt Linda

      Comment


      • #4
        Ik zit ook met smart te wachten op meer reactie's.
        Ik laat het nu voor wat het is en besteeds er geen aandacht aan, maar ik vind het gewoon erg vervelend om te zien en zou het haar graag af willen leren.

        Comment


        • #5
          Ja dat doen wij ook...als je er niet naar kijkt, lijkt het alsof hij het minder doet..
          Het is ook niet zo dat hij dit constant doet. Maar het idee dat hij er een stuk af zou bijten....brrrr...!

          Comment


          • #6
            Hallo,

            Mijn Hagi doet t ook af en toe maar ik reageer er nooit op. Hij doet het altijd als ie zich verveelt dan gaat ie ff zn veren rechtzetten en met zn pootje spelen. Daar valt zijn nagel dan ook onder. Naar mijn gevoel speelt ie er alleen maar mee.
            Je moet er gewoon niet op reageren alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Hagi heeft nog nooit problemen met zn pootje of nagels gehad.

            Groetjes,

            Alper

            Comment


            • #7
              hallo
              ik heb twee grijsjes ze doen het alle twee de 1 wel veel meer als de ander maar ik weet ook niet waarom. hij doet het op verschillende momenten dus ik kan niet zeggen dat ie om aandacht doet dat idee heb ik niet.hij bijt ook niet zo hard dat ik het idee heb dat ie zijn nagels eruit trekt.
              groetjes wendy

              Comment


              • #8
                Hoi,

                Tony doet dit ook al jaren. Zoals hiervoor al aangegeven is, doet hij het alleen als hij zenuwachtig is. Hij doet het als wij op de bank zitten en hij naar ons toe wil komen. Zijn kooi is aan de andere kant van de woonkamer en dan klimt hij op zijn kooi en wappert met zijn vleugels of maakt duik bewegingen, alsof hij elk moment gaat vliegen. Maar plots stopt die en begint die aan zijn nagels te trekken. Hij wil naar ons toekomen, maar weet niet hoe door de zenuwen van dat moment. Het komt bijna dagelijks even voor. In beginsel dacht ik altijd dat hij elk moment zijn nagel eruit zou kunnen trekken en probeerde hem tegen te houden. Maar dat hielp niet echt. Als ik direct naar hem toe loop om hem op te pakken, dan stopt hij wel direct met zijn gedrag. Dat is dan ook niet goed, want dan weet hij dat als je hem toch komt halen dat hij dat gedrag kan blijven vertonen en dat ik wel weet wat hij wil. Zodoende weet hij wat hij voor elkaar kan krijgen met dat gedrag. Dus het beste lijkt mij inderdaad negeren.

                Observeer ook goed zijn gedrag, daarmee bedoel ik te zeggen dat je moet kijken wat hij op dat moment probeert aan te geven. Wat zou hij op dat moment willen? Doe dit elke keer dat hij dat gedrag vertoont en dan heb je binnen no time door wat het is wat hij wil op dat moment, maar specifieker gezegd wat hem op dat moment frustreert of wat bij hem voor de zenuwen zorgt dat hij daardoor aan zijn nagels trekt/bijt. Want zenuwen kunnen ook opspelen door frustratie. Ik denk dat jouw gaai misschien wel direct uit zijn kooi wil zodra hij jullie ziet. Doordat jij hem er niet uit haalt voelt hij zich misschien gefrustreerd, hij wil direct bij je zijn.. Dat is wat ik denk, maar er kunnen natuurlijk ook andere dingen spelen en dat zal jij als beste weten.
                Tony

                Comment


                • #9
                  Bedankt allemaal! Ik denk inderdaad dat het zoiets is als Tony zegt.
                  Als hij nml alleen in zijn kooi of op zijn boom zit, bijt hij niet op zijn nagels. Alleen als iemand iets van hem wil....?
                  Wel vreemd dat hij dit gedrag ineens is gaan vertonen...

                  Grt Linda

                  Comment


                  • #10
                    nagelbijten

                    hoi,
                    ik heb zelf een grijzeroodstaart die het niet doet
                    maar een vriend van me heeft een grijsje die zijn nagels heel ergvaak bijt/knabbeld
                    ik vroeg hem bij wie hij zijn grijsje heeft gekortwiekt
                    hij zei me dat het een vriend van zn vader was en die ook de nagels van zijn grijsje geknipt heeft
                    de veren zagen er niet uit!
                    en hij zei dat de vriend van zijn vader ook de nagels heeft geknipt
                    en k weet zeker dat zijn grijsje ook daarom zijn nagels bijt/knabbeld
                    dus als j ooit ergens j gaaitje zal laten kortwieken of nagelsknippe wees er bij en weet hoe het gedaan moet woorden!
                    k weet niet of j j gaaitje hebt gekortwiekt of nagelgeknipt??

                    mvg
                    diren

                    Comment


                    • #11
                      enn ik denk dat wanneer jullie j grijsje aandacht geven ze de pijn vergeet ?!?!

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Diren01 Bekijk Berichten
                        enn ik denk dat wanneer jullie j grijsje aandacht geven ze de pijn vergeet ?!?!
                        Pijn?? Hij heeft geen pijn hoor....gelukkig niet. Japie doet het gewoon als een soort van zenuwetrekje, net als mensen eigenlijk. Maar hij bijt z'n nagels er nooit af ofzo..
                        Zijn nagels worden af en toe gevijld en zijn niet lang dus dat kan het niet zijn.

                        We zijn er inmiddels aan gewend...

                        grt Linda

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door vandertol Bekijk Berichten
                          Pijn?? Hij heeft geen pijn hoor....gelukkig niet. Japie doet het gewoon als een soort van zenuwetrekje, net als mensen eigenlijk. Maar hij bijt z'n nagels er nooit af ofzo..
                          Zijn nagels worden af en toe gevijld en zijn niet lang dus dat kan het niet zijn.

                          We zijn er inmiddels aan gewend...

                          grt Linda
                          __________________________________________________ _____________________

                          hmm, k hoop voor j dat je zeker bent dat ze geen last heeft van dr nagels
                          dat de nagels niet lang zijn betekend niet dat ze r geen last van kunne hebbe
                          als j t aan mij vraagt zou k m laten chekke om er zeker van te zijnn en t kost 150 euro maar dan ben j wel zeker van j zaak want k denk dat jij niet ben
                          nogveel suc6
                          mvg

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse

                          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                          Working...
                          X