Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een paar vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Een paar vragen

    We hebben onze Pino alweer een week Zo langzamerhand went onze gaai aan de nieuwe situatie. Hij is al 3 keer uit de kooi geweest waarvan de laatse keer een groot succes, niet 1 keer tegen de muur geknald maar mooie bochtjes gemaakt, super bird

    wel blijven we van plan om meneer te kortwieken, het is een kriem om ons huisje vogel/aquarium save te maken en aangezien we onze vogel zoveel mogelijk "vrijheid" willen geven moet dit niet afhankelijjk zijn om zin te hebben om het hele huis vol met karton (ramen) en het aquarium te beveiligen. ook voor het trainen van de vogel is dit (volgens verschillende sites) beter. Over het trainen heb ik vooralsnog meer dan genoeg vragen.

    De eerste paar vragen die ik heb zijn:
    Hoe stresvol is het om een grijze tegen z'n zin in op te pakken met bijde handen (zodat hij niet weg kan vliegen) ivm het binnenkort willen starten met het op en af van de opstapstok aanleren.

    Meneer is nou niet bepaald speels, hij heeft z'n momenten maar hij zit veel op 1 plekje dom voor zich uit kijken. ik bied hem speeltjes aan maar hij blijft dit eng vinden. Ons plan is om hem morgen buiten de kooi deze speeltjes aan te bieden.

    Meneer blijft mij eng vinden, en ik ben nog wel zo'n aardige jongen Met Yvonne is er geen centje pijn. Nou heb ik mij al meerdere keren compleet belachelijk gemaakt, middels een hoog/zacht stemmetje, de meest zoete complimenten gemaakt Ook poog ik hem te aaien maar hij deinst naar achteren (af en toe lukt het, echter met enige reserve). ook buiten de kooi, hij komt wel naar mij toe maar op het moment dat ik m'n hand uitsteek deinst hij terug. Nou hoeft het niet van mij, dat geaai en gepaai maar ik wil wel een goede band krijgen met de vogel zodat hij ook naar mij luistert en niet éénkennig is. Moet ik de vogel nou dwingen om zicht te laten aaien? Of is het genoeg om samen te focussen op de basis (op en van de opstapstok en het dissiplineren van Pino) en kan ik het knuffelen overlaten aan Yvonne? Of lok ik hiermee juist éénkennigheid uit.

    Hier nog even een foto van Pino
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Gun hem zijn tijd.

    Wij hadden in het begin ook allerlij speeltjes waar hij niet mee deed. Nu 8 maanden later speelt hij er vollop mee. We hadden zo'n rad van fortuin waar je voer in deed. Ze keek er niet naar om maar maande later had ze het door en speelt er nu vollop mee. Ik denk dat wij als beginner papegaaien liefhebben bij een te jonge vogel denken dat ze alles wat een 10 jarige gaai al kent op die leeftijd. Ze begin nu ook bij ons opeens hele zinnen na te zeggen terwijl ik toen ze 34 maanden was voor de kooi zat te praten ze keek me toen aan dar snap ik niets van.

    Vergelijk het denk ik met een peuter wacht rustig af alles komt maar in de loop van het jaar en niet zoals de meeste oook denken met kinderen van 3 jaar neem ze mee naar een restaurant en dat ze dan met mes en vork eten.

    Zo heb ik het ervaren ik deed veel met haar toen ze 4 maanden was maar nu is ze 8 maanden en snapt ze het veel beter dan toen. dus denk eraan het is nog een baby.
    www.denethor.nl

    Comment


    • #3
      Het is niet zo dat ik denk dat ze maar meteen alles kunnen, ik ben alleen bang om het niet goed te doen waardoor je de vogel onbewust verwaarloosd.

      Nog een prangende vraag die bij de zovele komt. Wat is de tijdspanne tussen baby, peuter, puber en jongvolwassen.

      Comment


      • #4
        Ik zou het niet weten goede vraag misschien meer mensen die al oudere papegaaien hebben dat die het weten
        www.denethor.nl

        Comment


        • #5
          Hoihoi

          Wat betreft opstappen,heb ik geen ervaring,hier komen ze gelijk bij me als de kooi opengaat
          Alleen in de kooi is een drama,ik ben half uur bezig om ze in de kooi te krijgen,ze lopen over de kooi en zeggen,hup hup in je kooi,maar no way
          Gewoon een klein speeltje in de kooi hangen,dan kan hij er aan wennen,anders wordt het zo'n bangepoepert zoals ons Binkie.
          Hier zijn ze allebei eenkennig,ik kan alles met ze doen,als ik er niet ben kan me dochter ze wel aaien,maar mijn vriend kan er niks mee.
          Als je er veel tijd in steekt en geduld,zal hij ook jouw vriendje worden,maar geduld is een schone zaak

          Succes

          Comment


          • #6
            Hallo,
            Nog bedankt voor de aanwijzingen iedereen.
            Aangezien ik toch nieuwschierig bleef ff gegooled op puperteit grijze roodstaart en wat kom ik tegen? Een linkje naar dit forum met een antwoord

            http://www.grijsje.nl/gedrag-grijze-...pubertijd.html

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X