Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kaketoe gezocht (kweker)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kaketoe gezocht (kweker)

Ik ben op zoek naar een Kaketoe of Ara (papegaai)

Ik heb jaren een lori gehad maar moest afstand van hem doen vanwege einde relatie.
    Nu ben ik op zoek naar een kaketoe of papegaai.
    Ik ben echt een vogel liefhebber. zelfs de buiten vogels hebben bij mij heel goed.

Weet u een kweker of iemand die niet meer voor z'n kaketoe kan zorgen.
    Ik heb alle tijd kan ze alle aandacht en liefde geven die ze nodig hebben.

Mvg,

Philip de Vries

Hoiiiii,

Welkom hier!
    Is het niet verstandiger om eers informatie in te winnen voor het kopen van een ara of een kaketoe? Zijn allebei vogelsoorten met de nodige gebruiksaanwijzingen en niet te vergelijken met lori's
    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Hoi Robin,
      Dank je wel,
      De informatie heb ik in de loop der jaren op gedaan.
      het is ook niet iets van een paar maanden maar ik denk al dat ik er een jaar of 15 zeker over denk.
      Ik ben eenmaal een vogelman.
      Ik wou het al dat ik een jaar of 5 was maar mocht het toen niet en nu 32 jaar ben ik er aan toe.
      Ik heb ook dierhouderij op school gehad 4 jaar.
      En ben ook groot gebracht met dieren.
      Heb ook meerdere vogels gehad maar kleintjes.

Maar in ieder geval voor je bericht.

Mvg,

Philip

Comment

Op dit forum kan je wel enkele goede kwekers vinden.
        misschien ook een idee is om op marktplaats (of een andere site) te kijken en een wat oudere vogel te adopteren. Zo geef je een vogel een tweede kans. Ik heb dat gedaan met mijn 2e ara en heb er absoluut geen spijt van, eens ik de evolutie zag van schichtige papegaai naar een vogel die plezier heeft en helemaal open is gegaan. Beetje het goede doel spelen :-) (het is maar een idee ^^)
        http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
        Papegaaienpsychologie:
        Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
        http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Hey bedankt voor je reactie,
          Ik vind het ook helemaal niet erg om een wat oudere kaketoe of ander papegaai te nemen.
          Ik vind het erger als de vogels geen aan dacht meer krijgen of dat ze er niet meer voor kunnen zorgen.
          Oudere kaketoes / papegaaien verdienen ook een goed tehuis.
          groetjes

Comment

Weet u een kweker of iemand die niet meer voor z'n kaketoe kan zorgen.
            Ik heb alle tijd kan ze alle aandacht en liefde geven die ze nodig hebben.

Mag ik vragen wat nu precies de bedoeling is. Wilt u er een kopen . Wilt u er een adopteren. Aan welke soorten zit je te denken.

Henk

Comment

hoi Henk,

Het liefst adopteer ik er een die verdienen ook een tweede huis.
              en zo niet wil ik er één bij een kweker kopen.
              en wat voor soort maakt me eigenlijk ook niet uit.
              mvg,
              Philip

Comment

Leuk dat je weer een vogeltje wilt aanschaffen,
                Op marktplaats hebben ze heel veel zielige vogeltjes staan heb ik pas gezien.
                Ook mensen die inene allergisch zijn voor de vogels, zitten hele leuke kaketoe's tussen.
                succes!
                Blue, Paco, Lana, Lorre & Coco

Comment

Bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door Amazone Bekijk Berichten
                  Leuk dat je weer een vogeltje wilt aanschaffen,
                  Op marktplaats hebben ze heel veel zielige vogeltjes staan heb ik pas gezien.
                  Ook mensen die inene allergisch zijn voor de vogels, zitten hele leuke kaketoe's tussen.
                  succes!

Bedankt voor je reactie.
                  Ik ben ook bezig via marktplaats.

Comment

heel veel succes met je zoektocht.. en als je nog vragen heb .. stel ze gerust
                    trouwens late reaktie maar welkom
                    Diana DJ sigpic

Comment

Ik denk eerlijk gezegd dat de soort er wel toe doet, een witkuif of molukkenkaketoe wil je niet in je huiskamer hebben
                      Let goed op bij de koop, mensen kunnen wel zeggen dat ze allergisch zijn maar vaak is het gewoon dat de vogel te veel schreeuwt dus dan moet ie maar weg, heel goed van je om ze op te vangen maar je moet wel met beide benen op de grond staan, en veel van kaketoe's af weten, vooral over het gedrag.
                      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diana DJ Bekijk Berichten
                        heel veel succes met je zoektocht.. en als je nog vragen heb .. stel ze gerust
                        trouwens late reaktie maar welkom

Thanks Diana,
                        Als er wat is vraag ik het inderdaad.
                        Soms duurd het wat langer heb nu sinds 2 maanden een andere woning en daar ben ik erg druk mee bezig geweest. en nu de tuin nog.

Gr.
                        Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robinschaft Bekijk Berichten
                          Ik denk eerlijk gezegd dat de soort er wel toe doet, een witkuif of molukkenkaketoe wil je niet in je huiskamer hebben
                          Let goed op bij de koop, mensen kunnen wel zeggen dat ze allergisch zijn maar vaak is het gewoon dat de vogel te veel schreeuwt dus dan moet ie maar weg, heel goed van je om ze op te vangen maar je moet wel met beide benen op de grond staan, en veel van kaketoe's af weten, vooral over het gedrag.

Hey Robin.

Ik weet niet alles van Kaketoe's af.
                          Maar ben er druk mee bezig om zo veel mogelijk te leren.
                          Ben al een hele tijd bezig met informatie in te winnen over de kaketoe.
                          Het zijn hele mooie vogels meteen eigen karakter.
                          Maar heel veel mesen hebben ook een eigen karakter maar dan heb ik liever de karakter van de vogels (dieren).
                          gr.

Philip

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                          X