Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plukken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• plukken

Hallo

Ik ben een beginnende liefhebber van kaketoes.
    Mijn vraag is mss wel een stomme vraag, maar als een papegaai zich al kaalgeplukt heeft bestaat er dan de kans als de omstandigheden waarin dit gebeurt is verbetert zijn dat de pluimen teruggroeien?

Knutje

hallo, stomme vragen bestaan inprciepe niet

Plukgedrag is heel erg gecompliceerd en je begint altijd met de medische oorzaak eerst te vinden. Is de vogel gezond en nagekeken op evt allergiƫn enz (raadpleeg eens een VA) dan ga je kijken of het een "probleem gedrag zou kunnen zijn". Je gaat dan kijken naar het moment wanneer die is gaan plukken, wat er toen veranderd is.
    Wat voor voeding de vogel tot zich krijgt, wat voor uitdagingen de vogel krijgt en zo ga je een heel lijstje af. Ik heb er zelf geen ervaring mee gelukkig.
    De leeftijd van de vogel, kan het zijn dat ie broedrijp is en daardoor wat frustratie oplooopt? Zo veel vragen dus, je kan wel een sde zoekfunctie gebruiken en daar het onderwerp plukken intoetsen rechts bovenin de site.

Maar als je een kale vogel wilt kopen zou ik eerst de hele medische toestand willen weten.Soms kom je erachter maar meestal kom je er niet achter wat nou de oorzaak is of is geweest. Denk hier dan dus goed over na
    Er bestaan een kleine kans dat je het goed krijgt maar dat ligt echt aan de omstandigheden.

Hebben de huidige eigenaars hier al veel aan proberen te doen of nog (bijna)niks?

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!

Groetjes Sharon
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Showtime Bekijk Berichten
      hallo, stomme vragen bestaan inprciepe niet

Plukgedrag is heel erg gecompliceerd en je begint altijd met de medische oorzaak eerst te vinden. Is de vogel gezond en nagekeken op evt allergiƫn enz (raadpleeg eens een VA) dan ga je kijken of het een "probleem gedrag zou kunnen zijn". Je gaat dan kijken naar het moment wanneer die is gaan plukken, wat er toen veranderd is.
      Wat voor voeding de vogel tot zich krijgt, wat voor uitdagingen de vogel krijgt en zo ga je een heel lijstje af. Ik heb er zelf geen ervaring mee gelukkig.
      De leeftijd van de vogel, kan het zijn dat ie broedrijp is en daardoor wat frustratie oplooopt? Zo veel vragen dus, je kan wel een sde zoekfunctie gebruiken en daar het onderwerp plukken intoetsen rechts bovenin de site.

Maar als je een kale vogel wilt kopen zou ik eerst de hele medische toestand willen weten.Soms kom je erachter maar meestal kom je er niet achter wat nou de oorzaak is of is geweest. Denk hier dan dus goed over na
      Er bestaan een kleine kans dat je het goed krijgt maar dat ligt echt aan de omstandigheden.

Hebben de huidige eigenaars hier al veel aan proberen te doen of nog (bijna)niks?

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!

Groetjes Sharon

hallo

Wegens verbouwingen moest de kaketoe verhuizen naar de garage en van de ene op de andere dag heeft hij zich kaalgeplukt.Doordat de eigenaar weinig tijd heeft (door de verbouwingen )is er eindelijk nog niet veel aandacht besteed.We denken dus dat het meer een stressituatie is.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X