Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De ducorps kaketoe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De ducorps kaketoe

Kort artikel over de ducorps kaketoe

http://www.harecodierenvriend.nl/het-kopen-van-een-ducorps-kaketoes

Ik heb diverse ducorpsen gehad zowel wildvang als handopfok maar het waren neuroten die totaal niet geschikt zijn voor in de huiskamer.

Comment

Hallo Aadje,
      Dat een wildvang vogel niet geschikt is voor in de huiskamer kan ik in meegaan. Wat betreft broed in gevangenschap ligt dit er maar net aan denk ik. Wat was uw ervaring in de huiskamer? Hoe veel vogels heeft u in de huiskamer gehad en hoe lang had u de vogels in de huiskamer? Wat bedoeld u met neuroten en hoe uitte zich dat in de huiskamer? Had u ze van jongs af aan? Ik ben erg benieuwd!

Ik leer graag van andere ervaringen, en heb mijn 'eigen ervaring' vooral van wat ik terug hoor van mijn klanten na verkoop. Dan krijg ik zeker van de ducorps een ander beeld. Wel weet ik dat, net als sommige andere kaketoe soorten, ze erg kunnen gaan janken en in hun baby gedrag kunnen blijven hangen. Met name als ze niet zelfstandig verkocht worden. Ik weet niet of u dat gedrag bedoeld?

Comment

Ik heb diverse eigen kweek in de huiskamer gehad en dit ging altijd fout.
        Van de ene op de andere dag werden ze schuw en begonnen ze te plukken en of te schreeuwen. Dit gebeurde altijd voordat ze 2 jaar oud waren.
        De enige uitzondering was een wildvang die tam was bij aanschaf.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X