Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht hulp bij kaketoe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht hulp bij kaketoe

Lieve mensen,

Wij hebben een gofinnie kaketoe genaamd Luna. Echt een schatje. Alleen vanaf het moment dat wij haar bijna 2 jaar geleden gekocht hebben, heeft ze last van verlatingsangst. Ik kan niet eens naar het toilet lopen of ze gaat schreeuwen. Ze schreeuwt ook veel meer bij mij dan bij mijn man. We hebben van alles al geprobeerd. Negeren of in de kooi zetten of in een doos. Ik ben momenteel bijna 7 maanden zwanger en zie het echt niet meer zitten.
    Het idee dat ik straks alleen met haar ben tijdens mijn zwangerschapverlof of straks met mijn baby boven zit en zij beneden schreeuwt, maakt mij nu al nerveus. Toch heeft ze ook haar lieve kant. Wilt ze geknuffeld worden en brabbelt ze, speelt ze harstikke lief alleen of met ons, maar het niet luisteren en schreeuwen overheerst momenteel.

Graag wil ik weten of er dierenpsychologen, vogelfluisteraars of dergelijke zijn die haar kunnen helpen of dat het misschien beter is dat ik iemand voor haar zoek die veel ervaring met gofinnies heeft of misschien iemand die er een heeft en een maatje zoekt.

Wie kan mij helpen. Ik hoor het graag, want het liefst wil ik haar niet kwijt.

Stacy

Goffini;s staan hierom bekend. Ze kunnen zelfs s'nacht schreeuwen.
    Ik denk dat die het beste naar een volieren kan, inderdaad met een maatje en niet te dicht bij buren.
    Wellicht kan iemand hem ook even tijdelijk opvoeden. Weg doen kan altijd en pas op dat je niet teveel reageert op mensen die op deze manier aan een gratis kaketoe willen komen. Er zijn momenteel veel mensen die deze en andere sites afstruimen voor gratis vogels.

Begin in ieder geval hem alleen op vaste tijdstippen aandacht te geven en niet te lang.

Wellicht dat deze mensen je kunnen helpen http://www.papegaaienvrijenblij.nl/i...d=55&Itemid=28

Voor mensen die aan kaketoes willen beginnen zou ik zeggen lees deze site ook eens http://www.ikbengeenhuisdier.nl/geen_kaketoe.html

Heel veel strerkte en laat even weten wat je gaat doen

Henk
    www.mijnkaketoes.nl
    Last edited by Henk Draaijer; 14-08-09, 07:16.

Comment

Hoi Stacey,

Goffini's staan er inderdaad om bekend.
      Het wordt heel lastig om het schreeuwen af te leren, vaak zit het er eenmaal in en krijg je het er heel moeilijk uit. In gezelschap van andere vogels hebben ze minder de neiging om hun aansacht op te eisen, kortom omdat ze heel sociaal ingesteld zijn. Mijn pleegouders hebben heel veel papagaaien en ook kakatoes, ze kweken en vangen op. Wellicht zouden zij je verder kunnen helpen? Als je mij een emailtje stuurt kan ik je wel hun nummer geven, dan kun je es bellen voor overleg.

Comment

Als kaketoe kweker ben ik altijd geinteresseerd in ander kaketoe kwekers, Wie zijn je schoonouders (Hubers???)

Henk

Comment

Hoi Henk,

Harstikke bedankt voor je reactie. Ik ga vrij en blij een mailtje sturen of ze ook advies hebben voor kaketoes.

Ik laat je nog wel weten hoe het afloopt.

Groetjes,

Stacy

Comment

Hoi Monique,

Mijn e-mailadres is: slemiere@hotmail.com.

Als je het telefoonnummer wilt mailen naar dat adres dan wil ze graag even bellen. Alle advies is mooi meegenomen.

Groetjes,

Stacy

Comment

Even een vraagje, de site ikbengeenhuisdier.... Word niets beschreven over welke kakatie dan het meest geschikt is voor in huis....

Op mij is de inruk gekomen dat als je dan toch een kakatoe wil, neem dan een rose... Klopt dit? waarom zijn deze dan zoveel makkelijke te houden?

Pure intresse
              Groet Sam,

Comment

In principe zeg ik altijd dat geen enkele kaketoe geschikt is voor de huiskamer.
                Maar als het dan toch moet dan de rose, waarom?

- iets minder stof dan de witte soorten
                - iets minder luid dan de andere soorten
                - zachtaardiger qua karakter dan de ander soorten

Let op dit is een gemiddelde ook bij de rose heb je extremen.
                Een dag in het hok bij onze Rocky en je mag naar de oorarts.
                De andere rose's horen we nauwelijks.

http://www.youtube.com/watch?v=pMQWBnH9GOM

Henk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
                  In principe zeg ik altijd dat geen enkele kaketoe geschikt is voor de huiskamer.
                  Maar als het dan toch moet dan de rose, waarom?

- iets minder stof dan de witte soorten
                  - iets minder luid dan de andere soorten
                  - zachtaardiger qua karakter dan de ander soorten

Let op dit is een gemiddelde ook bij de rose heb je extremen.
                  Een dag in het hok bij onze Rocky en je mag naar de oorarts.
                  De andere rose's horen we nauwelijks.

http://www.youtube.com/watch?v=pMQWBnH9GOM

Henk
                  Henk,
                  Even nog een vraagje, ik heb nu een grijze roodstaart maar zou volgend jaar graag nog een kaketoe bijnemen.
                  Ik zat te denken aan een geelkuif of aan een roze kaketoe, er zijn toch ook geelkuiven die niet schreeuwen en zich aanpassen aan het dagdagelijkse leven?
                  Of zou jij dan eerder opteren voor een roze kaketoe?

Groetjes
                  Mathieu & Roco
                  Een band die maar weinigen delen... Roco

Comment

Zelf heb ik ook ooit wel eens gedacht aan een rose, inmiddels hebben we een grijsje... Maar wie wet wat de toekomst brengt...

In inderdaad Rose kunnen uiteindelijke hele vriendelijke dieren worden waar veel potentie in zit....

http://www.youtube.com/watch?v=-vFzYuLyymo
                    Groet Sam,

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X