Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zazou, onze rose kaketou

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hallo Naaktoogje,

De pellets, probeer de pellets over te zetten volgen het schema van de fabrikant dit staat meestal wel op de verpakking, staat dit niet op de verpakking geef mij dan even een berichtje, de pellets kun je een beetje lekkerder maken door er bv even een paar druppels roozevice over te doen.

De verse groente en fruit is perfect maar zorg er wel voor dat dit ongeveer 20 % is van zijn dagelijkse kost. Elke dag een palmnoot zou helemaal goed zijn, hier zal hij eerst bang voor zijn maar gewoon even voor hem staan en dan zogenaamd (voor ons zijn ze niet te vreten !! ) van die palmnoot eten en "hmmm" zeggen je wekt zo zijn nieuwsgierigheid en na enkele dagen eet hij ze wel, laat de noot maximaal twee dagen in de kamer liggen, deze worden namelijk heel week en gaan daarna beschimmelen, je moet ze dan ook bewaren in de diepvries.

Hij voelt zich niet op zijn gemak in zijn kooi maar dat komt door zijn vorige eigenaar, dus wat je doet met het douchen is een goed ding, uit de kooi halen (ik wist niet dat je kaketoe dit wou) en met een niet al te harde straal voorzichtig onder de douche, als kan op nevelstand, in de handel heb je zitstokken met een zuignap eraan speciaal voor papegaaien die gaan douchen, dit scheelt weer een schouder...

Probeer dat hij zich op zijn gemak gaat voelen in zijn kooi, dat is een veilige plaats voor hem, ga niet met man en macht voor de kooi staan, vertel dit je visite dat je kaketoe daar erg nerveus van gaat worden, hij zal dan gaan trillen..

Dat je kaketoe als een speer naar je schouder rent en dan dicht tegen je nek gaat zitten is puur onzekerheid.. ik weet dat het knus is maar probeer dit te vermijden, anders leert hij die onzekerheid nooit af en hij moet weten dat je geen kwaad met hem wil. Die onzekerheid komt helemaal naar voren wanneer hij los is, daarom is het ook belangrijk dat je Cody eventjes een paar weekjes lekker tot rust laat komen, niet teveel eisen van hem, niet teveel op je schouders, probeer hem te aaien wanneer hij los is, praat lief tegen hem zoals je zou praten tegen een klein kind, krijst hij dan niet boos worden ook al heb je opdat moment erge hoofdpijn loop dan even de kamer uit.

Langzamerhand zal het beter gaan ik ben nu al meer dan twee jaar bezig met een kaketoe die ik iets meer dan twee jaar geleden kocht deze was geheel kaal, overal bang voor en erg onzeker. Nu na twee jaar zit hij weer voor 90 % in de veren, is redelijk zeker, speelt en is bijna nergens meer bang voor behalve voor nieuwe speeltjes, maar dat is maar 1 of 2 dagen dan speelt hij ermee, je ziet dus dat het veel tijd gaat kosten en je zult in die tussentijden ook wel pieken en dalen leren kennen, soms zal de kaketoe weer terug vallen in zijn oude patroon maar dit hoort erbij, langzamerhand en met veel liefde zal het wel weer goed komen.

Zet eens een foto op de site van Cody.

Laat je bevindingen maar even weten.

Harry

Comment

hoi harry! wat een goeie tips allemaal zeg! ik moet zeggen het gaat echt geweldig met cody! alleen maar vooruitgang! hij gaat nu gewoon via mn blote hand en ik hoef niet meer mn mouw over mn hand te doen hij schiet dan nog wel gelijk door naar mn nek maar dan duw ik hem direkt zachtjes naar mn schoot dan is ie even helemaal van slag maar dat is snel over wanneer je lief praat en m afleid met een speeltje! hij is geweldig dan je kunt er echt alles mee doen dan en we hebben ontdekt dat ie een koprol kan maken op je schoot! hilarisch om te zien en zelf heeft ie r ook wel lol in geloof ik! maar nog steeds wanneer ik dan richting zn tenen/pootjes ga schiet ie in de stress en begint zachtjes te bijten echter heb ik m nu wel zo ver dat ik voorzichtig 1 vinger onder een pootje mag houden en dan zachtjes aai! geweldig toch! we hebben nog iets ontdekt dat ie bedelt als een puppie wanneer bij ons het eten op tafel staat! we hebben het idee dat hij altijd met de pot heeft meegegeten! dat is toch niet goed voor een papegaai neem ik aan? wij negeren hem dan juist en de kooi gaat dan dicht!wel zorg ik nu dat wanneer wij gaan eten dat hij net vers eten gehad heeft zodat ie niet helemaal word overgeslagen eigenlijk maar eten wat de pot schaft daar hou ik niet zo van bij dieren! (en ik heb er meer dan genoeg maar nog nooit zo een bedelaar gehad zeg!) hij trekt echt alles uit de kast en blijft dat proberen tot wij klaar zijn! praten alsof het een mens is! niet gewoon zeg! hahahahaha hij probeert echt alles maar gaat niet krijsen of gillen! op zich grappig om te horen allemaal maar we negeren het volledig en geven hem pas zeker een uur later weer aandacht. verder denk ik niet dat een douche stok een goed idee is in zijn geval want stel dat die stok eraf glijd of iets dan is het vertrouwen wat ik net had opgebouwd meteen weer weg vrees ik en kan ik overnieuw gaan beginnen ben ik bang! ik heb een beter idee nu: ik leg een klein handdoekje op mn schouder en dat scheelt al de helft! wanneer ie klaar is en ik kan gaan douchen zet ik m op de grond want op de wasbak dat is nog een stapje te ver voor m dat durft ie niet! ik kan m zelfs voorzichtig droog fohnen! verder geven we hem nu iets minder aandacht en laten hem wat meer gaan we hebben het beperkt tot een uurtje per dag bij ons zitten want dat zou ie het liefst 24 uur per dag doen maar dan helemaal in je! hij zit dus nu wat stilletjes in zijn hok en onderneemt niets uit zichzelf behalve eten en drinken! beetje zielig om te zien wel hoor ik moet me dan ook echt inhouden om hem niet bij me te nemen maar ik ga af op jouw goede advies en ben benieuwd of ie ooit zelf uit zijn kooi zal komen! we zullen zien! groetjes van els en een pootje van cody! ohja: die foto komt eraan maar dan heb ik weer een of ander programma nodig maar er word aan gewerkt!!

Comment

Hallo Naaktoogje,

Geweldig dat het met sprongen vooruitgaat,
        dat bedelen met jullie eten leert hij wel,
        geef je papegaai pas te eten nadat jullie gegeten hebben.

Verder doen jullie het goed als ik het zo eens lees, perfect.

Het mooiste is als je straks, wanneer de kaketoe gewendt is aan jullie en aan zijn omgeving, driemaal daags even een minuut of 8 tot 10 intensief met hem bezig gaat, s'morgen, s'middags en sávonds een keer, je pakt de kaketoe op je hand en loopt je huis eens door en blijf dan eens ergens kort staan en vertel hem maar wat je ziet, ga geen ellenlange verhalen aan, hou het kort en loop dan door naar een ander vertrek, ga voor het raam staan en vertel hem wat voor mooie kleuren de planten, bomen hebben, enz.

Na het "loopje" van ongeveer 8 minuutjes, zet je hem weer in de kooi en dan geef je hem iets lekkers. Deze kleine wandelinkjes vinden ze prachtig, ze luisteren dan echt wat je zegt en je bent even in therapie met je kaketoe, hij leert je vertrouwen op deze manier en na tijd heeft je kaketoe heel wat om over na te denken en zal hij iets rustiger zijn.

Maar ben blij voor jullie en je kaketoe.

Groetjes,
        Harry

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X