hallo .ik en mijn vrouw overwegen om een jonge roze kakatoe te kopen. nu is het zo dat we een doctertje van bijna 4 jaar hebben.de vraag is of een roze kakatoe in een gezin met een kind past.deze vogel zou bij ons in huis zitten.ik moet wel erbij zeggen dat we naar een handelaar in het gentse gebeld hebben.het is een kweekstation van papagaaien.en hij kweekt verschilende soorten.van amazones , grijse roodstaart , tot de iets grootere pionus soorten.ik ben in het verleden daar al op bezoek geweest , en het is in ieder geval zeer profesioneel.nu had ik aan hem eerst gevraagd of het goed te doen was om en zwartkop caique te houden . en dit was dan bedoeld naar het eventueele bijtgedrag van een papegaai.hij zij dat het geen probleem mocht opleveren, maar hij raade ons wel eerder een rose kaketoe aan ,omdat deze een zeer goed karakter zouden hebben.nu is het maar normaal denk ik dat ik mij wat zorgen maak en mij goed wil laten informeren .zoals men zegt besind eer ge begint.dus mijn vraag is. is een rose kakatoe inderdaat een goede huisgenoot?voor gans het gezin.ik ben me er natuurlijk ook wel van bewust dat men niet kan garanderen dat hij nooit zou bijten.maar het is zoals bij honden denk ik dan.het ééne ras is het andere niet.dus alle inf is meer dan welkom.
mvg ronny
mvg ronny
Comment