Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

graag info roze kakatoe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• graag info roze kakatoe

hallo .ik en mijn vrouw overwegen om een jonge roze kakatoe te kopen. nu is het zo dat we een doctertje van bijna 4 jaar hebben.de vraag is of een roze kakatoe in een gezin met een kind past.deze vogel zou bij ons in huis zitten.ik moet wel erbij zeggen dat we naar een handelaar in het gentse gebeld hebben.het is een kweekstation van papagaaien.en hij kweekt verschilende soorten.van amazones , grijse roodstaart , tot de iets grootere pionus soorten.ik ben in het verleden daar al op bezoek geweest , en het is in ieder geval zeer profesioneel.nu had ik aan hem eerst gevraagd of het goed te doen was om en zwartkop caique te houden . en dit was dan bedoeld naar het eventueele bijtgedrag van een papegaai.hij zij dat het geen probleem mocht opleveren, maar hij raade ons wel eerder een rose kaketoe aan ,omdat deze een zeer goed karakter zouden hebben.nu is het maar normaal denk ik dat ik mij wat zorgen maak en mij goed wil laten informeren .zoals men zegt besind eer ge begint.dus mijn vraag is. is een rose kakatoe inderdaat een goede huisgenoot?voor gans het gezin.ik ben me er natuurlijk ook wel van bewust dat men niet kan garanderen dat hij nooit zou bijten.maar het is zoals bij honden denk ik dan.het ééne ras is het andere niet.dus alle inf is meer dan welkom.

mvg ronny

Ik durf alleen tte zeggen over een kaketoe dat ze moeilijk op te voeden zijn.
    Dus zeker niet voor beginners.
    Ik weet natuurlijk niet of je al ervaring ermee heb.
    En of dan een aangewezen papegaai de kaketoe geschikt is betwijfel ik.
    Maar er zijn vast kenners die je meer kunnen vertellen.
    Liefs Trixie en

Comment

ik zou niet voor een kaketoe gaan.
      Het NOP in Veldhoven zit er vol mee omdat het een moeilijke vogel is voor de huiskamer en dan na een aantal jaar afgedankt wordt omdat ze schreeuwen of plukken.

Een grijze roodstaart? (heb er zelf 2)

Laat je heel goed informeren en lees op dit forum, kijk bij andere gaai eigenaren, ofwel: niet impulsief zijn,
      een papegaai heb je voor de rest van je leven.

Vind het trouwens heel goed van je dat je jouw vraag hier stelt en niet meteen een winkel in gerent bent om er eentje te kopen. Dit zouden alle toekomstige gaai eigenaren moeten doen.

Heel veel succes en we horen vast wel wat het is geworden.

Groetjes Ria

Comment

Ben het volledig met riab eens.
        ik werk zelf als vrijwilliger bij het nop en zie ze daar inderdaad dagelijks zitten.
        wanneer je eens zou gaan tellen, zie je dat er veel meer kaketoes zitten dan andere soort vogels.
        zelf heb ik een kaketoe, een witkuif, en ik weet dus als geen ander hoe consequent je hier mee moet zijn en hoe lastig dit kan zijn met kleine kinderen. (die van ons wordt bijna 7)
        daarnaast heeft een witkuif nog een heel andeer karakter dan een rose.
        wat ik vooral veel merk, is dat roseetjes erg pittig zijn, ze zijn vrij fel in hun gedrag.
        qua schreeuwen is het wellicht geen witkuif of molukker, maar ze kunnen toch flink herrie maken.
        zelf wordt ik regelmatig "aangevallen" wanneer ik voer neer zet en dit is bijna altijd door de rose kaketoes.
        zij hebben een wat kleinere snavel, die best scherp is en als ze iets harder bijten, is het direct tot bloedens toe, want ze pakken je velletje.
        dit lijkt me met een jong kind niet echt geschikt.
        ik weet ook dat ze zeker erg lief kunnen zijn, maar een klein kind is nogal eens druk, wat logisch is en daar zou het roseetje dan op door kunnen gaan.
        persoonlijk vind ik bv een meyer papegaai, of een grijsje een beter iedee.
        zelf heb ik een bonte boertje, en die zijn ook best pittig, heel leuk, maar ook wat fel, zeker makkelijk met even bijten.
        in het begin had onze dochter het daar heel moeilijk mee en we hebben haar echt moeten leren om door te zetten en intussen kan zij er alles mee.
        maar zij was bijna 6 toen wij ons bbtje kregen en dat scheelt toch twee jaar en dat is op die leeftijd een hoop.
        ik begrijp van veel mensen dat een meyer rustiger is dan een bbtje, dus denk ik een betere oplossing.
        moet ook zeggen dat er nauwelijks meyertjes bij het nop zitten, maar wel bbtjes en zeker rose en andere kaketoes.

Ook ik vind het heel slim dat je eerst hier informeert.
        ik hoop niet dat je het erg vind dat ik wat recht door zee ben, maar merk uit ervaring welke vogel beter in een gezin met een klein kind past.
        mijn bedoeling is dan ook enkel om je te helpen met je keuze.
        ik zeg zeker niet dat roseetjes geen leuke en lieve vogels kunnen zijn, enkel in jouw geval misschien niet de juiste keuze.
        succes.
        ben benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk.

Sandra

Comment

En Ronny heb je al enig idee wat het gaat worden???
          Liefs Trixie en

Comment

Over het algemeen ben ik het eens dat een kaketoe niet in de huiskamer zou thuis horen, maar ja is dat voor de andere soorten ook niet het geval?
            Maar goed ik vind persoonlijk de rose dan nog de geschiktste. Veel ligt aan de opvoeding en of de vogel vogel mag blijven.
            Een vogel bijt af en toe een keer zeker als hem iets niet aan staat. Het roepen van de rose kan fel zijn maar is nog lang niet zo hard als bijvoorbeeld een Molukken kaketoe.
            Ik ken tientallen mensen die een kaketoe hebben als huiskamer de een met meer succes als de ander. Maar goed die ken ik ook bij de grijzen, de ara's en de aga's.
            Het is echter wel zo kunt u niet tegen geluid wanneer u het niet uit komt neem dan nooit geen vogel. In dat geval raad ik u goudvissen aan. (lol)

Gr

Henk

www.mijnkaketoes.nl

Comment

hallo,

ik heb een rose kaketoe sinds enige weken, luna is otzettend speels en geeft inderdaad af en toe een brul maar dit als ze aan het spelen is. koprollend over de grond hihi tijdens het spelen kan ze hard bijten, maar ze kan ook ontzettend kroelen.
              voor bij een kindje van 4 jaar vind ik het griezelig, als ze spelen en hij of zij bijt een keer speels is het geen pretje voor de kleine. onze rose komt ook van een gezin met een kind van 3 waar dit helaas het geval was.

verder heb ik veel plezier van onze rose (en andere vogels) het is denk ook een beetje hoe je er zelf mee omgaat en informeer jezelf idd goed voordat je er aan begint,

groetjes
              Coco,Kip met baby's, & Pidgey & Luna

Comment

Een kind van 4 kun je leren gewoon uit de buurt van een dier te blijven als je het niet helemaal vertrouwd.
                Daarbij leer je een kind van 4 onder begeleiding een dier te benaderen.
                Een kind van 4 leer je toch ook van papa's tv af te blijven of van mama's haar strijkijzer.

Een kind kun je dus ook mee nemen in de opvoeding van een papegaai. Maar wees altijd voorzichtig en oplettend. Zoals bij alles bij een kind van 4.

Henk

Comment

Roze kaketoe

Dit verhaal sprak mij aan:

http://www.koppiekrauw.com/Soorten-P...e-Eolophus.htm

Moet eerlijk zijn we hebben onze kaketoe nu 3 weken en heb er nog niet echt problemen mee ondervonden.
                  Zelf vindt ik het opvoeden van de papegaai niet echt moeilijk maar mijn vriendin en ik hebben wel samen dezelfde regels.

Als hij praat gaan we terug praten, als hij schreeuwd reageren we niet met als gevolg aandacht is praten en dit is leuk hij leert snel.
                  En minimaal geschreeuw kortom erg gemakkelijk.

Nu heb ik geleerd dat een papegaai alles doet om aandacht te krijgen positief of negatief en het verschrikkelijk vind om het niet te krijgen.

We gebruiken zelf een katten reiskooitje als "stout kooitje".
                  Alles wat we niet willen hebben is Pablo stout, en als hij niet luistert naar een paar keer zetten we hem op slaapkamer in het katten reis kooitje. Dus geen aandacht

Als we hem erin zetten zeggen we Pablo stout, Pablo in stoutkooitje en zetten hem ff een kwartiertje alleen hierna is hij superlief en luisterd weer een hele tijd.

Zijn kooi staat bij het gordijn en wilden niet hebben dat hij aan de gordijnen zat dus als hij dat deed was "Pablo stout" met als gevolg dat hij er niet meer aan zit en op het moment dat ik hem nu aanspreek stopt waar hij op dat moment mee bezig is en het "stout kooitje" bijna niet meer nodig ben.

Op zo'n manier kun je het gedrag van een papegaai erg snel en makkelijk aanpakken zoals jij dat wilt want kwaad worden,schelden of andere dingen doen helpt niet je crieert er alleen maar mee dat de vogel juist het gedrag gaat oppakken wat je nu juist net niet wilt hebben.

En moet zeggen onze Pablo is een erg lieve vogel en kan er nu al veel mee en is zeer leergierig.
                  Last edited by jackjansen1981; 28-01-12, 00:52.
                  Pablo....Kom...kom..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ronny Bekijk Berichten
                    hallo .ik en mijn vrouw overwegen om een jonge roze kakatoe te kopen. nu is het zo dat we een doctertje van bijna 4 jaar hebben.de vraag is of een roze kakatoe in een gezin met een kind past.deze vogel zou bij ons in huis zitten.ik moet wel erbij zeggen dat we naar een handelaar in het gentse gebeld hebben.het is een kweekstation van papagaaien.en hij kweekt verschilende soorten.van amazones , grijse roodstaart , tot de iets grootere pionus soorten.ik ben in het verleden daar al op bezoek geweest , en het is in ieder geval zeer profesioneel.nu had ik aan hem eerst gevraagd of het goed te doen was om en zwartkop caique te houden . en dit was dan bedoeld naar het eventueele bijtgedrag van een papegaai.hij zij dat het geen probleem mocht opleveren, maar hij raade ons wel eerder een rose kaketoe aan ,omdat deze een zeer goed karakter zouden hebben.nu is het maar normaal denk ik dat ik mij wat zorgen maak en mij goed wil laten informeren .zoals men zegt besind eer ge begint.dus mijn vraag is. is een rose kakatoe inderdaat een goede huisgenoot?voor gans het gezin.ik ben me er natuurlijk ook wel van bewust dat men niet kan garanderen dat hij nooit zou bijten.maar het is zoals bij honden denk ik dan.het ééne ras is het andere niet.dus alle inf is meer dan welkom.

mvg ronny
                    Beste Ronny,
                    Het klopt over het algemeen is een kaketoe heel moeilijk op te voeden maar een Rose kaketoe is best een hele geschikte huisvogel(dat ervaar ik nu) meer als de witte geelkuifkaketoes of de resterende witte kaketoes waar de vogelopvang van van vol zit
                    Qua kaketoes en papegaaien moet je altijd voorzichtig mee zijn met kleine kinderen,..Ze kunnen altijd bijten !!
                    Ik heb zelf nu 7,5 jaar lang een Rose kaketoe en heb er in het begin vreselijke grote problemen mee gehad,..ik was ten einde raad, hij beet al zijn pennen kapot tot het bloedens toe en als je in de buurt kwam liet ze zich expres van de stok vallen,..Echte hysterische aanvallen
                    Ook onze eigen schuld wij hebben het beestje gekocht toen het vier maanden was en toen zijn wij na 3 weken met vakantie gegaan tot ik een smsje kreeg van onze zoon dat ze alle pennen kapot beet
                    jammer genoeg heeft onze Rose de eerste half jaar onder de Haldol gezeten medicijnen die ze in Delta gebruiken,..uiteraard kon je er toen alles mee doen (versuft)
                    Wij hebben het langzaam afgebouwd,..Die Rose van ons, er zit een eigenwijs koppie op,..Toch wel erg leuk dat zo 'n beest erg eigenwijs kan zijn
                    maar ik kan er alles mee doen, koppie krauw,ze geef mij kusjes, Ik geef haar kusjes overal,..Ze zegt haar naam(Rico) maar ook niet altijd als het haar uitkomt
                    Ze heeft totaal geen schreeuwgedrag in tegendeel je hoort ze nooit
                    Ik heb een transportfiets en zomers ga ik er ook een poosje mee fietsen en dan zit ze op mijn voorwiel in haar kleine kooitje op haar stokje
                    Trek je de koelkast open dan roep ze al om weer iets te krijgen
                    Ze is nu echt aan ons gewend
                    Maar onthoudt ook deze vogels kunnen je overleven en verzint voor dat je begint
                    ik heb mij wijs laten maken dat ze de 50 jaar wel kunnen halen of het echt waar is weet ik niet
                    Ga je voor een kaketoe dan is een Rose het geschikste vogelsoort onder de kaketoes
                    Maar het zijn ook zeker niet de goedkoopste vogelsoorten
                    Als ik jong zou zijn zou ik weer aan een Rose beginnen,..Maar een andere papegaaisoort is ook niet verkeerd zoals een roodstaart
                    De twee laatste foto's is zijn reiskooi!!!!
                    Wij willen onze Rose voor geen goud meer missen!!23-01-2012 15;49;52.jpg23-01-2012 15;49;52.jpg23-01-2012 15;49;52.jpg23-01-2012 15;51;17.jpg23-01-2012 15;51;17.jpg
                    De keus is aan jou,..ik vertel mijn ervaring en ik ben geen vogelkenner
                    Succes,..
                    Groet,
                    Ramon

Comment

Help,.mijn Rose maakt elke dag van zijn kooi een gigantische puinhoop,.qua kranten!!

Ook onze Rose kaketoe probeert alles uit !!

Een half jaar geleden haar stokken in de lijm gezet en gerold in door het vogelzand omdat vrouwtje pollewop bezig was om haar stokken door te bijten

Maar omdat de stokken gerold zijn door het zand bijt ze niet meer aan haar stokken

En nu is ze actief 001 (2).jpg003.jpg haar kooi schoon is gemaakt (wat elke dag wordt verschoond) de kranten tot hele kleine rest stukjes te verscheuren

Ramon

Comment

Ik denk dat je er goed aan doet geen kranten te nemen als ze deze zoveel sloopt.... De inkt kan schadelijk zijn. Rose kaktoe's staan erom bekend te wroeten in op de bodem, dus ik denk dat je de rommel om de kooi heen zal moeten accepteren. Persoonlijk zou ik voor beukensnippers op de grond gaan.

De stokken met lijm en zand zou ik zo snel als mogelijk weg gooien. Lijm kan giftig zijn. Koop voor de nagels en snavel een slijt stok en gebruik wilgen takken als zit takken. Deze zullen met regelmaat gesloopt worden, maar dit is toch precies de bedoeling?
                        Groet Sam,

Comment

geef je roseetje ook wilgentakken, of fruitboom takken om te slopen, dat werkt ook aan de knaag behoeftes, ik heb een grijsje die er een zooi van maakt van kranten en heeft nu veel afleiding met wilgentakken te strippen en slopen

succes
                          Diana DJ sigpic

Comment

Help

Ik heb rosé kaketoe van 15 maanden ze is echt heel lief tam maar ik zelf dochter van 15 maanden. Alles mijn dochter uit bed is en mijn rosé kaketoe er uit is dan vlieg mijn kaketoe mijn dochter help

Comment

hallo
                              hier heb ik ook een rose kaketoe is nu 10 week
                              ook heb ik een kindje van 4 en een van 2

het gaat hier prima samen de oudste kijkt er niet veel naar om
                              aait em wel en vind het wel erg leuk

de jongste vind het helemaal te gek en is dan net als mij grote dieren liefhebber
                              deze heeft em ook geregeld om de arm en aait em ook
                              ook vind de vogel hem erg leuk (anderen ook)

ik denk dat opvoeding ook erg belangrijk is
                              ze mogen ook niet zomaar naar lizzy toe gaan of uit de kooi halen ect
                              verders ben ik bij de jongste overal aanwezig en de oudste denkt er niet aan om haar uit de kooi te halen

veel succes met de keuze

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X