Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

graag info roze kakatoe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Wendy1991 Bekijk Berichten
    Ik heb rosé kaketoe van 15 maanden ze is echt heel lief tam maar ik zelf dochter van 15 maanden. Alles mijn dochter uit bed is en mijn rosé kaketoe er uit is dan vlieg mijn kaketoe mijn dochter help
    dit kan je afleren door haar weer terug te zetten op de staandaard of kooi
    net zo lang dat ze in de gaten krijgt dat dit niet mag

anders in de kooi voordat je dochter beneden is

eventueel kan je ook kortwieken!
    zodat je meer controle hebt

ik zelf zou eerst proberen om haar te leren dat ze niet op je dochter mag vliegen
    dus gelijk terug op de plaats zetten en net zo lang dat ze niet meer op je dochter vliegt

als ze dus uiteindelijk een poosje blijft zitten op haar plaats dan beloning geven!!

veel succes

vg aurelia

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wendy1991 Bekijk Berichten
      Ik heb rosé kaketoe van 15 maanden ze is echt heel lief tam maar ik zelf dochter van 15 maanden. Alles mijn dochter uit bed is en mijn rosé kaketoe er uit is dan vlieg mijn kaketoe mijn dochter help
      Rose kaketoes zijn beslist geen agressieve vogels hoor
      ze zijn lief en sociaal
      Gr

Comment

denk dat het ook wel heel erg aan ligt hoe als het beestje opgevoed is/word

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muisje Bekijk Berichten
          denk dat het ook wel heel erg aan ligt hoe als het beestje opgevoed is/word
          Zeker weten hoe ga je met je vogel om is heel erg belangrijk !!

Groet

Comment

Hallo,

Ik heb zelf ook een Rose Kaketoe en ben ook een beginner,
            Ik heb de ervaring dat deze zeer makkelijk op te voeden zijn,
            Maar ligt er ook aan hoeveel geduld u heeft.
            De Kaketoe's staan wel bekend van het gek doen en het lawaai maken,
            Maar dat is ook af te leren,
            Mijn Rose Kaketoe genaamd Yara schreeuwt/maakt alleen lawaai bij het spelen,
            Dat is wat ik haar aan heb geleerd en s'avonds is ze lekker rustig en schreeuwt ze niet.
            Het is net wat je je Rose Kaketoe zelf aanleert,
            Echter ben ik wel opgegroeid met een papegaai om me heen.
            Ik zou er alleen wel heel goed over nadenken of u het echt wilt.
            Een papegaai vraagt wel veel aandacht en veel tijd,
            Vooral als u ze dingen wilt leren.

Groetjes Michelle en een poot van Yara

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ramonbruining Bekijk Berichten
              Beste Ronny,
              Het klopt over het algemeen is een kaketoe heel moeilijk op te voeden maar een Rose kaketoe is best een hele geschikte huisvogel(dat ervaar ik nu) meer als de witte geelkuifkaketoes of de resterende witte kaketoes waar de vogelopvang van van vol zit
              Qua kaketoes en papegaaien moet je altijd voorzichtig mee zijn met kleine kinderen,..Ze kunnen altijd bijten !!
              Ik heb zelf nu 7,5 jaar lang een Rose kaketoe en heb er in het begin vreselijke grote problemen mee gehad,..ik was ten einde raad, hij beet al zijn pennen kapot tot het bloedens toe en als je in de buurt kwam liet ze zich expres van de stok vallen,..Echte hysterische aanvallen
              Ook onze eigen schuld wij hebben het beestje gekocht toen het vier maanden was en toen zijn wij na 3 weken met vakantie gegaan tot ik een smsje kreeg van onze zoon dat ze alle pennen kapot beet
              jammer genoeg heeft onze Rose de eerste half jaar onder de Haldol gezeten medicijnen die ze in Delta gebruiken,..uiteraard kon je er toen alles mee doen (versuft)
              Wij hebben het langzaam afgebouwd,..Die Rose van ons, er zit een eigenwijs koppie op,..Toch wel erg leuk dat zo 'n beest erg eigenwijs kan zijn
              maar ik kan er alles mee doen, koppie krauw,ze geef mij kusjes, Ik geef haar kusjes overal,..Ze zegt haar naam(Rico) maar ook niet altijd als het haar uitkomt
              Ze heeft totaal geen schreeuwgedrag in tegendeel je hoort ze nooit
              Ik heb een transportfiets en zomers ga ik er ook een poosje mee fietsen en dan zit ze op mijn voorwiel in haar kleine kooitje op haar stokje
              Trek je de koelkast open dan roep ze al om weer iets te krijgen
              Ze is nu echt aan ons gewend
              Maar onthoudt ook deze vogels kunnen je overleven en verzint voor dat je begint
              ik heb mij wijs laten maken dat ze de 50 jaar wel kunnen halen of het echt waar is weet ik niet
              Ga je voor een kaketoe dan is een Rose het geschikste vogelsoort onder de kaketoes
              Maar het zijn ook zeker niet de goedkoopste vogelsoorten
              Als ik jong zou zijn zou ik weer aan een Rose beginnen,..Maar een andere papegaaisoort is ook niet verkeerd zoals een roodstaart
              De twee laatste foto's is zijn reiskooi!!!!
              Wij willen onze Rose voor geen goud meer missen!![ATTACH=CONFIG]6745[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6745[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6745[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6746[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6746[/ATTACH]
              De keus is aan jou,..ik vertel mijn ervaring en ik ben geen vogelkenner
              Succes,..
              Groet,
              Ramon
              Heb je een foto van de reiskooi op de fiets? LIjkt me echt tof om zo met ze te fietsen. Ik durf de gaaien niet los mee te nemen, maar in een kooi kan wel. Ik ben benieuwd wat voor een kooi je gebruikt en hoe je die vastzet op de fiets.

Comment

Ik heb ook een roze gekocht toen ze tien weken was en is nu zo n 18 weken
                Ik vind het geweldig !!
                Ze zijn totaal niet eenkennig ik heb drie kinderen van 8 van 7 en van 3 ze kunnen allemaal alles met haar doen dat wel onder toezicht van mij en heb de oudste twee veel laten lezen zodat ze het begrijpen
                maar ook met de jongste gaat het prima
                look heb ik heeel veel kids over de vloer en ze kunnen der allemaal pakken dit vind ze prachtig ! Ze gaat ook graag mee naar school
                ja ze schreeuwd wel affentoe dit is met goede opvoeding zeker te beperken maar affentoe een beetje schreeuwen hoort er wel bij wand het is en blijft een kaketoe !
                Dit is mijn eerste vogel en heb er verder totaal geen ervaring mee maar heb er ook geen moeite mee
                ze leren graag en snel dingen
                ze zijn super lief
                niet eenkennig
                zijn prettig gestort affentoe
                en prachtig om te zien !!
                Ja schreeuwen moet je op de koop toe nemen ,ik vind het wel meevallen hier
                wij zouden der nooit meer willen missen en hebben zeker de juiste keuze gemaakt wat gezin betreft
                zal der een paar foto s bij doen
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X