Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloedende nagel door scheur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bloedende nagel door scheur

Grote paniek hier vanavond met onze kaketoe!! Hij was lief aan het spelen op de grond naast het baasje, zoals altijd. Waarschijnlijk is hij met z'n nagel ergens achter blijven hangen (houten vloerdelen) en z'n nagel is doormidden gescheurd. Met 'gillende sirene" naar de dierenarts, want het bleef bloeden. We dachten echt die is er geweest, zoveel bloed als hij was verloren. Mijn man had het ook niet gelijk in de gaten wat er aan de hand was. De dierenarts kon het niet dichtschroeien en heeft het nu helemaal ingepakt. Hij heeft nu een pakketje van z'on 7 cm omtrek om z'n poot. Iemand een tip hoe de nacht doorbrengen met hem, want hij zit er natuurlijk aldoor aan en we zijn bang dat hij door het verband heen komt. De dierenarts wil het verband er tot morgen om laten en dan mogen we het eraf halen en dan moet het bloeden gestopt zijn. Pffff....we zijn ons echt een rotje (maar dan letterlijk) geschrokken en Jarco ook.

Hallo

Jammer dat de dierenarts hem niet even voor een dag een brede plastic kraag heeft omgedaan. Verband zal die denk ik geen moeite mee hebben om dat te slopen.

Er zijn niet veel andere methodes om te voorkomen dat hij het op deze plek tenminste los kan trekken. Soms gebruiken ze heel glad geplasticifeerd "plastic"tape. Maar goed kaketoes krijgen alles gesloopt he.

Mocht het een probleem blijven ga dan even naar een echte vogelarts en overweeg even tijdelijk een kraag als het echt niet anders kan. Pas op de komende dagen dat hij niet aan de poot gaat bijten. Er bestaat een middel om de poot in te spuiten (neutraal geplastificeerd laagje ) en bijten tegen te gaan. Maar goed dat weet de vogelarts wel.

Sterkte ermee, laat even weten hoe het met de vogel is en nog een heel gelukkig 2009

Henk
    www.mijnkaketoes.nl

Comment

Hallo Henk,

Allereerst ook een goed Nieuwjaar!!

Dank voor je antwoord. Mijn man heeft vannacht met hem op de bank geslapen, dus niet geslapen, maar goed. Vanmorgen opnieuw getaped en er kwam nog steeds bloed uit. Al was het iets minder. Hij zit nu uitgeput te rusten, maar we moeten hem aldoor in de gaten houden zodat hij er niet aankomt. Hij heeft een beetje gegeten en gedronken. Zitten idd te dubben om naar Amsterdam te gaan, tenminste als die dierenarts dienst heeft.
      Ik laat het verder nog weten.
      Fijne nieuwjaarsdag.

Comment

Oke

Heel veel strerkte ermee

henk

Comment

We hebben om 17.00 uur een afspraak bij dr. Palgi in Den Haag.

groetjes Klazien

Comment

Zo we zijn weer terug en nu is het vakkundig opgelost en hoeft er geen pak verband meer om z'n poot. Hij zit nu helemaal bij te komen en wij zijn opgelucht.
            De nagel was niet ver genoeg afgeknipt, nu is hij voorbij de scheur afgeknipt en dicht geschroeid. Dus weer een vogel gelukkig op Nieuwjaarsdag.

Comment

Met Jarco gaat het weer goed, alleen is hij nu erg onzeker door z'n korte nagels. Hij is bang dat hij z'n evenwicht verliest en zit vaak met één poot (waarvan de nagel gescheurd is geweest en zeer kort is geknipt/dichtgeschroeid) omhoog of laat even zien dat hij een zere poot heeft. Uit de voliere halen en dan opstappen wil hij nu ook niet, ook niet als hij houvast kan krijgen/hebben. Eigenlijk raar, want de eerste paar dagen had hij dit niet. Dit zal toch hoop ik wel tijdelijk zo zijn tot z'n nagels weer wat langer zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarco Bekijk Berichten
                Met Jarco gaat het weer goed, alleen is hij nu erg onzeker door z'n korte nagels. Hij is bang dat hij z'n evenwicht verliest en zit vaak met één poot (waarvan de nagel gescheurd is geweest en zeer kort is geknipt/dichtgeschroeid) omhoog of laat even zien dat hij een zere poot heeft. Uit de voliere halen en dan opstappen wil hij nu ook niet, ook niet als hij houvast kan krijgen/hebben. Eigenlijk raar, want de eerste paar dagen had hij dit niet. Dit zal toch hoop ik wel tijdelijk zo zijn tot z'n nagels weer wat langer zijn.

Prachtig om te lezen dat het met Jarco weer goed gaat.
                En grappig dat de vogel laat zien hoe zielig hij wel is.
                Ik denk dat het opstappen en uit de volière komen van tijdelijke aard is, op deze manier kan Jarco nog een betje zielig zijn en aandacht vragen.
                Met wat lekkers laat ie zeicht mettertijd best wel lokken.
                Succes.

Overigens... weleens op "eerste hulp" op www.koppiekrauw.com gekeken?
                Dat is misschien handig als er onverhoopt nog een keer iets naars gebeurt.

Groet, Frans
                fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Heb het ook een keer gehad, heb de DA uit M gebeld, deze zei een asperine fijn maken tot poeder en dat op de wond met een verbandje.

De asperine desinfecteerd en zorgt dat het bloeden stopt, alles is toen goed gekomen.

Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

http://home.kpn.nl/bakk4330/

dit wordt mijn nieuwe site:
                  www.burdies-papegaaien.nl

4x 5 x 1 x 1 x
                  en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet

Comment

Die kende ik nog niet Maar als het idd helpt goede tip

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...