Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lori legt eieren in zijn eentje?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lori legt eieren in zijn eentje?

Hallo allemaal,

Zoals titel van dit onderwerp al doet vermoeden heeft mijn lori vanochtend toen ik beneden kwam twee eieren gelegd.
    De lori zit alleen en is een huiskamer lori dus de eieren kunnen nooit bevrucht zijn.
    Mijn vraag is of ik de eieren meteen moet verwijderen of deze nog een tijdje moet laten liggen?
    Hoe kan het dat een vogel die alleen is toch eieren gaat leggen?
    Is het ook mogelijk dit in de toekomst te voorkomen?

Ik hoop dat er iemand is met ervaring hierover.

Hoe het kan durf ik je niet te zeggen, kippen doen het ook en daar profiteren we van.

Ik zou het niet weghalen maar haar zelf bepalen wat ze er mee doet. Na loop van tijd verliest ze haar interesse en zal ze de eieren in de steek laten. Als je ze weghaalt heb je de kans dat ze snel weer eieren gaat leggen.

Het belangrijkste om het te voorkomen is zorgen dat er geen nets mogelijkheden zijn. Ook zou je in de periode dat ze broers zijn het vier iets armer kunnen maken.
    In de natuur broeden ze alleen als er voldoende aan rijk eten is, wanneer dat schaars is slaan ze een seizoen over.

Succes

Comment

Bedankt voor de supersnelle reactie,
      Ik zal de eitjes voorlopig laten liggen en iets minder rijk voer geven, ze krijgt normaal wel heel gevarieerd te eten maar ik zal het voorlopig maar even bij de nectar houden.
      In ieder geval hoeven we ze nu niet meer te sexen .

Comment

Hoe kan het dat een vogel die alleen is toch eieren gaat leggen?
        Dat is de natuur,als de vogel gestimuleerd wordt zal deze zich willen vermeerderen.

Waardoor wordt de vogel gestimuleerd,ja dit kan zeer diverse oorzaken hebben zoals:

voeding
        nest gelegenheden
        een partner( mens of dier)
        en de natuurlijke hormonen

1 van deze dingen op het juiste moment aangewakkerd zorgt voor het leggen van een ei.

En ik moet zeggen je hebt een bijzonder vogeltje.

heeft mijn lori vanochtend toen ik beneden kwam twee eieren gelegd.
        Ik heb nog nooit meegemaakt dat er 2 eieren op 1 dag werden gelegd door 1 vogel.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Misschien had ze gisteren al 1 ei gelegd maar was me dat toen niet opgevallen.
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Een vogel legt normaal gesproken om de dag 1 ei.
            Je kan het ei beter laten liggen totdat ze alle belangstelling ervoor verloren heeft, dat kan wel tot een maand na het laatste ei duren. Haal je de eieren te vroeg weg dan stimuleer je haar alleen maar om meer eieren te leggen.

Comment

Bedankt,
              Ik zal ze zeker laten liggen.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X