Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lori tam maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lori tam maken

Hallo,
    Sinds vandaag hebben we een lori (Paco) hij is geboren in december maar nu is mijn vraag hoe kan ik m het beste handtam maken? Paco beweegt nu al vrij veel in zn kooi en heeft t volgens mij nu al aardig naar zn zin . Ook at ie al door de tralies appel uit mijn hand maar aaien wil ie nog niet dan wil ie gaan bijten. Iemand dus tips om hem zo snel mogelijk tam te maken zodat ie ook buiten de kooi kan?

Met vriendelijke groet, Cheryl

Koppiekrauw.com

Staat super veel info op

Linda & Jack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheryl17 Bekijk Berichten
      Hallo,
      Sinds vandaag hebben we een lori (Paco) hij is geboren in december maar nu is mijn vraag hoe kan ik m het beste handtam maken? Paco beweegt nu al vrij veel in zn kooi en heeft t volgens mij nu al aardig naar zn zin . Ook at ie al door de tralies appel uit mijn hand maar aaien wil ie nog niet dan wil ie gaan bijten. Iemand dus tips om hem zo snel mogelijk tam te maken zodat ie ook buiten de kooi kan?

Met vriendelijke groet, Cheryl
      Hallo

Dat zo snel mogelijk tam maken, kun je beter vervangen, hoe kan ik het vertrouwen winnen van mijn Lori, zodat Paco en ik een vertrouwensband krijgen waar we elkaar respecteren en elkaar de ruimte geven die je Lori van je vraagt, dit kost vooral tijd, geduld en doorzettingsvermogen.

Veel plezier met je Lori Paco neem vooral de tijd en heb het geduld hierin om tijd erin te steken, met afdwingen bereik je op korte termijn wel iets maar je bouwt geen band op.

Mvg. Julia
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Hoi Julia ,
        Zo bedoelde ik het ook meer ja . Beetje verkeerd neer gezet . Want als ie mijn vertrouwen heeft gaat de rest vaak wel vanzelf . We kunnen al met de hand in de kooi met bijv stukje appel maar dan klimt ie door de kooi heen en wil hij graag naar de hand en appel maar dan gaat ie weer terug . Ik vind het al heel wat dat ie niet bang is voor onze hand . We blijven proberen en dan zal hij vast binnenkort uit onze hand eten . 😊

Groetjes, Cheryl

Oorspronkelijk geplaatst door althea61 Bekijk Berichten
        Hallo

Dat zo snel mogelijk tam maken, kun je beter vervangen, hoe kan ik het vertrouwen winnen van mijn Lori, zodat Paco en ik een vertrouwensband krijgen waar we elkaar respecteren en elkaar de ruimte geven die je Lori van je vraagt, dit kost vooral tijd, geduld en doorzettingsvermogen.

Veel plezier met je Lori Paco neem vooral de tijd en heb het geduld hierin om tijd erin te steken, met afdwingen bereik je op korte termijn wel iets maar je bouwt geen band op.

Mvg. Julia

Comment

voer

Hoeveel fruit/groente mag een lori per dag eten ? Op dit moment geef ik hem ca 1/2 - 1 appel per dag.

En moet ik op vaste tijden voeren ? Of maakt het niet uit en gewoon af en toe appel oid ?

Comment

Gevarieerd voeren en afgepast zodat niet veel verknoeit wordt wat dan ook wel weer inhoud redelijk op vaste tijden voeren.

Hoeveel fruit/groente mag een lori per dag eten ? Op dit moment geef ik hem ca 1/2 - 1 appel per dag.

weet er niet zo veel van, maar de grote van een lorri en dan elke dag zoveel appel lijkt mij niet goed, te eenzijdig dus.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Veel wordt er niet verknoeid omdat hij het meeste uit mn hand eet . En hij krijgt ook wel andere dingen dan appel maar hoe veel is nu het beste per dag?

Comment

Volgens koppiekrauw.com moet een vogel ongeveer 10% van het lichaamsgewicht gegeten worden. Een deel in pellets en ongeveer een kwart in groente en fruit. Ff de vogel wegen dus

Linda & Jack

Comment

Trouwens, de meningen over aantallen en wat goed is voor een vogel kwa voeding zijn erg verdeeld. Dit is dus ook slechts een indicatie

Linda & Jack

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X