Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fruit aanbieden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fruit aanbieden

Hallo allemaal!

Ik vroeg mij af hoe jullie fruit aanbieden aan jullie Lori.. Ik heb een Lori van ongeveer 11 weken en ik wil hem graag naast zijn dryfood en nectar ook fruit aanbieden, maar ik ben benieuwd hoe jullie dit doen..

Verder wil ik ook weten hoe jullie je Lori belonen als hij iets goed doet.

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

xx Kirsten & Paco

Over welk en hoe het fruit aan te beiden heb ik geen ervaring want heb ze niet.

Welke beloning je mag geven is simpel dat wat ze lekker vinden, waar ze van wijze van spreken een moord voor doen.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ik heb geen Lori's maar mijn gaaitjes krijgen het fruit vaak laag, dus een bakje op de bodem van de kooi. Dit tegen het knoeien. als ik het hoog geef zit meestal alles onder en vers-voer wil ik direct opgeruimd hebben.

Ook geef ik het regelmatig buiten, als het weer het toestaat. Daar is knoeien sowieso geen probleem... Buiten geef ik hen gewoon steeds een klein stukje. Ze pakken het aan en eten het op.

Comment

Dankje rebekka, maar ik bedoel meer de vorm van aanbieden. Aangezien lori's een zachtere snavel hebben dan andere papegaaien kan ik me bedenken dat het moeilijker is om hard fruit zo te eten. Dus ik doel naar stukjes of als een puree

Comment

Een vriendin van mij had een lori, ze gaf fruit dacht ik in kheel kleine stukjes
          of gepureerd, anders ging ie er vooral aan likken.
          Als extra beloning mogen lori's een paar zonnepitjes per dag, dus niet teveel.
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ahh dankje antonia! Ik ga kijken of meneertje zonnepitjes lekker vind, die hebben we genoeg in huis namelijk voor de grijze roodstaart en ons bonte boertje.

Verder ga ik ook kijken of hij gepureerd en in kleine stukjes gesneden fruit lekker vind.

Heel erg bedankt voor je antwoord.

xx

Comment

Ow, haha... ja dat is een andere vraag...

Ik heb dus geen Lori's, maar is het een hele domme vraag als ik vraag wie er het fruit pureert van Lori's in het wild?

Zonder gekheid... misschien moet je pureren en steeds is harder aanbieden. Dan zie je vanzelf wat er verwerkt kan worden door vogels. Begin met pureren, daarna goed rijp zacht fruit en later wat harder fruit, eerst klein gesneden, later wat grover...

waarschijnlijk is de ene lori de ander lori ook niet

Comment

Een lori heeft een andere tong dan andere papegaaien, in de natuur eten ze vooral nektar
                Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X