Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tong van de Lori

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tong van de Lori

Hoi ik ben nieuw hier
    en ik heb even een vraagje mijn lori Gini is nu anderhalf jaar
    hij heeft altijd haartjes op zijn tong gehad (op de voorkant)
    maar nu zijn ze ineens verdwenen ik heb wel eens gelezen dat ze weg gaan als ze zaad erbij gaan eten maar dat krijgt de mijne niet alleen maar z'n lorifood en fruit enzo hoe kan dat?

# Pacco & Gini;
    Pacco # Lori#

Hallo Pacco,
    Er zijn hier op het forum weinig of geen mensen die ervaring hebben met de lori. Ik denk dat je het beste je vraag eens kunt stellen op vogelarena.com
    Hier zijn een aantal lori kwekers, ik denk dat die je vraag wel kunnen beandwoorden

Groetjes Erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pacco Bekijk Berichten
      Hoi ik ben nieuw hier
      en ik heb even een vraagje mijn lori Gini is nu anderhalf jaar
      hij heeft altijd haartjes op zijn tong gehad (op de voorkant)
      maar nu zijn ze ineens verdwenen ik heb wel eens gelezen dat ze weg gaan als ze zaad erbij gaan eten maar dat krijgt de mijne niet alleen maar z'n lorifood en fruit enzo hoe kan dat?

# Pacco & Gini;

Hallo Pacco,

De lori heeft een lange smalle tong die aan het einde borstelig is.
      Aan de punt zitten kleine uitsteeksels die de vogel naar believen omhoog kan richten bij het drinken van water en het eten van bijvoorbeeld nectar uit de bloem of ander vochtig voedsel.
      Wanneer de vogel droog voer aangeboden krijgt, zoals pellets en zaden, zal de noodzaak om de borstelpunten bij het eten omhoog te richten minder zijn maar de borstelige tongpunt blijft wel aanwezig.
      Voor zover mij bekend wordt de opbouw en structuur van de tong niet door de soort voeding die gegeven wordt beïnvloed.
      Mogelijk dat je je vergist en dat de borstelige tongpunt nog steeds borstelig is maar dat de vogel ze gewoon niet omhoog gericht heeft.

mvg. Frans
      fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X