Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

niet tam te krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• niet tam te krijgen

beste mensen

ik heb 4 weken geleden een parkiet gekocht en ben er erg blij mee, maar ik wil hem graag tam maken dat is natuurlijk stukken leuker. ik heb de parkiet de eerste 48 uur met rust gelaten zodat die goed aan zijn omgeving kon wennen. daarna ben ik met trosgierst aan de gang gegaan om hem tam te maken zoals uitgebeeld in dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=BNi1rJZ_-_0. toen begon het rare gedrag ik kan hem de trosgierst laten eten terwijl ik hem vast heb zonder problemen maar hij komt er niet zelf naar toe ik met de trosgierst redelijk dicht in zijn buurt houden. ook kan ik gewoon met mijn hand in de kooi gaan en hem over zijn buik/snavel aaien de parkiet blijft dan gewoon zitten. maar het lukt me me geen mogelijkheid om hem op mijn hand/vinger te krijgen. hij blijft alleen maar op zijn stokje zitten ( zit hij trouwens alleen maar) de enigste keer dat hij op mijn hand gaat staan is als hij toevallig naar de andere kant wil springen maar de afstand is te groot dan loopt hij zonder probleem over mijn hand naar het andere stokje. het lukt dus alleen spontaan.

wat kan ik eraan doen om ervoor te zorgen dat hij op mijn hand/vinger gaat zitten ben er al 4 weken mee bezig met uiterst veel geduld.

mvg dylan

hoi dylan , misschien is je parkietje te oud om nog tam temaken en anders moet je heel veel geduld hebben.
    heb je het parkietje in de dierenwinkel gekocht?
    groetjes monica

Comment

bijna zelfde probleem

hoi,

mijn parkiet rico is pas 3 maand oud en is al 1 week bij mij.
      helaas eet rico geen trosgierst dus is dat geen opzie voor mij, maar ik heb hem al zover gekregen om op mijn hand te zitten.
      als hij eenmaal op mijn hand zit en ik beweeg rustig mijn hand dan springt hij er af en gaat naar zijn zit plek.

je vertelde dat je zen borstje mag aanraken en aaien.
      wat je is zou moeten proberen (is bij gelukt
      is om tussen de borst en het begin van de pootjes met je vinger te duwen.
      borstje> )
      begin van de pootjes > \

dit heeft het effect dat de vogel van zijn stokje wordt geduwd en verplicht wordt om op je vinger te staan.
      doe dit ongeveer 5x op een dag totdat hij er (als je zijn poot aan raakt ) van zelf op gaat zitten.

ik hoop dat dit helpt

groetjes, niels

Comment

handig filmpje trouwens

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X