Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kakariki

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kakariki

Hoi allemaal,
    Ik ben de trotse bezitter van wildkleur geelvoorhoofd kakarikies en gele roodvoorhoofdkakarikies.
    ik heb een vraag over kakarikies, hopelijk kan iemand mij helpen;
    Ik heb koppels jonge kakariki´s in kweekbakken zitten, er is mij namelijk verteld dat je ze best zo snel mogelijk bij elkaar zet en een nest aanhangt. Nu het kouder wordt wil ik de koppels in een grote voliére samenzetten zodat ze gedurende de winter kunnen vliegen.
    Maar men zegt me dat ik dat best niet doe want het volgend seizoen kweken ze dan niet meer eens je ze uit de kweekbak gehaald hebt en de nest afgepakt hebt. Nu ben ik van mening dat het gezond is dat een vogel kan bekomen en vliegen enkele maanden gedurende de winter, ik laat ze niet graag altijd in de kweekbak zitten om er maar mee door te kweken.
    Ook het pluimenverlies tijdens de kweek, is daar iets aan te doen;
    Heeft iemand hier ervaring mee.

Mvg, David

hoi davidv,
    je kakariki,s zou ik lekker in de voliere doen.
    maar hij moet wel redelijk groot zijn als je meerdere mannen bij elkaar zet.
    weet niet hoe oud je kakariki,s zijn maar je kunt het beste een jaar wachten met kweken .
    volgend jaar zou ik ze dan pas in de kweekkooien zetten.

Comment

kakarikies

Alvast bedankt voor de snelle reactie, het zijn nog jonge vogels van minder dan een jaar; ze wroeten wel al in de nestbakken en daarom durf ik ze niet goed in de voliére plaatsen.
      Heb 1 koppel wildkleur die 2 nestjes hebben gehad van elk 6 jongen, en dus nu beginnen ze hun pluimen te verliezen.
      Dus best in de voliére plaatsen en volgend seizoen terug in de kweekbak en dan kweken ze terug?

Mvg, David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davidv Bekijk Berichten
        Alvast bedankt voor de snelle reactie, het zijn nog jonge vogels van minder dan een jaar; ze wroeten wel al in de nestbakken en daarom durf ik ze niet goed in de voliére plaatsen.
        Heb 1 koppel wildkleur die 2 nestjes hebben gehad van elk 6 jongen, en dus nu beginnen ze hun pluimen te verliezen.
        Dus best in de voliére plaatsen en volgend seizoen terug in de kweekbak en dan kweken ze terug?

Mvg, David
        hoi David,
        zolang je geen broedblokken in de voliere hangt is er niks aan de hand, waarschijnlijk vallen je vogels nu gewoon in de rui dus niks aan de hand. je kunt ze wat extra vitamine/mineralen geven om goed door de rui te komen. als je ze volgend jaar terug in de kweekkooi doet en je geeft de juiste voeding komen ze vanzelf weer in broedstemming.

groetjes mirjam

Comment

Kakeriki

Hoi Ik ben op zoek naar een jonge kakeriki,kunnen jullie mij een vertrouwd adres adviseren hiervoor,

Vriendelijk dank en hoor graag van u

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X