Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Valkparkiet wil opeens geen gekroel meer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Valkparkiet wil opeens geen gekroel meer

Mijn valkparkietje is nu een maand of 8 / 9. Ze was echt super tam, maar wil nu niet zo graag meer met me kroelen en/of bij me zitten. Ze zit graag los in de kamer, maar zodra ik eraan kom, gaat ze ervandoor. Ze stapt nog wel op, tot het moment dat ik haar wil aaien, dan vliegt ze er weer vandoor. Dit deed ze eerder niet.
    Het probleem is nu dus ook hoe haar in de kooi te krijgen. Haar kooi lijkt ze zelf niet te vinden (hartstikke mooie kooi, ze klaagt niet als ze erin zit, maar ze is liever los natuurlijk).

Hoe kan het dat haar gedrag zo opeens veranderd is? Ik wil zo graag weer lekker met haar kroelen.

Misschien is ze in de rui, dan voelen die nieuwe pennetjes pijnlijk aan. Of er wat anders waar ze pijn heeft.
    Zit ze veel te slapen? Ziet ze er wel goed, energiek uit? Er moet iets aan de hand zijn. Observeer haar maar goed of ze ander gedrag vertoont.
    Koko en Duckie

Comment

Ze is inderdaad in de rui en er zitten ook veel nieuwe pennen in. Ik hoop dat dit het is.

Ze ziet er juist heel vol en mooi uit qua veren, is verder precies hetzelfde als dat ze normaal , ze wil alleen niet meer graag bij me zitten. Ze is niet bang, dat niet.

Comment

Ik heb 2 valkjes met de paplepel groot gebracht. De een was uit het nest gegooid door de oudertjes en is liefdevol met handen groot gebracht en zag dus totaal geen gevaar van handen. Ik kon er alles meedoen. De ander is uit het nest gepakt en heeft alles ondergaan. Toen na ongeveer een half jaar kwam er toch een heel ander karaktertje naar buiten. Was niet bang voor handen maar wilde geen polenaise aan zijn lijfje. Toch kwam hij altijd bij mij zitten. Ik heb hem rustig zijn gang laten gaan maar ging hem wel steeds weer even
        proberen aan te halen. Dus het zou ook het karaktertje kunnen zijn maar wees gerust, ik denk idd dat het bij jou de rui is. Laat hem voorlopig maar op je hand en kriebel hem pas als hij blijft zitten maar met een vinger en niet te hard drukken. Komt dan wel weer goed hoor!
        Veel plezier!
        Koko en Duckie

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X