Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opstappen leren Pyrrhura

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Opstappen leren Pyrrhura

Sinds een aantal weken heb ik een Pyrrhura Hypoxantha. Een geweldig lief vogeltje geboren in oktober en al goed tam.
    Ik wil haar leren opstappen, maar ze is bang voor handen en vlucht dan.

Ik kan haar wel met mijn hand knuffelen en aaien op het kopje en onder de snavel, dus echt heel bang voor handen is ze niet.

Met het opstappen gaat het alleen niet goed, ze wil het niet vlucht dan ook en pakt dan eerst rustig een velletje beet en bijt daarna behoorlijk door.
    Ik weet dat je hier niet op moet reageren, maar na een aantal keer flinke beten wordt dit toch erg vervelend.

Ze zit wel graag op mijn schouder en onderarm, zolang er maar stof op mijn huid zit, anders pakt ze steeds rustig een velletje en gaat dan steeds harder bijten.

Iemand tips om opstappen te leren zonder dat mijn handen helemaal kapot gaan? Voor de info, ze is gewiekt, dus mss dat ze bang is om naar beneden te vallen?

Grt Ben
    Last edited by Benji1980; 28-12-12, 11:28.

Misschien dat je het met handschoen kan proberen.

Of iedere keer dat ze je flink bijt iets van haar vragen bv. op je schouder komen zitten (iets waarvan je zeker weet dat ze dat kan). En dan dat belonen en het bijten negeren.
    En bij niet bijten flink belonen met stem of voer...

Groetjes

Comment

Bedankt, ik oefen met een stok en dat gaat nu goed. Ook met handschoen gaat het goed.
      Maar op blote handen gaat het nog lastig, de stok heeft zo ook eerst flink in haar snavel genomen voordat ze die vertrouwde. Ik denk dat ik dus een flink hap moet gaan doorstaan in mijn hand voordat ze dat gaat doen. Eerst maar een weekje met stok en handschoen

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X