Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Door de bomen de parkieten niet meer zien!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Door de bomen de parkieten niet meer zien!

Hallo allemaal,
    Tjeetje wat bestaan er veel parkieten!
    Ik loop tegen soorten aan die mij aanspreken, kijk veel filmpjes op youtube, google veel en en en.....

Misschien dat er mensen op dit forum zitten die een paar vragen kunnen beantwoorden En ervaringen kunnen delen.

Eerst even wat ik van plan ben (correct me if I'm wrong, vul me aan, graag zelfs).
    Ik ben opzoek naar 2 parkieten die ik in huis kan houden.
    Ik heb een ruim huis (woonkamer van 12 meter) waarin ik een ruime voliere kwijt kan,
    De voliere en inrichting ervan wil ik helemaal klaar hebben staan.

Heb de mogelijkheid ze 6 uur per dag buiten de voliere te laten, waar ook een speelboom zal staan en touwen/ trappetjes komen te hangen. En tenminste 1x per maand een nieuw speeltje in de voliere aan te bieden of een speeltje te verhangen.

Ook zal ik consequent bezig gaan met het leren van trucjes en het psychisch bezig zijn. Iets wat ik ook erg graag doe (en kan met andere dieren).

De Jendaya ben ik helemaal verliefd op en staat bij mij op nummer 1.
    In de vogelkelder hebben ze een uitgegroeid paar zitten wie mij kostelijk kunnen vermaken Kan er rustig 2 uur bij staan en meespelen. Hierdoor weet ik ook wat voor geluid eruitkomt (naar mijn idee als ze opgewonden zijn of iets niet prettig vinden), hoe groot ze uiteindelijk worden en wat een onwijs kicke beestjes dit zijn!
    Maar ik wil er eigenlijk meer over weten Dus brand los! Voeding, kooi inrichting etc. Betrouwbare kwekers?...

De swiftparkiet spreekt mij ook aan.
    Maar is de voeding en zijn de flatsen te vergelijken met die van de Lori?
    Heeft iemand ervaring met swiftjes in huis?

De Pruimekopparkiet,
    Daar lees ik echt weinig over! Zijn het uberhaupt vogels voor in huis?
    Waar zou ik deze vogels in real live kunnen bekijken?

De Zonparkiet vind ik een goede optie als ik niet slaag in een zoektocht naar een Jendaya.
    Alhoewel de Jendaya mij qua uiterlijk meer trekt

De Muisparkiet spreekt mij ook aan.
    Is de schreeuw vergelijkbaar als die van een Jendaya?
    Ik lees dat het sloperds zijn hoe moet ik dat voor me zien? Kan je dit bv. voorkomen door bv. takken aan te bieden?
    Hoe ze hun nest maken ben ik van op de hoogte, hier zie ik geen problemen in, moet ik hier wel problemen inzien?

Als ik voor een dier ga blijft hij tot de dood bij mij en het liefste zolang mogelijk Er is gewoon kans dat een parkiet tientallen jaren bij je blijft en daarom vind ik het ook zo moeilijk een keuze te maken voor wat ik ga kiezen! En waar je ze vandaan haalt ivm gezondheid. Ik wil een koppel want vind het wel zo prettig dat de diertjes interactie kunnen hebben met elkaar en elkaar kunnen jeuken en kroelen.

Het liefst wil ik een onverwant koppel, dit is omdat ik nooit weet wat ik in de toekomst wil en alle wegen wil openlaten. Ik ben me ervan bewust dat veel mannetjes tijdens de broedtijd terrotoriaal gedrag kunnen vertonen.

Nu een volgende vraag!
    Hoe kom je aan een onverwantkoppel?
    Ik wil sowieso voor jonge vogels gaan die net zijn uitgevlogen en zelfstandig eten.
    Vanaf welke leeftijd kan je ze DNA laten testen (blijkt hieruit ook met welke sex je te maken hebt?/ is DNA testen gevaarlijk)?
    Kan DNA testen ook voor de koop? Ivm ziektes...
    2 vogels van verschillende adressen ben ik een beetje huiverig om ivm ziektes. Sluit DNA onderzoek alle ziektes uit?
    Als je geen babyvogels wilt bied je de vogels geen broedgelegenheid aan, snap ik dit goed? Of is dit per soort verschillend?

In afwachting op reacties
    Echt een enorme lap tekst

jendaya,te gekke vogel,spelen met van alles,kroelt graag.alleen heb ik de mijne weg moeten doen omdat als hij bij me zat en ik mijn kleindochter wilde knuffelen haar steeds beet.ze zijn erg te vergelijken met de zon.muisparkieten zijn ook geweldig.had een popje wat altijd overal mee naar toe ging,heel aanhankelijk,heel trouw,vloog nooit weg,soms een rondje en kwam dan weer terug,wel drammerig als ze een keer niet mee kon,bleef maar naar me toe komen.als ze nest gedrag vertoonde kon ze wel een kwartier achter elkaar herrie maken.het mannetje was wat afsandelijker maar kon heerlijk kletsen.ze friemelen wel graag aan je,eeltt en harde dingetjes van je vingers en tenen bijten en korstjes eraf halen.ze knagen graag en ik gaf ze bijvoorbeeld leg dozen van wereld gerechten ofzo,papier en karton slopen ze graag.

Comment

Bedankt voor je reactie Milaja
      Weet jij nog wat je de Jendaya voerde?

Comment

ik wisselde een beetje af,fruitblend vond hij in ieder geval heel lekker en gewoon fruit,mandarijn was hij bijvoorbeeld gek op.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X