Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pyrrhura clickertraining

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pyrrhura clickertraining

Ik wil graag gaan beginnen met een clickertraining, alleen neemt mijn pyrrhura Stark de zonnepitjes niet aan. Hij laat ze elke keer vallen.. Op deze manier kan ik niet echt een training beginnen toch? Hoe los ik dit op? Zijn er andere zaadjes die ik kan proberen?

Maar doet hij wel wat je wil? Reageert hij op de clicker?
    Ik heb dat in het verleden eens gedaan met een pyrrhura en die training werkte als een trein. Hij leerde zo enorm snel van alles en nog wat. Super leuk!

En anders wellicht eens kijken naar andere zaadjes. Kijken welke hij het lekkerste vindt. Kun je misschien gewoon uit een zaadmengsel pakken om uit te proberen. Dan heb je al verschillende bij elkaar.

Comment

Je moet zelf uitvinden wat jouw vogel lekker vindt...
      Pinboompitjes doen het vaak goed, stukjes walnoot, stukjes fruit etc etc... Probeer zelf gewoon wat dingen uit en gebruik dan hetgeen hij het lekkerste vindt als beloning.

Comment

Egwene:
        Nee, hij doet niet wat ik wil. Hij wil alleen maar spelen en schrikt van de clicker en vliegt dan weg. Dus ik moet hem misschien eerst ook laten wennen aan het click-geluid.

Comment

Gebruik je alleen de clicker of ook je stem als beloning?

Comment

Sommige clickers kun je afstellen op hoe hard de clicker moet clicken. Daarnaast proberen wij altijd de clicker buiten het gezichtsveld van de pyrrhura te houden. Zo zijn we in ieder geval begonnen. Naast clicken ook je stem gebruiken en belonen. Na verloop van tijd zal je pyrrhura snappen dat clicken gelijk staat aan belonen.

Dan kan het inderdaad heel snel gaan met trucjes.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X