Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pyrrhura aanschaffen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pyrrhura aanschaffen?

Hallo Iedereen,

Ik ben zelf een student van 21 jaar en woon nog bij mijn ouders thuis.
    Sinds een aantal weken wil ik graag weer een vogel in huis hebben (hiervoor hebben we wel eens een paar grasparkietjes gehad) die ook goed tam te maken is en trucjes kan leren.
    Daarom heb ik me al veel ingelezen op internet en er rest mij op dit moment eigenlijk 1 vraag.

Ik zou graag een pyrrhura willen maar ik ben overdag niet veel thuis, 's avonds ben ik er wel en in het weekend ook. Het beestje zal dus wel een paar uur per dag aandacht krijgen maar overdag dus niet zo veel. Raden jullie mij hierdoor af een Pyrrhura te nemen?

mvgr,
    Bas

Oorspronkelijk geplaatst door buzzter Bekijk Berichten
    Hallo Iedereen,

Ik ben zelf een student van 21 jaar en woon nog bij mijn ouders thuis.
    Sinds een aantal weken wil ik graag weer een vogel in huis hebben (hiervoor hebben we wel eens een paar grasparkietjes gehad) die ook goed tam te maken is en trucjes kan leren.
    Daarom heb ik me al veel ingelezen op internet en er rest mij op dit moment eigenlijk 1 vraag.

Ik zou graag een pyrrhura willen maar ik ben overdag niet veel thuis, 's avonds ben ik er wel en in het weekend ook. Het beestje zal dus wel een paar uur per dag aandacht krijgen maar overdag dus niet zo veel. Raden jullie mij hierdoor af een Pyrrhura te nemen?

mvgr,
    Bas
    Je woont nog bij je ouders, willen zij nu nog wel een vogel in huis ???
    Als je een vogel hebt zorg er dan voor dat er voor de vogel genoeg afleiding is overdag als er niemand voor hem is
    verse wilgentakken of een tijdschrift om te verscheuren of iets dergelijks kan al voor afleiding zorgen
    een vogel mag graag vliegen Een pyrrhura is niet zo groot dat dit onmogelijk is in een woonkamer
    Desnoods als de mogelijkheid er is dan zou je ook een kleine voliere buiten kunnen hebben en een kooi bij je in de kamer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PyrrhuraFriesland Bekijk Berichten
      Je woont nog bij je ouders, willen zij nu nog wel een vogel in huis ???
      Als je een vogel hebt zorg er dan voor dat er voor de vogel genoeg afleiding is overdag als er niemand voor hem is
      verse wilgentakken of een tijdschrift om te verscheuren of iets dergelijks kan al voor afleiding zorgen
      een vogel mag graag vliegen Een pyrrhura is niet zo groot dat dit onmogelijk is in een woonkamer
      Desnoods als de mogelijkheid er is dan zou je ook een kleine voliere buiten kunnen hebben en een kooi bij je in de kamer

Ja klopt, zij willen wel een vogel in huis en op het moment dat ik uit huis ga gaat die met mij mee.
      Dus dat is allemaal wel geregeld.
      bedankt voor alle tips en ik zal er zeker wat mee gaan doen.
      Nou had ik nog wel een andere vraag, ik had namelijk een mooie kooi gezien maar ik weet niet of een tralieafstand van 20mm te groot is voor een pyrrhura?

mvgr,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buzzter Bekijk Berichten
        Ja klopt, zij willen wel een vogel in huis en op het moment dat ik uit huis ga gaat die met mij mee.
        Dus dat is allemaal wel geregeld.
        bedankt voor alle tips en ik zal er zeker wat mee gaan doen.
        Nou had ik nog wel een andere vraag, ik had namelijk een mooie kooi gezien maar ik weet niet of een tralieafstand van 20mm te groot is voor een pyrrhura?

mvgr,
        Ik heb zelf op dit moment 3 pyrrhura's van een jaar oud in een kooi met tralieafstand 20mm. Dat gaat goed. Een jonge pyrrhura van zo'n 6/7 weken net zelfstandig etend kan daar nog te klein voor zijn.
        misschien kun je hem in dat geval nog even tijdelijk in een gewone parkietenkooi huisvesten. Op dit moment heb ik zelf 4 pyrrhura molinea wildkleur jongen in een nest die elk moment uit het blok kunnen komen en ik heb de eerste 2 jongen pyrrhura molinea uit ander nest die nog maar net uit het ei gekropen zijn
        Dus als de afstand niet te ver is kun je als je het wilt ook hier een kijkje nemen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PyrrhuraFriesland Bekijk Berichten
          Ik heb zelf op dit moment 3 pyrrhura's van een jaar oud in een kooi met tralieafstand 20mm. Dat gaat goed. Een jonge pyrrhura van zo'n 6/7 weken net zelfstandig etend kan daar nog te klein voor zijn.
          misschien kun je hem in dat geval nog even tijdelijk in een gewone parkietenkooi huisvesten. Op dit moment heb ik zelf 4 pyrrhura molinea wildkleur jongen in een nest die elk moment uit het blok kunnen komen en ik heb de eerste 2 jongen pyrrhura molinea uit ander nest die nog maar net uit het ei gekropen zijn
          Dus als de afstand niet te ver is kun je als je het wilt ook hier een kijkje nemen...
          Dankjewel voor je snelle reactie. Ik zal de pyrrhura dan de eerste tijd wel in mijn oude parkietenkooi vesten.
          Die is ongeveer 50 hoog 40 breed 30 diep maar dat gaat dus wel lukken begrijp ik?

De kooi die ik nu namelijk aan wil schaffen is op dierenvilla.nl en dan de max direct (in de aanbieding voor 70 euro)

Op dit moment heb ik al toegezegd aan een vrouw van een dierenspeciaalzaak in de buurt (zij had ook een nestje en voert hem thuis voor mij met de hand op, hij is op dit moment 7 weken). Maar mocht ik in de toekomst er een 2e vogel bij willen dan zou ik eventueel bij u terrecht kunnen?

Mvgr,

Bas Meijer

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X