Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alexander parkiet bijt ineens?? help! wie weet raadt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alexander parkiet bijt ineens?? help! wie weet raadt?

Hallo allemaal,

Wat een leuk forum! kan hier een hoop wijzer worden zie ik al. Ik heb een vraag. Wij hebben een jonge Alexander parkiet, Okki genaamd ;o) wij geven nog twee x per dag pap en dat gaat heel goed, hij is al erg tam en snapt het commando al om op te stappen. We konden 'm in zn kooitje aaien en doen tot drie dagen geleden. Ineens gaat hij vol op in de aanval zodra je je hand in de kooi stopt. Als hij uit de kooi is, kan je met 'm knuffelen en aaien, maar zodra hij in zn kooi zit is het bingo! heeft iemand enig idee hoe dit komt? en wat kan ik er aan doen. We laten 'm wel steeds weten doormiddel van neeee dat dit niet mag, maar ik vind het zo vreemd dat hij dit helemaal niet deed, en nu ineens wel! zelfs het etensbakje pakken wordt op deze manier een onaangename bezigheid.

Hij heeft eten en drinken tot zijn beschikking, genoeg te spelen en een grote ruime kooi. Wie kan ons op weg helpen met raadt?

groetjes Linda

zo herkenbaar. De eerste dagen is ie nog van slag, nieuwe omgeving, andere handen en als ie zich wat georiƫnteerd heeft en zijn kooi als veilig beschouwd, moet je hem even met rust laten.
    Zijn kooi is de enige veilige plek voor hem die hij kent en verdedigd deze.

Zijn territorium. Respecteer deze en wordt weer opnieuw vriendjes. Geef hem lekkere dingen door de tralies en hij zal ontdekken dat jouw handen hem niets doen, dat ook deze veilig zijn.
    Succes. Je moet er wel de tijd voor nemen hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
      zo herkenbaar. De eerste dagen is ie nog van slag, nieuwe omgeving, andere handen en als ie zich wat georiƫnteerd heeft en zijn kooi als veilig beschouwd, moet je hem even met rust laten.
      Zijn kooi is de enige veilige plek voor hem die hij kent en verdedigd deze.

Zijn territorium. Respecteer deze en wordt weer opnieuw vriendjes. Geef hem lekkere dingen door de tralies en hij zal ontdekken dat jouw handen hem niets doen, dat ook deze veilig zijn.
      Succes. Je moet er wel de tijd voor nemen hoor.

Dank je wel voor je reactie! Hij is als hij uit de kooi is echt een schatje! We voeden hem ook nu in de kooi omdat hij beter eet dan als op schoot. We gaan er zeker de tijd voor nemen want hij is echt te leuk!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X