Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pyrrhura overleden...Wat nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pyrrhura overleden...Wat nu?

Hoi Allemaal

Vanochtend toen ik wakker werd, zag ik dat Rio (een van onze 2 tamme pyrrhura's) bol zitten. Ik aaide haar even en ging ontbijt maken maar even later zag ik haar op de bodem zitten. Gelijk heb ik haar onder mijn sweater gedaan om haar warm te houden en de dierenarts gebeld. Ik kreeg een antibiotica kuurtje mee, met een pijnstilling en was gelijk begonnen. Nog voor 9 uur had ze haar eerste medicatie op. Maar om 11:00 ging ze dood in mijn armen. Heel raar en ik ben er helemaal overstuur van. Wat het doodsoorzaak is weten we niet. Ze was altijd nog een zwak vogeltje en had al meerdere kuurtjes op de afgelopen jaar, maar ze kwam er iedere keer weer bovenop. Deze keer is het heel snel gegaan en kon ik haar niet meer redden.

Ze was 1 jaar oud, en mijn andere pyrrhura Zuri is nu 1,5 jaar oud. Zuri en Rio was gek op elkaar. Ze deden alles samen, van kroelen, slapen, vliegen en eten ect. Nu roept Zuri steeds en vind het gek dat ze er niet meer is. Ik heb haar nog even aan hem laten zien, en toen is ze in de tuin begraven.

Zuri lijkt niet ziek en is zo vrolijk als altijd. Ik wil nog even de dierenarts bellen en vragen of wij maar niet vast Zuri medicatie moeten geven of niet. Ik heb vanmiddag hun kooi goed schoongemaakt en ontsmet.

Nu is mijn vraag. Ik kreeg Zuri en Rio tegelijk van de fokker en ze groeide samen op. Is het slim een andere pyrrhura vriendje voor Zuri te kopen, en zo ja, moet ik nog even een paar weken wachten, of (als die helemaal gezond verklaart is) moet ik dat maar zo snel mogelijk doen? En is het slimmer een jonkie bij Zuri te plaatsen of kan een oudere pyrrhura ook? Ik heb geen idee hoe zo iets gaat. Ik ging ervan uit dat die 2 samen oud zou worden. pffff

Ik hoor graag jullie advies
    Last edited by koko de kaketoe; 21-05-13, 15:03.

Wat heftig zeg!
    Wel heel fijn dat je nog ìets hebt kunnen proberen, ook al heeft het niet mogen baten...
    Heel veel sterkte met dit verlies!!!
    Ik hoop dat de andere forumleden je vraag kunnen beantwoorden.

Groeten,
    Suus
    Groetjes,
    Suus

Cobus & Daisy

Comment

Oww! wat erg! allereerst heel veel sterkte!
      Helaas heb ik dit nog geen maand geleden ook moeten meemaken met mijn tamme pyrrhura's van +- 6 maanden jong. Één van de twee moest geopereerd worden en is niet meer wakker geworden uit de narcose.

Ook mijn twee guppies waren samen opgegroeid (kwamen uit hetzelfde nest), en waren niet te scheiden.
      Ik heb dan ook gelijk de kweker waar ik ze vandaan heb opgebeld, die vond het zo verschrikkelijk en een paar dagen later heb ik een baby vriendje voor mijn Croky opgehaald.
      Inmiddels hebben ze vorige week kennis gemaakt, en na een kort ruzietje, zitten ze nu aan elkaar geplakt als plakband

Ik ben weer heel blij voor Croky, je kon echt zien dat hij het gekroel met een vogelvriendje heel erg had gemist.

Als ik zo dus naar mijn eigen verhaal kijk zou ik zeggen ga op zoek naar een nieuw maatje, en ik heb daarbij ook de keuze gemaakt (samen met de kweker) om een baby erbij te halen ipv. een wat oudere vogel.

Heel veel sterkte en succes met het maken van een keuze.
      Laat je nog even weten hoe het verder is gegaan?
      Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

Comment

Wat ontzettend zielig. Met een maatje erbij heb ik zojuist een vraag gesteld, dus zou ik niet weten.
        Maar wilde laten weten dat ik het heel erg vind, en wil je heel veel sterkte toewensen
        Groetjes,Bianca

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X