Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP! met me zonneparkiet!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• HELP! met me zonneparkiet!

Hallo,

Mijn naam is Jan en de naam van me zonneparkiet is Binky. Binky is aankomend november 2 jaar oud. Alleen heb ik nu een probleempje? Binky was vanaf het begin dat ik hem had (8 weken) lekker druk, spelen gek doen, praten echt van alles! Nu de laatste 2 weken zit hij héél rustig elke keer op ze stokje klimt naar de voerbak en waterbak en voor de rest doet hij niks meer! Hij praat niet meer, tot grote spijt! binky en ik zijn 3 maanden geleden verhuist, maar hier kan het volgens mij niet aanliggen. Binky heeft altijd ze voerbak vol met parkietenzaad en een paar zonnepitten. krijgt elke dag vers water. HELP HELP HELP wie kan me vertellen wat er met de vogel aan de hand is?

ik zou hem eens na laten kijken.
    en een verhuizing kan wel degelijk veel impact hebben

Comment

Een zonparkiet is over het algemeen niet zo gevoelig voor veranderingen maar zeg nooit nooit.

Wat de voeding betreft, ik weet niet wat voor parkietenvoer je geeft maar hier krijgen alle aratinga's
      papegaaienvoer als zaadmengsel en pellets. Is ie misschien niet in de rui ? Dan kan af en toe een half
      theelepeltje eivoer helpen.
      Twijfel je toch, bezoek dan idd eens een vogelarts.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ik denk niet dat die verhuizing hier iets mee te maken heeft aangezien hij volgens zeggen 3 maanden geleden verhuist is en zijn vogel pas sinds 2 weken dit gedrag vertoont. Zou dan eerder zijn geweest als het stress was lijkt me., ik zou dus naar een vogelarts gaan.
        https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

Comment

Ik zou ook naar een vogelarts gaan.. Zo snel mogelijk! Klinkt niet goed zoals je het beschrijft in ieder geval

Comment

hallo,

de vogelarts zegt dast alles goed is met binky! maar waar ik nu ook over na zit te denken, 4weken geleden ben ik begonnen met ander voer... ik ga nu gelijk weer over stappen op ze oude voer, kijken wat hij daar op doet!

Comment

hallo,

binky was er helemaal overheen... maar vanmorgen was hij ineens heel stil... lag in een hoekje op ze zij... en was koud... dacht eerst dat hij dood was... heb hem uit de kooi gehaald en hij begon weer op te fleuren... maar nog niet zoals het moet.. ga zo naar de dieren kliniek in drachten, hopen dat die meer kunnen vertellen! hij was net ook op de kop in de waterbak gevallen...... kan dus ook niet meer goed op ze pootjes staan

Comment

dat klinkt helemaal niet goed
                lijkt wel of hij een beroerte ofzo gehad heeft

Comment

Ik denk dat je hem net op tijd gevonden hebt en door warmte weer opgewekt hebt.
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

hallo,

ben vanmiddag 3uur met hem in drachten geweest.... rontgen fotos gemaakt... bloed afgenomen... niks geen verhooge waardes! alleen voor de pdd is nu opgestuurd en krijg ik de uitslag nog van! tevens heeft hij een aantal prikjes gehad wat hem heel goed heeft gedaan! hij is weer helemaal de oude! loopt weer fladderd weer.... beetje praten! dus echt net op tijd erbij!

Comment

Wat fijn om te lezen zeg...! Hopelijk blijft hij zich goed voelen en is de uitslag negatief.

Comment

gelukkig zeg
                        dat was wel even schrikken
                        hopen dat het nu voorbij is

Comment

Ow, wat een stress!! ik hoop dat het verder positief blijft evolueren. hou ons op de hoogte...

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                          X