Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opgewonden halsband parkiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Opgewonden halsband parkiet

Sinds een paar weken heb ik een halsband parkiet overgenomen.
    hij begint zich al lekker op zijn gemak te voelen, alleen is er een maar..
    zijn vorige eigenaar vertelde dat hij haar vaak het hof wilde maken en dit liet ze ook toe.
    Nu is het zo dat hij nu ook bij mij en mijn vriend vaak opgewonden raakt. We kunnen hem nog niet aanraken, want daar is hij nog angstig voor, dus daar kan het niet aan liggen. Hij geeft ook voer op voor ons. Nu heb ik gelezen dat je duidelijk nee moet zeggen en in zijn kooi moet zetten.
    dit doen wij dus ook sinds kort. Nu is het alleen zo dat hij ook in zijn kooi vaak opgewonden raakt van zijn speeltjes. Is dit heel erg? Om die speeltjes nou weg te halen lijkt me geen optie, want gewoon spelen doet hij ook graag.
    Hoe kan ik het beste hiermee omgaan?

Partnergedrag naar speeltjes is minder erg dan naar jou (vind ik)
    Want als een vogel jou als partner 'kiest' kan hij je echt gaan claimen.
    Ik denk dat je nu de goeie aanpak hebt, want je kan het moeilijk voorkomen door zijn speelgoed weg te halen.
    Vind het goed dat jullie het niet toestaan als hij het naar jullie toe doet

Linda & Jack

Comment

Ok, thanks Gaan we hiermee gewoon zo door.

Comment

ik ben nu alweer een paar maanden verder en het partnergedrag is gestopt, ook tegenover zijn speeltjes
        In het begin stapte hij altijd netjes op, wel met angst, maar hij deed het wel.
        we zijn in de tweede week naar de dierenarts geweest voor bloedonderzoek en veertest en dit was was gelukkig negatief.
        hij plukt helaas nog wel, maar het wordt niet erger.
        het probleem is nu dat hij niet meer durft op te stappen sinds we bij de dierenarts geweest zijn.
        ook niet met iets lekkers. Dan pikt hij naar mijn hand en soms bijt hij echt of vliegt weg
        er is ook wel vooruitgang. Als ik op de bank zit dan komt hij gelijk op mijn schoot. En als ik hem met mijn hand rustig benader dan mag ik hem uren over zijn bolletje aaien en is hij totaal niet bang voor mijn handen. Daar geniet hij echt van. Zodra ik op wil staan word hij weer bang en wil weer bijten. Hebben jullie nog tips voor mij? Ik heb trouwens ook met een stok geprobeerd en daar is hij net zo bang voor, ben ook bang als ik het te vaak probeer, hij straks helemaal niet meer bij me durft te komen..

Comment

hij denkt zodra jij staat dat hij weer mee moet
          je moet zijn vertrouwen weer terug winnen,en dat kan best een tijdje duren
          doe gewoon met hem wat je nu doet
          probeer hem als je gewoon zit op te laten stappen en te laten zien dat er dan niks gebeurt en zet hem weer op je schoot
          als hij dat heel eng vindt houdt je je hand tussendoor vlak bij zijn pootjes en daarna zijn pootjes strelen
          langzaam opbouwen
          pas als hij dat een tijdje doet kan je dat weer staande gaan proberen

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X