Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een pyrrhura liefhebber / hobbykweker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Op zoek naar een pyrrhura liefhebber / hobbykweker

Hallo Allemaal,

Vorig jaar heb ik ook een bericht op dit forum geplaatst omdat ik mogelijk een pyrrhura wilde kopen. Omdat het toen september was en wij midden in een verbouwing zaten, was de timing niet heel handig. Nu zijn wij wederom opzoek.

Mijn vriend en ik hebben beide geen ervaring met parkieten en zijn er nog niet helemaal over uit of het slim is om met een pyrrhura te beginnen. Voordat we de beslissing nemen om een pyrrhura te kopen, zouden we heel graag een keer bij iemand thuis willen kijken met een tamme pyrrhura. We wonen in de omgeving Leiden. Helaas kennen wij niemand met een pyrrhura, dus ik hoop dat er iemand is die ons zijn/haar pyrrhura zou willen laten zien.

Ook zijn wij opzoek naar een hobbykweker. We hebben ons al redelijk ingelezen en zijn er wel over uit dat we een pyrrhura willen die gewoon door de ouders opgevoed is, maar wel gewend is aan mensen/handen. Ik denk dat onze voorkeur uit gaat naar een molinae, want ik heb gelezen dat de hypoxantha feller is.

Ik hoop dat iemand met meer verstand van pyrrhura's ons verder kan helpen.

Alvast bedankt in ieder geval!

Sorry,zie nu pas het bericht.
    Ik kweek pyrrhura's. Deze vogels zijn heel makkelijk handtam te maken zelfs als ze al zelfstandig zijn en opgevoed door hun ouders (doe ik altijd). Ik neem de jongen dagelijks ter hand. Met hun favoriete snoepjes en kleine stukjes noot en/of fruit kan je ze makkelijk aan jou laten wennen en laten doen wat je wil. maar er veel mee bezig zijn en... een vrouwenstem kan wonderen doen. Ze reageren beter op de fijne vrouwenstem dan die van de mannen.
    (Lady -lid hier- heeft ook een jonge vogel van bij mij die goed tam is)

Comment

ik kweek ook pyrrhuras
      ben het niet helemaal eens dat een hypoxantha feller is dan de molinea hoor

Comment

idd... met een hypoxantha wordt meestal de opalinemutant bedoeld. dus die hebben zeker dezelfde eigenschappen. De echte hypoxantha is weinig in de verblijven te vinden.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X