Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bergparkiet samen met prinses van wales?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bergparkiet samen met prinses van wales?

hey allemaal,

ik heb een volière van 3m x 2m x2m met een koppel bergparkieten en 2 koppels grasparkieten, deze zomer ga ik uitbreiden naar 4m x 2m x 2m
    mijn vraag is nu kan ik hier een koppel bergen in doen samen met een koppel prinsessen ook in het kweekseizoen
    zoniet welke kan ik hier dan wel bij doen, ik heb liefst de wat grotere soorten die je niet in de dierenwinkel ziet (valkparkiet)? dacht aan swiftparkieten maar hebben een moeilijke verzorging. nu zit ik te denken aan een koppel roodruggen of vleugels erbij of een koppel koningsparkieten.
    tips voor andere soorten zij altijd welkom, ik zeg er wel bij: geen neophema's heb ik een keer geprobeerd en is totaal mislukt.

groetjes thomas

Hoii,

Leuk de grote parkieten, blijven bij mij ook favoriet, heb in mijn voliere alexanders, halsbanden, een muisparkiet, pyrrhura's, valken, grassen en kwartels gehad, allemaal zonder problemen, iedereen heeft zn eigen plekje, en laat elkaar met rust, best leuk om te zien hoe ze met z'n allen naast elkaar slapen.
    Je zou ook nog kunnen denken aan baraband parkieten of pruimekopparkieten, iedere vogel word agressief in de broedtijd, een grasparkiet is net zo erg als een broedrijpe kaketoe, haha.
    De bergparkieten die je nu hebt vind ik ook erg mooi, zag laatst op mp een tamme staan, heb er nog over na zitten denken, haha.
    valkparkietjes zijn altijd leuk, net als bourkeparkieten, zelf zou ik die nooit nemen, niks voor mij ( die bourkes )
    Als iedereen zn eigen plekje heeft ben ik er van overtuigd dat het geen grote problemen zal opleveren, in mijn ogen ligt het meer aan de ruimte dan aan de soort.

hoop dat je er wat aan hebt,

Robin
    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

hoi,

kun jij alexanders combineren met andere parkiet soorten? hoe groot is die voliere?
      ik heb hier zeker wat aan dus volgens jou zijn er geen problemen met bergparkieten houden met prinsessen, je zegt ook dat grasparkieten erg agressief zijn, dit heb ik nog nooit meegemaakt hoor.
      nog 1 vraagje: zijn pruimekoppen geen agressieve parkieten

groetjes

Comment

Nou combineren is niet moeilijk hoor, gewoon bij elkaar zetten en even kijken ofdat het goed gaat, en dat ging het bij mij, ik heb 3 voerbakken hangen, 1 voor de valken en de grasjes, een voor de muisparkiet en een voor de alexanders, dat is ook het enige wat ik me kan bedenken wat ruzie zou kunnen veroorzaken.
        mijn voliere is 2 lang, 1 diep, 2 hoog, nu zit er een koppel grasparkieten, een koppel valken met 3 jongen van 5 weken, 1 muisparkiet, 2 alexanders en dan de kwartels op de bodem.
        En als je ziet hoe agressief sommige grasparkieten zijn als ze een nest hebben, hahaha, kleine duivels zijn het, vooral als je tropen met grassen houd, Denk dat het met pruimekoppen ook prima kan.

Comment

hoi,

bedankt voor je goede raad robin, ik denk dat ik 1 koppel prinsessen een koppel bergen en een koppel grasjes ga houden
          over die voliere ik vind wel dat je voliere veel te klein is voor alexanders en dan met nog andere er bij, als ik jou was zou ik die voliere toch een paar meters langer maken

groetjes

Comment

het scheelt dat de alexanders tam zijn en er overdag meestal uitkomen, dan zitten ze binnen op de boom.
            Als het pure kweekvogels waren dan had ik ze wel in een mooie vlucht zien zitten.
            Hoop dat het wat word met je prinsessen, laat me weten hoe het verloopt

succes

Comment

hoi,

ben je eigenlijk er zeker van dat je prinsessen met bergen kan houden om te kweken, want ik zou niet graag een vogel verliezen (kost redelijk wat geld)

groetjes

Comment

In avifauna zitten de prinsessen ook tussen de bergparkieten en de grasparkieten.
                Het is gewoon een gok, het gaat goed of het gaat niet, dat kan niemand je beloven, iedere vogel heeft risico's in zich, soms kun je die best wel nemen.
                En als je er zo ontzettend graag mee wilt kweken dan vind ik dat iedere soort, van grasparkiet tot ara per paartje of in een groep van dezelfde soort in een lange vlucht gehouden moet worden.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X