Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kakariki

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kakariki

hallo.

het is allemaal compleet nieuw voor mij.
    maar ik heb gisteravond een kakariki gekregen.
    voor het eerst dat ik een vogel/papagaai heb:P
    nou, in iedergeval. ik heb al veel opgezocht, maar ik zou echt NIET weten hoe ik zo'n beestje tam moet maken.

kan iemand mij hier stap voor stap mee helpen??

groeten Leon Aaltink

Kijk eens op www.koppiekrauw.nl

Deze site gaat eigenlijk over papagaaien, maar je kunt er ook veel info voor parkieten afhalen. Niet alleen over tam maken, maar ook over speeltjes maken, wat voor extraatjes je kunt geven, enz.

Comment

oeh.. iki heb ff doorgekeken,
      dat is lastiger dan ik dacht.
      en vooral omdat er 4 parkieten bij in zitten, lukt me dat denk ik nooit,
      en omdat die klote kooi buiten staat,

Denken jully dat dit te doen is?:P

groeten Leon Aaltink

Comment

Koop een nieuw hok en zet hem apart binnen.
        Wat voor parkieten zitten erbij en wat zijn de afmetingen van het hok?
        http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

grasparkieten dacht ik.
          ik zat er al aan te denken een apart hok, maar omdat het niet allemaal 100% van mij is wordt dat lastig.

ik zou eventjes een foto maken van het hok.
          zo klaar.
          http://i32.tinypic.com/sbhfrs.jpg
          let niet op de hond, en de handschoen:P

Comment

Lijkt mij vrij klein voor 4 parkieten en een kakariki.

Ik heb even gezocht op google, en het eerste wat ik over de kakariki lees is:
            Gewoonlijk worden Kakariki’s in volières gehouden, en dat is ook goed. Zij zijn zo hyperactief dat ze een grotere ruimte nodig hebben voor hun formaat om hun psychische en lichamelijke gezondheid te houden. Hun benodigdheden zijn anders dan die van de als huisdier gehouden papegaaien. Ze hebben het nodig om regelmatig te vliegen.

De kooi op de foto lijkt me niet geschikt om de vogel in te kunnen laten vliegen.

Wat dat betreft kun je de vogel elke dag mee naar binnen nemen om daar met hem te gaan trainen. Zo ben je bij de andere vogels weg (1 op 1 werkt het beste) en heeft je vogel de ruimte om te vliegen en zo zijn energie kwijt te raken.

Comment

ik mag geen nieuw hok
              maar, hoe krijg ik dat beest binnen?

Comment

Weet je eigenlijk wel hoe oud dat ie is?
                Als ie al een paar jaar oud en erg wild is kun je beter een voliere kopen en een soortgenootje erbij nemen, da's leuker voor hem.
                De kooi die je nu hebt is al krab zat voor 4 parkieten.

Comment

hij is uit 2009, ik weet niet precies welke maand.
                  hij is niet echt wild ofzo.
                  maar hij durft niet op me hand te zitten ofzo.

hij vertrouwt me zegmaar niet, als ik bij het hok komt, dan gaat hij niet gelijk wild weg zegmaar, maar hij komt ook niet bij je.
                  Het is Idd krab, maar ik kan er echt niet meer uithalen, ik zou hem af en toe in de garage kunnen hebben, maar ik weet niet hoe ik hem daar krijg als die niet op me hand durft te zitten

Comment

Niet vervelend bedoeld, maar waarom koop je een vogel en ga je daarna kijken ofdat je hem wel kunt houden? Dat is iets wat me niet helemaal duidelijk is. Als je hem niet kunt houden, dan kun je hem beter aan iemand anders geven/verkopen die dat wel kan en hem een goed leven kan garanderen. Dat lijkt me beter voor de vogels

Comment

nou,
                      vriend van me zus moest ze kwijt.
                      in verband van de vogelgriep van de kippen.
                      nou wij zijn een echte dierenfamilie dus wij hebben dat maar gedaan.
                      t zijn echt leuke diertjes, maar als je er meer uit wilt halen, moet je dus heel veel voor doen

Grtz

Comment

Het zijn geweldige beesten, en ik doe er alles voor om ze een goed leven te laten hebben. Dat is gewoon iets wat je moet overhebben voor je vogels, heb je dat niet, dan moet je er niet aan beginnen. Dat is iets waar helaas veel mensen de fout mee ingaan, zo belanden een hoop vogels in een klein kooitje zonder speeltjes en worden ze genegeerd door de verzorger waarna ze zichzelf uit verveling kaal gaan plukken, dat wil toch niemand?

Comment

hallo.
                          nou kijk, het is niet dat ik geen dieren vriend ben en dat ik er niks voor over wil hebben.
                          ik wil dat beest gelukkig maken!! echtwaar.
                          ik heb alleen gewoon geen ander hok voor hem.
                          maar waarom zou hij zich gaan vervelen als hij met 4 andere parkieten is?

En ik wil best speeltjes geven en hem aandacht geven door met hem te spelen en alles.
                          maar dan moet ik wel weten wat voor speeltjes hij leuk vind,
                          en hoe ik hem binnen kan krijgen zodat ik met hem kan spelen.
                          als ik hem zover heb dat hij op me hand durft te zitten, en ik haal hem naar buiten vliegt hij denk ik weg.

Dus kunt u me dan alstublieft helpen?
                          want ik heb geen keus, en ik wil het ook graag.

Alvast bedankt.

Groeten Leon Aaltink

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loentjah Bekijk Berichten
                            hallo.
                            nou kijk, het is niet dat ik geen dieren vriend ben en dat ik er niks voor over wil hebben.
                            ik wil dat beest gelukkig maken!! echtwaar.
                            ik heb alleen gewoon geen ander hok voor hem.
                            maar waarom zou hij zich gaan vervelen als hij met 4 andere parkieten is?
                            Het is heel goed dat je de vogel gelukkig wil maken. Maar dan moet je goed weten waar je een vogel gelukkig mee maakt. In het geval van een kakariki is dat ruimte om te kunnen vliegen en dat mist hij nu. Op die site die ik eerder al noemde, staan ook tips voor speeltjes, gewoon eens wat uitproberen, merk je vanzelf wat hij leuk vind. Maar kijk uit dat je de kooi niet nog voller maakt!!!!

Kan je niet bij de vriend van je zus een kooi krijgen voor de kakariki, daar komt deze toch ook vandaan....

Comment

Ten eerste is die kooi gewoon te klein, kakariki's zijn hele drukke vogels die echt de ruimte nodig hebben. Hoe leuk je de vogel ook vind, als je hem geen onderdak kunt bieden dan moet je er niet aan beginnen.
                              Als je er nu ook nog allemaal speeltjes in gaat hangen dan word het helemaal vol, had je er trouwens wel speeltjes in hangen? Ook grasparkieten hebben daar behoefte aan..

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X